במסגרת פסטיבל המגבר במרכז ענב בת"א, חזרו אמש חברי כנסיית השכל 30 שנה אחרונה בזמן לאלבום ״קח שירים״ מ-1994, בו הלחינו שירים של יהודה עמיחי, מאיר ויזלטיר, ונתן זך. הלהקה המיתולוגית אירחה את שמעון אדף, מחבר השיר "אוטוביוגרפיה" מהאלבום הנ"ל והוכיחו שוב מדוע מדובר באחת מהלהקות האהובות ביותר על הישראלים בכל הזמנים, וגם בעתות מלחמה.

הקהל המשולהב לא נדבק לכיסאותיו במסיבת רוק שהיא תמיד בבחינת תענוג רצוף, סולן בעל קול אגדי ונגנים שממציאים את עצמם כל פעם מחדש, אל מול השירים המוכרים מהאלבום; "לא רוצים לישון" ו"שיר אוהב וכואב" של יהודה עמיחי, "כשבדידות אינה פחד" של נתן זך, ועוד.

בשילוב מנצח, המשורר והסופר אדף הצטרף והקריא מקטעים משיריו, בין היתר אלו המתייחסים לשדרות בספר "המונולוג של איקרוס": "עברן הקרקסי של הנערות פרח בהינף של חצאית/ כשההמון ניסר אותו במבטו./ רק מקומות חסרי אהבה זוכים לאהבה מוחלטת", שורות שנשזרו היטב בתוך הרפרטואר של אחת מיצירותיה החשובות של הלהקה, כאמור - האלבום השני שהוציאה, "קח שירים".

שמעון אדף עם כנסיית השכל (צילום: יח''צ)
שמעון אדף עם כנסיית השכל (צילום: יח''צ)

לקראת סוף המופע, כנסיית השכל לא חסכה גם בלהיטים אהובים מאלבומים חדשים יותר, כך, השירים "ידיים למעלה", "איך זה מרגיש", וכמובן "היינו עושים אהבה" הצדיקו והזכירו את האש היוקדת שבוערת בחבורה שפרצה אי שם בשנות התשעים ללב המטרופולין התל-אביבי; זאת שכבשה את כל הפסגות שרק יכלה מאז וגם בתוך אולם אינטימי בקניון גן העיר ב-2024, גרמה לקהל להתחנן להדרן, שאמנם לא הגיע, אבל בדרכה - השאירה טעם של עוד.

כנסיית השכל, הופעה בפסטיבל המגבר (צילום: יח''צ)
כנסיית השכל, הופעה בפסטיבל המגבר (צילום: יח''צ)