בעקבות הדיווחים על סכנה לפסילת השיר הישראלי אתו אמורה להופיע הנציגה שלנו עדן גולן, ב-CAM (התנועה למאבק באנטישמיות) אומרים כי "זו תחרות צבעונית – שהפכה לתחרות של צביעות בינלאומית". 

כזכור, הזמרת עדן גולן אמורה לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית הפופולארית אשר תתקיים במאי הקרוב בעיר מאלמו בשוודיה. לאחר שנשלח השיר הנבחר "הגשם של אוקטובר", נמסר כי בכוונת האיגוד האירופי לפסול אותו בשל "התבטאויות פוליטיות" במילותיו. בתגובה לכך, תאגיד השידור הישראלי הבהיר כי הוא נמצא בדיאלוג עם ה-EBU , אך אם השיר ייפסל בטענה שהוא עובר על התקנון, "לא נשנה את המילים או את השיר, גם במחיר שישראל לא תשתתף השנה באירוויזיון". בתנועה למאבק באנטישמיות שמשקיעה בחודשים האחרונים מאמצים רבים במלחמה בגל השנאה כלפי ישראל ששוטף את אירופה, רואים בחומרה את ההתפתחות האחרונה.

סשה רויטמן- דרטווה מנכ"ל התנועה: "כבר שנים שיש טענות שתחרות האירוויזיון נגועה באנטישמיות, ואפשר להתווכח על כך, אבל השנה בצל המלחמה בישראל, ברור שהתחרות נגועה בשיקולים זרים, ובעיקר בשנאת ישראל. מדובר בתחרות מוסיקלית וצבעונית, שאמורה להיות סמל של שלום, אחווה, פתיחות וקבלת האחר, אבל נראה שיש מי שמנסה למחוק את ישראל מהמפה- גם בתחרות הזו. הציפיה מישראל לשלוח בשנה קשה ובצל המלחמה שיר שמתעלם לחלוטין מהטבח וממה שעבר עלינו מאז השביעי לאוקטובר היא מגוחכת וצבועה. מילות השיר אמנם מתכתבות עם האובדן, אבל בצורה מכבדת, אסור שניסיונות ההשתקה יחלחלו גם לעולם התרבות והמוסיקה הפופולארית שפונה לדור הצעיר".