98 יום עברו מפרוץ המלחמה, ולצד ההסתגלות לשגרה האיומה הזו, לפי מינון התחושות הקשות נדמה שאנחנו עדיין ב־7 באוקטובר. לרגל עוד סוף שבוע משונה כזה, הפעם במוד חורפי, הנה הסדרות והסרטים שיעשו לנו קצת טוב על הלב. בהתחשב בנסיבות כמובן. 

"הרלן קובן: הטעות כולה שלך": למי שמחפש בילוי זמן לא מזיק
ההישג של כאן: זהו זה משאירה את ערוץ 14 מאחור | נתוני הרייטינג המלאים

משחק האמון | The Trust: A Game of Greed

11 בני אדם שונים ומשונים זוכים יחדיו בפרס של לא פחות מ־250 אלף דולר. מאותו רגע ואילך, הם צריכים להבין אם בא להם להיות חמדניים ולקחת את הכסף לכיסם, או להחליט לחלוק את השלל עם אנשים שלא הכירו לפני וגם לא ידברו איתם אחרי.

לא, זו לא התחלה של בדיחה או חידת היגיון בעמוד האחרון של הבגרות במתמטיקה. זהו הפורמט לריאליטי החדש שסיפקה נטפליקס לצופיה, בניסיון להתעלות על התפריט העשיר והסו קולד מגוון של תוכניות המציאות הלא כל כך מציאותיות שבנוף הטלוויזיוני. 

משחק האמון (צילום: נטפליקס)
משחק האמון (צילום: נטפליקס)

אני חייבת להודות שהביקורות פושרות, ובצדק. בחירת המשתתפים סטיגמטיות, המשימות מוציאות את הצד המכוער ביותר של כל אחד מהם, והמלחמה המביכה על כסף לא בדיוק עושה חשק לצפות במתרחש. למה אני בכל זאת ממליצה לכם לתת צ'אנס? כי העובדות שמניתי כאן הן אולי חסרונות, אבל באותה נשימה הן גם הסיבות בגינן אנחנו צופים בריאליטי. תודו.

ההצעה | The Proposal

באופן מוזר למדי, במהלך השבוע החולף כיכב בראש רשימת עשרת הסרטים הנצפים ביותר בישראל הסרט 'ההצעה', שיצא אל חלל האוויר אי שם ב־2009. לא ברור לי העיתוי, אבל זו הזדמנות טובה להיזכר למה אהבנו אותו כל כך כבר אז. 

מרגרט (סנדרה בולוק), היא קלישאה נפלאה של בוסית אמריקאית קשוחה וחסרת רחמים, שמודיעים לה בפתח עוד יום שגרתי כי אשרת השהייה שלה מקנדה פגה, מה שמעמיד אותה בסכנת גירוש מארצות הברית. 

כדי להינצל מהחוויה הלא נעימה, בלשון המעטה, היא בוחרת להתחתן עם אנדרו (ראיין ריינולדס), העוזר שלה שליטרלי נקלע בטעות למה שעבר על הממונה עליו. וכמו שוודאי צפיתם, השניים יצטרכו להוכיח שהם זוג אמיתי כדת וכדין, למרות שמדובר בהפך הגמור כפול מאה.

ההצעה (צילום: נטפליקס)
ההצעה (צילום: נטפליקס)

כמתבקש, יש בסרט את כל המרכיבים שהופכים אותו לרלוונטי במשך כל כך הרבה שנים, בעיקרם הליהוק שפשוט אין לו תאריך תפוגה. סנדרה וראיין, תודה מקרב לב על הצעה שלחלוטין לא יכולנו לסרב לה. מתנצלת על משחק המילים. 

מר קטלני | Killer Soup

לדאבוני זה לא הקטע בו אני מצרפת מתכון לשבת, למרות שאני ממש יכולה אם מישהו מעוניין. מאחורי השם המסתורי ניצבת סדרת מתח הודית, לא פחות, שמתחילה ממרק וממשיכה במסע אל עבר רווחה נפשית, לכשתגיע. 

טוב, לא רק  ממרק, אלא ממסעדה. סוואטי חולמת שתהיה לה מסעדה משלה, אך מקרה רצח מסתורי המגיח לפתע בולם את מאמציה, מה שיוביל לצעד דרסטי שתיאלץ לעשות כדי להחזיר את חייה למסלול. 

מר קטלני (צילום: נטפליקס)
מר קטלני (צילום: נטפליקס)

גילוי נאות: מעולם לא הייתי מאלה שאוהבים סרטים הודיים על כל המשתמע מכך חרף ניסיונות השכנוע מכל עבר, ועדיין מצאתי את עצמי לאורך הסדרה להפתעתי הרבה. בקיצור, אין לכם מה לדאוג. 

צ'מפיון | Champion

בוסקו, ראפר צעיר שהמוזיקה זורמת בעורקיו, משתחרר מהכלא ומחליט שזה הזמן לעשות קאמבק הלכה למעשה. בתפריט: להוכיח לכל מי שאי פעם לא האמין בו שהוא כאן כדי להישאר, זאת חרף העבר המורכב קמעה.

צ'מפיון (צילום: נטפליקס)
צ'מפיון (צילום: נטפליקס)

אבל זה לא  יהיה כזה פשוט; אחותו ויטה, המגיחה אף היא לעלילה, מנצלת את הסיטואציה כדי ליהנות בעצמה מ־15 דקות התהילה, מה שמעמיד את הקשר בין השניים למבחן. למקרה שתהיתם מה חזק יותר, החלומות או המשפחה, לפניכם שמונה פרקים שיעזרו לכם לגלות.

ליפט | Lift

קווין הארט. שחקן מצוין לכל הדעות כבר שנים, שמצליח לקחת כל סרט בו הוא מככב לגבהים אחרים. ברוב הפעמים. 'ליפט', עוד הבטחה גדולה מבית היוצר של נטפליקס והבמאי של 'מהיר ועצבני 8' ו'גברים בשחור: אינטרנשיונל', ניסה להיות הכל: מותחן, סרט אקשן, קומדיה, סיפור שיש לו מוסר השכל. לרוע המזל, בדיוק כמו במשפט 'תפסת מרובה לא תפסת' שאוהבים להגיד, התוצאה הייתה סרט בנאלי וצפוי למדי, כשמה שלא צפוי בו פשוט לא הגיוני. 

קצת רקע. סיירוס, דמותו של הארט, הוא מנהיג חבורת פושעים נודעת מסביב לעולם. משהם נתפסים על ידי המשטרה, מסכים סיירוס לשתף פעולה עם הצד הטוב ולבצע שוד כדי למנוע ממשלוח זהב להגיע לידיהם של טרוריסטים. ואיך זה הולך לקרות? באמצעות הסתננות למטוס שבאמתחתו הזהב, וחטיפתו ללא שום התראה מוקדמת. סטנדרטי. 

בקיצור, קיוויתי שיהיה סרט מצוין, רציתי ש־106 הדקות בהן ביליתי מול המסך יהיו משמעותיות ככל הניתן. לא יכולה לומר שזה קרה, למרות נוכחותו הנהדרת של הארט. לא נורא, אולי בפעם הבאה.