בכל שנה, בחודש אפריל, מתכנס מועדון החובבים הרשמי הישראלי של האירוויזיון לחגוג את הארוע הקרב ולאחל נסיעה טובה לנציג הישראלי של אותה שנה. הבוקר התקיים הארוע השנתי במועדון הסנטרו בתל אביב. הטקס נפתח בדקת דומיה לקורבנות ה-7 באוקטובר ובקריאה להחזיר את החטופים עכשיו, כאשר על הבמה הוצבה כרזה עם תמונותיהם לאורך כל הארוע. 

"לא יכולים עוד לשתוק": העצומה של מתמודדי האירוויזיון נגד ישראל

ראשונה לעלות על הבמה היתה הזמרת אילנית, הזמרת הראשונה שייצגה את ישראל בתחרות, לפני 50 שנה, ב-1973. אילנית גם קיבלה פסל הוקרה מרשים והתרגשה מאוד מהמעמד. אחריה עלתה מיי פיינגולד, מי שייצגה את ישראל לפני עשור בשנת 2014. כאשר נשאלה מה דעתה על מי שנגד ישראל בתחרות וענתה - מי ששונא, שונא ושימות. מי שאוהב שיבדל לחיים ארוכים.

ואז הגיע הרגע לו חיכו כולם - עלייתה לבמה של הנציגה שלנו השנה - עדן גולן. עדן הגיעה עם אנרגיות טובות אך לא יכלה לעצור את ההתרגשות כאשר השיר שלה "הוריקן" הושמע וכל הקהל הצטרף אליה בשירה. בסיום השיר היא הודתה לקהל והסבירה כמה זה חשוב ומרגש לייצג את ישראל דווקא השנה כשאמרה  "השיר שלנו יושב לי עמוק בלב, מצאתי את עצמי במילים שלו. אני רוצה לגרום לאנשים להרגיש משהו". עוד אמרה כי השיר הזכור עליה ביותר מהתחרות הוא הזוכה השבדי "Heroes" מ-2015 ומאז שנטע זכתה זה בכלל משהו שהיא מתעניינת בו.

לשאלה אם היא שמעה את השירים ענתה שכן ו"אם לשים את כל מה שקורה בקטע הפוליטי בצד אני מאוד אוהבת את השיר השווייצרי אבל חושבת שיש לי  שיר ממש טוב ואפילו הכי טוב בתחרות השנה". במהלך הזמן שלה על הבמה היא צפתה בוידיאו מנציגת יון 91 וקפריסין 23 מוסרים לה אהבה ומאחלים לה הצלחה רבה וכשנשאלה מה היא יכולה לגלות על ההופעה במאלמו ענתה "יהיה הוריקן". לאחר מכן אמר המנחה שהכינו לעדן הפתעה ולצלילי השיר הוריקן עלתה להופעה קימברלי סוואן - מלכת הדראג של ישראל, לבושה בשמלה צהובה מעוצבת כסיכת החטופים.

קימברלי סוואן, עדן גולן, זיו עבוד (צילום: ניב שאול)
קימברלי סוואן, עדן גולן, זיו עבוד (צילום: ניב שאול)

בזמן הזה עדן התיישבה בצד הבמה לצפות בהופעה המרגשת כשרגע לפני סיום השיר, התחלפה לפתע המוזיקה והתחיל להתנגן השיר "הלב שלי" של ישי ריבו, אותו ביצעה עדן בתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון ואל הבמה הצטרפה זיו עבוד, ארוסתו של החטוף אליה כהן, לבושה בשמלה צהובה עם שלשלאות ותמונות החטופים, מחזיקה שלט עליו רשום "הארוס שלי חטוף בעזה". עדן לא יכלה שלא להתרגש והצטרפה אל זיו וקימברלי בשירה וכמובן לקריאה להחזרת החטופים עכשיו.

לאחר מכן הצלחנו לתפוס לרגע קצר את שלושתן ועדן הודתה שהיא לא ידעה שההופעה הזו עומדת לקרות "לא יכלתי להחזיק את הדמעות, זה נושא שאני לא יכולה לעכל עד היום אותו", אז פנתה לזיו ואמרה לה "זה מדהים לראות אותך פה עומדת, עם כל החוזק ואני באמת רוצה להעלות על הבמה ולהשמיע את הקול שלנו כמדינה להראות לכולם שאנחנו פה ושחייבים להחזיר את כולם הביתה ואף אחד לא ישבור אותנו, אנחנו פה ביחד כולם משפחה ענקית. אני כל כך מרגישה את התמיכה והאהבה של כולם ובאמת מרגישה שכל המדינה איתי וזה משהו שאני בחיים לא אשכח. השנה הזו חודרת לי כ"כ עמוק ללב וזה זכות עצומה להיות בכזו שנה באירוויזיון".

קימברלי הסבירה שביום שישי שעבר היא ביצעה את ההופעה הזו ב"זאפה", שם יחד עם זיו עלו עוד 4 משפחות של חטופים לבמה ובאמת מה שחשוב לה הוא להעביר את המסר שהדבר שהכי חשוב היום הוא להחזיר את החטופים הביתה. "הגעתי לכאן להופיע בהתנדבות כי לתמוך במשפחות זה הכי חשוב, במיוחד עם האירוויזיון ופורים ובשמחה שעוטפת את העם עכשיו. אנחנו תומכים בך עדן, כל מדינת ישראל, ואת עושה השנה משהו שהוא מעבר לרק להתחרות בתחרות מוזיקה, את מייצגת את כל המדינה אחרי שעברנו תקופה כל כך קשה ואנחנו גאים בך ולא משנה מה תהיה התוצאה. אנחנו עומדים מאחורייך ותומכים בך אבל תומכים במשפחות קודם וצריך להחזיר אותם עכשיו!".

קימברלי עונדת את סיכות החטופים כעגילים, אחת הסיכות היא קיבלה ממירב לשם גונן אמא של החטופה רומי לשם גונן: "מירב לא מורידה או נותנת את הסיכה לאף אחד אבל לאחר ההופעה שלי עם משפחות החטופים בזאפה, ביקשתי להעניק לה את הסיכה שלי והיא פתאום העניקה לי את שלה ואני מעריכה ומוקירה את זה כל כך".

מיושב ראש ה-ogae, מועדון החובבים הישראלי הרשמי, ניר הראל נמסר לנו "אתמול בבוקר קפץ לי סרטון הביצוע של קימברלי בפיד והתרגשתי מאד. אמרתי לשותפי להנהגת המועדון שאני מצטער שנתקלתי בזה רק עכשיו כי זה יכול להתאים בול להופעה מול עדן. ניר כהן להב, שותפי להנהגה מכיר את קימברלי ופשוט פנה אליה והיא הסכימה מיד למרות ההתראה האפסית. התרגשנו כולנו מהביצוע וראו גם על עדן כמובן את ההתרגשות והחיבור שלה לנושא. אני גאה במועדון שלא שוכח מה עבר על המדינה ובוחר להרים ראש ולייצג אותנו במלוא הכוח במאלמו".