1. מיטב המופעים ברשת מועדוני תרבות 'FRIENDS' מבית ההסתדרות

 FRIENDS,רשת מועדוני תרבות ישראלית מבית ההסתדרות, חוזרת לפעילות הדרגתית באולמותיה ומציגה מגוון אירועים ברחבי הארץ תוך שימת דגש על ערי הפריפריה ובמחירים מסובסדים.

ברשימת המופעים הצפויים בחודש אפריל 2024:

הזמר חיים משה בליווי ששה נגנים: 

טבריה 2.4 |20:30;  4.4| 20:30 : נהריה 10.4| 20:30  

"הפרח בגני" מחזמר על חייו של זוהר ארגוב:

דימונה: 2.4|20:30 ; ירושלים 10.4| 20:30  

להקת "הדג נחש":

one - מועצה אזורית דרום השרון  4.4 | 20:30  

ניקי גולדשטיין במופע סטנדאפ חדש:

דימונה 4.4|20:30  : יהוד 11.4 |20:30  

גיורא זינגר במופע סטנדאפ:

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע: 4.4 |20:30  

הדג נחש (צילום: יח''צ)
הדג נחש (צילום: יח''צ)

2. "בצלמי" - תערוכת צילומים של יוצאי החברה החרדית

 17 יוצרים ויוצרות יוצאי החברה החרדים, חברים וחברות ב"הלל – יוצאים בשאלה", מציגים בתערוכה החדשה "בצלמי". 

היוצרים התבקשו להציג נקודת מבט אישית, המתייחסת להתמודדותם עם שלל התחושות המלוות אותם ביום יום: פחד, אמונה, חופש, משפחתיות, חברות, מסגרות, פערים, בדידות ועוד.

התערוכה ''בצלמי'' (צילום: ליה שטרן)
התערוכה ''בצלמי'' (צילום: ליה שטרן)

התערוכה "בצלמי" הינה פרויקט צילום שנערך בשיתוף פעולה בין PHOTO IS:RAEL לבין "הלל – יוצאים בשאלה" ומתקיימת זו השנה השלישית. התערוכה התגבשה כחלק מתהליך שכלל מספר מפגשים בין יוצאים ויוצאות בשאלה, לבין מנחים מטעם .PHOTO IS:RAEL. המשתתפים התחלקו לארבע קבוצות, כאשר בכל מפגש נלמד תחום מסוים הקשור לצילום ובסופו קיבלו המשתתפים מטלות צילום הקשורות לתחום שנלמד. בסוף הקורס בחר כל משתתף צילום אחד להצגה בתערוכה. ובהמשך הם בחרו יחד עם המנחה משפט מייצג הקשור ביציאה בשאלה המשתקף גם בעבודות הצילום שלהם.

התערוכה תוצג במרכזים של הלל בתל אביב, ירושלים וחיפה ויתקיימו בה מפגשים עם היוצרים.

 2-4 באפריל  בשעות 18:00-21:00

3. "אשתי אהובתי בואי ונרקוד" - עגנון והסיפור החסידי - בית הקונפדרציה, ירושלים

 "אשתי אהובתי בואי ונרקוד: עגנון והסיפור החסידי",  מפגש ראשון במסגרת הסדרה החדשה "על אהבה בסיפור החסידי" ערב ספרותי עם המשורר בנימין שבילי והמרצה לספרות בלהה בן אליהו, שיתקיים במרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה ביום רביעי 10.4 בשעה 20:30.

בערב זה ישוחחו בן-אליהו ושבילי על אהבה וטרגדיה בספרות החסידית דרך עיניו של עגנון, ויתמקדו  בסיפור הידוע "והיה העקוב למישור", שמקורו בסיפור חסידי קצר ממנו יצר עגנון את אחד מסיפורי האהבה הטרגיים שנכתבו בספרות העברית.

כותרת המפגש, "אשתי אהובתי בואי ונרקוד", הינה כותרתו של אחד משני הכרכים שהוציא הסופר והמשורר פנחס שדה אודות דמותו של רבי ישראל בעל שם טוב (הבעש"ט). שבילי ובן אליהו ישוחחו גם על המשותף והמפריד בין עגנון ופנחס שדה ביחסם לסיפור החסידי ולאהבה, מי משניהם הוא הרומנטיקן התמים ומי מייצג את הספק והכפירה.

 ליווי מוסיקלי: דן (דניאל) זמיר בסקסופון ושירה. עדן גיאת, קלידים.

דניאל זמיר (צילום: ויקטור ליסט)
דניאל זמיר (צילום: ויקטור ליסט)

4. החייזרים חוזרים! VOCA PEOPLE - COSMIC TOUR - חמש הופעות בישראל

לאחר סבב הופעות בינלאומי בצרפת, שוויץ, אורוגוואי, אוסטריה, צ'כיה, בולגריה, סרביה, בלגיה ועוד, הווקה פיפל חוזרים לישראל לסיבוב הופעות שלא מהעולם הזה שיתקיים בחודשים אפריל מאי בחמש ערים בארץ.

החייזרים שנחתו בכדור הארץ לפני למעלה מעשור, מנסים לחזור אל כוכב ווקה כשעל הסיפון נוסע אנושי שכמעט ומשבש הכל. מסע השיבה הביתה של הווקה פיפל הוא חוויה מוסיקלית מעולם אחר, עם ביצועים מלהיבים לשירים מוכרים של גדולי המבצעים בהם: אלטון ג'ון, ביונסה, סטיבי וונדר ברונו מארס ואחרים. המופע עבר שידרוג, נוספו לו קטעים חדשים, ווידאו ארט חדשני ומרהיב  – שחוברים לחגיגה מוסיקלית מלהיבה ויוצאת דופן.

הווקה פיפל, המופע הישראלי המצליח בעולם, משלב בהופעותיו שירת אקפלה עכשווית עם אמנות הביט בוקס, קולות תופים, חצוצרות, גיטרות וכלי נגינה נוספים, והכל בעזרת הפה בלבד.

11 באפריל ועד 31 במאי. 

לרכישת כרטיסים

קליפים מוזיקליים חדשים:

Unholy 

I made U look 

Flowers 

Saty

ה-''ווקה פיפל'' (צילום: כפיר בולוטין)
ה-''ווקה פיפל'' (צילום: כפיר בולוטין)


5. "שירים זה מכשפות" - מחווה למשוררת אגי משעול - סדרת המופת "תן למילים לעשות בך" - מדיטק חולון

"שירים זה מכשפות" מופע שירים חדש וחד פעמי, מחווה למשוררת אגי משעול יעלה במסגרת סדרת המופת "תן למילים לעשות בך" במדיטק חולון.

מופע המחווה כולל קוקטייל ייחודי של סיפורים היסטוריים ספרותית, שירים והרבה דמיון בהשתתפות מיטב אמני ישראל. במופע אחד ייפגשו על במה אחת שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות ומציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים על פי נושא המופע.

אגי משעול (צילום: טל שחר)
אגי משעול (צילום: טל שחר)

משעול, כלת פרס ראש הממשלה ופרס יהודה עמיחי, היא בת למשפחה ממוצא הונגרי, משוררת של מלאכת החיים: פרקי התבוננות בחיי הכפר, מחשבות על הזמן ועל המוות, מדיטציה על מדיטציה ויוגה, הצצה בפסיכולוגיה של האני, פרידה שאינה נגמרת מההורים ומעט פוליטיקה של השירה. המופע  בניהולו המוסיקלי של ערן צור. ציורים: יאן ראוכוורגר.

משתתפים: אגי משעול, נילי כהן, דורי בן זאב, מיקי קם, יהודה עדר, זאב סמילנסקי, ערן צור, יהלי סובול, דניאל סלומון, קרני פוסטל, אסף רוט, קרן טננבאום.

יום שישי 5.4 בשעה 12:00, מדיטק חולון