אורי אבו – לופים

אורי אבו בסינגל פופ קצבי, מתוק וקליט שחושף זמר (ורקדן) כישרוני, שנשמע מצוין, יודע איך לתפור למידותיו את השיר שיצר בעצמו יחד עם איתי ששון (שאמון גם על ההפקה המוזיקלית). הוא יודע לטרוף את המסך (לפחות לפי הקליפ), נשמע מרענן ומיוחד ומעלה את רף הסקרנות לשירו הבא. פופ מהסוג הטוב.

אחינועם – בלילות

נחשפתי השבוע לזמרת מרגשת בשם אחינועם. אין לי הרבה מידע אודותיה אבל כששמעתי אותה, בערה בי התחושה הזו שקורית מדי פעם שאתה שומע קול, יודע שהוא מיוחד ושהעתיד צופן לו גדולות, אתה לא יודע מתי ואיך זה יקרה אבל אתה מאמין ומשוכנע שזה יבוא.

השיר החדש שלה "בלילות", שיר המתחיל כבלדה ומתפתח לפופ-רוק, זוכה בקולה העוצמתי לפרשנות מצמררת, בייחוד לאור העובדה שהיא כתבה והלחינה אותו בעצמה והקדישה לכל האהובות שאיבדו את בן הזוג שלהן בתקופה האחרונה בעקבות המלחמה, מתוך כוונה כנה לספק נחמה וטיפת אור. 

אור כהן – בדיוק כמו הנצח

אור כהן, שכולנו הכרנו מ"הכוכב הבא", בסינגל ראשון מאז התכנית, בלדת פופ שמוציאה ממנה את האיכויות הקוליות העוצמתיות שלה, שרה ברגש ובכנות טוטאלית, ללא מניירות מיותרות והופכת שיר אישי (עם קורטוב רומנטיקה), רלוונטי לתחושות שאופפות כל אחד ואחת מאתנו בימים טרופים אלה, פרי עטו והפקתו המוזיקלית של סתיו בגר. יריית פתיחה מעולה.

GALISKO – DRIVE

GALISKO (עמית גליסקו) כתבה בעצמה והלחינה יחד עם בן שופן (שהפיק מוזיקלית) את השיר החדש "DRIVE", שיר בינלאומי שעוסק במחשבות, תהיות ופרשת דרכים, עם מלנכוליה כ"כ נוגעת ואקטואלית ("I’m the biggest soldier of this war, I think I lost the battle, I’m not sure, wish I ever knew what I’m looking for”), זמרת מיוחדת שיודעת להגיש שיר ולהתחבר לכל מילה שיוצאת לה מהפה (ומהלב) וכל זאת בבלדה מלטפת שעושה מסאז' בלב.

זוזו גינזבורג – Love Like The Sun (EP)

זוהר גינזבורג (Zozo Ginzburg) חבקה השבוע EP חדש בן שלושה שירים ("Love Like The Sun", "Complicated" ו-"Shining Moments"), כשלוש שנים אחרי אלבום הבכורה שלה ("Blue Mountains") וכהרגלה היא לא חוסכת בו מאתנו גיטרות מחשמלות, רוק בועט ואנרגטי והפקה מוזיקלית הדוקה ועשויה טוב שמוכיחות שיש רוקנ'רול ישראלי נפלא, יש רוקרית מצוינת ומוכשרת שאסור לפספס. ב-8.4 תשיק את ה-EP בלבונטין 7, תל אביב. מומלץ בחום!

Maxxie Most – Number One Upper

מקסי מוסט (שירן מוסטובוי) בשיר חדש שלא נשמע כמו אף שיר אחד ששומעים בשגרה, צריך להאזין לו שוב ושוב כדי להבין אותו ואת עומקו במלואו, הלחן הייחודי וההפקה המוזיקלית הקצת דרים-פופית (עם טוויסט היפ הופי בסוף) תפורה למידותיה של מוסט, שנשמעת מאד אותנטית, שונה בנוף, מרעננת ומסקרנת.

דודי פטימר - חוקר המוזיקה הישראלית ויוזם פרויקט התיעוד "דודיפדיה". עיתונאי ב"מעריב המגזין" וב"מעריב סופהשבוע", עורך ומגיש ברדיו 103fm, מרצה ומבקר מוזיקה.