תחרות האירוויזיון מתייחסת לעצמה כאל אירוע חוצה מדינות, מקרב לבבות, שאמון על אחדות אירופה בכך שמוסיקה מדברת את השפה של כולם ושנים נאבקת באמירות שפוליטיקה מעורבת בה. 

עדן גולן היא זוכת "הכוכב הבא" ותייצג את ישראל באירוויזיון 2024

יחד עם זאת, הצבעות הדדיות קבועות בין מדינות שכנות ( היי סקנדינביה, היי קפריסין-יוון), והנצחון של אוקראינה ב2022 (ויש שיאמרו גם ב2016) לאור המלחמה מול רוסיה קצת משבשת את הנסיון להראות שהכל סובב נטו סביב מוזיקה. 

עם פתיחת טבלאות ההימורים השנה, עוד לפני שבכלל נבחרו נציגים או שירים במדינות השונות, ישראל התברגה במקום הראשון בשל המלחמה בעזה. מאז עברו הרבה מים בנהר וישראל הפכה מאהודה למותקפת וירדה למקום ה7 בטבלאות. קצת לפני תוכנית הגמר של הכוכב הבא, ישראל טיפסה למקום החמישי ובינתיים היא עדיין באותו מקום. 

האתרים הרשמיים סיקרו את גמר הכוכב הבא בצורה אינפורמטיבית די יבשה, מבלי להתייחס יותר מדי לזמרים עצמם, כולל עדן שנבחרה. יתכן שזה בדיוק מהסיבה שלנסות לא לערב פוליטיקה בעמוד שלהם. 

ובכל זאת משהו מטריד - אחד האתרים המובילים בעולם האירוויזיון, ה "wiwibloggs", התעלם לחלוטין מערב הגמר ובחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון, בעוד שלגמר האיטלקי, שנערך גם הוא הערב, הועלתה כתבה עם דיון לייב לאורך המשדר...

את המקום הראשון מאיישת אוקראינה וקשה לראות איך היא תזוז משם, במיוחד לאחר הבחירה שלה בשיר עוצמתי של צמד נשים שזועקות בפזמון "מאמא תרזה" וזה מספיק להבין על מה מדבר השיר, שוב בהקשר הפוליטי, גם מבלי להבין את מילות השיר, שהוא אגב באוקראינית מלאה, מלבד 2-3 משפטים באנגלית.

כאמור הכל עוד פתוח, במרבית המדינות עדיין לא נבחרו שירים ובחלקם גם לא נציגים ואנחנו הרי יודעים שגם אחרי סגירת מועד הגשת השירים, התנודתיות בטבלאות היא תמידית ושהופעה משנה מיקומים בצורה משמעותית והכי חשוב- תמיד יש סיכוי!