1. אמיר שדה – מבטא

בקולו המוכר עוד מהצמד "אמיר ובן", אמיר שדה שר ברגש על החוויות כילד להורים גרושים, כילד שהפך לגבר נשוי כעת ויכול להתבונן על הסיטואציה בדרך קצת שונה. הלחן המלטף והרגישות והכנות שבהן הוא מבצע את השיר נוגעים ללב, ומעלים את רף הסקרנות לקראת שירים נוספים מאלבום הבכורה עליו הוא עובד, גם אחרי שהצמד החליט ללכת למחוזות נפרדים (אם כי על ההפקה המוזיקלית של השיר אמונים שניהם). לטעמי שדה מוכן לפרונט הזה.

 2. GADEE ויפתח אבן – מגדלור

כשטקסט איכותי ומלא תובנות פוגש לחן פשוט ובעיקר שני קולות מצוינים אינדיבידואלית (וגם הרמונית) המצליחים לנטוע תקווה – אי אפשר שלא להישבות בקסמו. GADEE (גדי לוי) ויפתח אבן מצליחים לעשות זאת בצורה מדויקת ומצמררת, לא מעט בשל העובדה שהם זמרים עם קולות ייחודיים שכמעט ולא שומעים כיום. מסוג השירים שאי אפשר להישאר אדישים לגביהם.

 3. ג'ני פנקין – הכל או כלום (אלבום)

 אני עוקב בשקיקה אחרי הקריירה של ג'ני פנקין, על ההתפתחות האומנותית שלה שהלכה והתגבשה בצורה מעוררת התפעלות. עכשיו השיקה אלבום חדש "הכל או כלום", פופ אישי ומאד בינלאומי (בעברית!) שיוצא מכל המסגרות המוכרות של הפופ, משדר חשיבה מחוץ לקופסא ובעיקר התבוננות מאד רחבה על מיקומו של האינדיבידואל (במקרה זה אינדיבידואלית) בתוך המרחב, עם אינספור מסרי העצמה אישית השזורים בתוכו. 

פנקין יוצרת ומבצעת יוצאת דופן ומיוחדת שיודעת בדיוק איך היא רוצה להישמע ומה היא רוצה להשמיע, ובאלבום היא עושה את זה בצורה מדויקת ומושלמת. המרענן הרשמי של התקופה.

4. נטלי דשטי – אם זה סוף העולם

לא שמעתי מעולם על נטלי דשטי, אבל כשנחשפתי לשירה החדש "אם זה סוף העולם" המתכתב מאד עם המלחמה ואקטואלי לתקופה זו, תפס את תשומת ליבי הביצוע שנע בין לחישה לשירה בשילוב נכון, היא משחקת ומלהטטת במאזין בביצוע וזה משהו שמאד קסם לי. הטקסט, שבקלות אפשר להזדהות איתו על מישהי שמחקה לאהוב שלה שיחזור אליה וממתינה בימים מורטי עצבים לעוד הודעה ממנו, זוכה ללחן מתאים וההפקה המוזיקלית המעבירה רגש דרמטי של סוף העולם – תורם היטב לחוויה. שיר ששווה להאזין לו ולהפנים. ממליץ גם להיכנס לשאר שיריה (אליהם נחשפתי הודות לשיר זה) המעולים.

5. שיר דוד גדסי – אזכרה

שיר דוד גדסי המוכשר ניחן באחד הקולות הכי מיוחדים בשנים אחרונות ולא מעט והכתיבה שלו מאד ייחודית לו, מתכתבת עם המסורת והאמונה, בהפקה מוזיקלית המשלבת בין מזרח למערב, ובשיר "אזכרה" מתוך אלבומו החדש (העתידי) "אור וצל" הוא מוכיח כמה כישרון טמון בו וכמה הוא מוכרח להגיע לכמה שיותר אוזניים.