חמישה חודשים חלפו מאז התחילה המלחמה והחיים במדינת ישראל השתנו מקצה לקצה. כחלק מהענפים שנפגעו כך גם תעשיית הבידור, שמנסה לשקם את הנזק. לאט לאט אומנים חוזרים להופיע ופותחים עוד ועוד הופעות על רקע המצב הכל כך מורכב וקשה. 

אחד האומנים שחזר להופיע מאז פרצה המלחמה הוא עדן חסון. עדן עלה אמש למופע ראשון מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל'. המופע בהיכל מנורה מבטחים היה מופע ראשון מתוך שני מופעי ענק, השני יהיה מופע 360 מעלות ויתקיים ב-21.3.

עדן חסון (צילום: עומרי סילבר)
עדן חסון (צילום: עומרי סילבר)

המופע שהותאם לתקופה כלל רגעים מרגשים עד דמעות. במהלך המופע אירח עדן חסון את פיינליסטית ״הכוכב הבא לאירווזיון״ אור כהן המהממת, איתה ביצע את השיר החדש שלו 'צוחקת ובוכה' שתוך שבוע מרגע יציאתו כבר מככב במקום הראשון במצעד ההשמעות בתחנות הרדיו. אור גם ביצעה את השיר ״לא ידעתי שתלכי ממני״ של מתי כספי, אותו ביצעה בתכנית ״הכוכב הבא״ וקיבלה מחמאות גורפות ומהשופטים. אור היא פצצת אנרגיה מטורפת עם ווקאליות מדהימה ונהנינו כל כך לשמוע את הצלילים שיצאו ממנה אתמול, כן אפילו בלייב, אפילו בפעם ראשונה על במה כזאת. 

החלק הכי יפה ומרגש במופע היה כשהעלה לבמה את לוחמי צה"ל- הגיבורים שלנו. כשהם שרים יחד שירים מחזקים כמו ״ישראל אל תירא״, ״מי שמאמין לא מפחד״, מניפים דגלי ישראל על רקע קונפטי בצבעים כחול לבן, לא יכולנו שלא להזיל דמעה בקהל. וברגע כל כך גדול ועוצמתי נזכרנו בכוח שלנו, בביחד, בכמה חשוב להמשיך, לשמוח, להתמיד בשגרה כדי להישאר שפויים בתוך המצב הקשה אליו נקלעה המדינה שלנו. 

עדן חסון מעלה לבמה את הלוחמים הגיבורים שלנו (צילום :שובל עזור)

עדן התייחס במהלך ההופעה מספר פעמים לחטופים שלנו, שכולנו מחכים להם ומתפללים יום יום שישובו אלינו. בכניסת הקהל למופע הוצבו על הבמה 134 כסאות ריקים עם תמונות 134 החטופים בתקווה לחזרתם הביתה עכשיו! שיר יעקב, בתו של החטוף יאיר יעקב ז"ל, הייתה אמורה להתארח אמש גם היא בהופעתו של עדן חסון. אלא ששעה קלה לפני ההופעה, קיבלה שיר את הבשורה הנוראה מכל, כי אביה יאיר נרצח וגופתו מוחזקת בשבי. 

בכניסת הקהל למופע הוצבו על הבמה 134 כסאות ריקים עם תמונות 134 החטופים בתקווה לחזרתם הביתה עכשיו! (צילום: פרטי)
בכניסת הקהל למופע הוצבו על הבמה 134 כסאות ריקים עם תמונות 134 החטופים בתקווה לחזרתם הביתה עכשיו! (צילום: פרטי)

עוד קטע מאוד מרגש היה שהקדיש לאמו את השיר שכתב עבורה ״אהובה שלי״. עדן ירד מהבמה אל עבר משפחתו ושר לה את השיר שהוא נמצא ממש מולה. ראו עד כמה נרגשה אמו הכה צנועה, ואנחנו ביחד איתה. 

עדן חסון מקדיש שיר לאימו במהלך הופעה (צילום: עומרי סילבר)
עדן חסון מקדיש שיר לאימו במהלך הופעה (צילום: עומרי סילבר)

למרות הדיסוננס הכל כך גדול בין שמחה לעצב הבלתי נתפס והכאב על החיילים שנהרגים, על אלו שנפצעו, על כל מי שנרצח ב-7 באוקטובר והחטופים שלנו שכל יום שעובר הוא כבר יותר מדי, אתמול הצלחנו להבין כי צריך לחזור. צריך לחזור להופיע, צריך לחזור לשמוח, לשמור על תקווה ואופטימיות, כי זה מה שנותר לנו ויותר מזה, מוזיקה לפעמים היא התרופה הכי טובה ללב של כולנו.