"מוזיקה זאת לא אולימפיאדה"- דומה שדי באמירה קצרצרה זו כדי לשקף את סיפורו העגום של אומרה, ליאור פרחי, מי שהיה מהבולטים בין אמני המוזיקה הים תיכונית, אך לא זכה בה לכבוד ולהערכה שלהם היה ראוי ועתה הלך לעולמו והוא אך בן 53.

אבל כבד בעולם המוזיקה: הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו

היה זה בסתיו 2010 לאחר שפרחי דורג במקום נחות אף משפיל בדירוג מפוקפק של הזמרים הים התיכוניים שפורסם באחד העיתונים, קמתי לריב את ריבו בראיון שלמעשה כוון לאלבומו "מתנה", שהופיע באותה עת.

"אותי זה לא מקומם", הגיב. "אם הייתי מתעסק עם זה,לא היה נשאר לי זמן ליצירה ולשירה. תחרות ומוזיקה לא הולכות ביחד, בטח לא לעשות קיסריות והיכלי תרבות רק בגלל שכולם עושים. מוזיקה זאת לא אולימפיאדה, אלא משהו שצריך לעשות מהבטן ומאהבה. אני זמר שמזה שנים מוערך על-ידי הקהל וזה מה שחשוב. מה אכפת לי מכל הדירוגים והכתרים האלה?! עלי זה לא משפיע. כשאני בא להופעה ורואה את כולם רוקדים ושרים ומפרגנים לי שהייתי גדול ואומרים לי 'אתה זמר ענק!!', מה אני צריך יותר?"

להלן ציטוטים מהראיון דנן:

"אין לי מושג, נשמה, לגבי השיקולים של התקשורת באשר למי שהיא מעלה ולגבי מי שהיא מורידה, אבל זאת עובדה ששיר כמו 'עד הסוף', שכתבתי לשלומי שבת, לא התקבל לפלייליסט של גלגל"צ. אבל לאחר שבעה חודשים שבהם הוא נהיה שיר הסלואו של החתן והכלה בכל החתונות בישראל, בגלגל"צ הכניסו אותו על דעת עצמם למקום גבוה בפלייליסט. זה מפתיע? אותי -לא! אף פעם לא חשבתי שהתקשורת משקפת את דעת הקהל וגם בלהיטים הגדולים שלי לא כיוונתי אליה".

"מערוץ הבידור שכנעו אותי לשיר דואט עם ירמי קפלן, זאת, למרות שאני לא נכנס למה שהוא לא שירה נטו, אבל  נעניתי כשהבטיחו לי שאשיר רוק ישראלי, מה שיוכל לקחת אותי למקום אחר. אמרתי לירמי שאני מוכן ללכת אחרי הראש שלו ואני אביא רק את הגרון, בתקווה שיצא משהו שונה מהרגיל ובאולפן הייתה לי הזדמנות ללמוד איך עובד הרוק בארץ. בהמשך התארחתי בכמה הופעות שלו וזה היה מדהים.

"אין כמו חיבור של קונטרסטים. אפילו שרתי עם יפה ירקוני, דיווה בזמר הישראלי, מה שהזמרים אחריי כבר לא יזכו לכך. ושיר מזרחי לכל דבר כמו 'גבר משתגע' עלה מדרגה בשילוב שלי עם דץ. אמרתי לו פעם שעם כל הדאווינים של האירוויזיונים שלו בחיים הוא לא יופיע בחתונה וכשהזמנתי אותו לשיר שם איתי, יצא פגז".

"אולי שאפתי בעבר למלא את קיסריה. הרי בשלב מוקדם של הקרייירה מילאתי את הסינרמה כשלאף זמר לא היה האומץ לכך. אבל כשהעניין של קיסריה הפך פתאום לצורך של כולם, זה מפריע לפנימיות שלי ולאמיתיות שלי. כשהתקשורת דוחפת אמנים לשם וזה כאילו מחייב את כל אמני הסגנון, זה בעיניי אסון אמנותי. אסור שזה יקרה, בפרט שחילקו כרטיסים ומילאו. כשעושים דברים כאלה, זאת לא אמנות".