הזמרת, היוצרת והשחקנית סנדרה ג'ונסון נחשבת לאחת התעלומות הבלתי מפוענחות בזמר העברי: לאורך שנות ה-70 וה-80 היא כיכבה בהפקות הבולטות בישראל ונהנתה מפופולריות רבה, אבל באמצע שנות ה-80, מרגע שעזבה את הארץ – היא נעלמה כמעט כליל.

המתקפה האיראנית על ישראל תתרחש ביומיים הקרובים | דיווח
נתניהו יכריז על "ניצחון מוחלט", ואני מאמין שהוא כבר כתב את הטקסט | בן כספית

במשך 40 שנה ג'ונסון לא התראיינה לכלי התקשורת, וכמעט ואין שום אזור ברשת לגבי מה עלה בגורלה מאז שעברה לארה"ב. בחודש האחרון, הודות לסיוע של ידידתו יולי ישר, הצליח דודי פטימר לאתר את ג'ונסון ולראיין אותה לריאיון נדיר ובלעדי להסכת "מילים ולחן" בדיגיטל של 103fm, לראשונה מאז עזבה לחו"ל.

השיחה נערכה בקו תל אביב-קולורדו ופטימר ערך את עיקריה להסכת זה המגולל את סיפורה של ג'ונסון, מפיה שלה, בשילוב שיריה הידועים ביותר וגם כמה הפתעות נדירות (למשל: גרסה לועזית שכתבה לשירו של מתי כספי "נח").

סנדרה ג'ונסון (כיום בן דור)  נולדה בפטרסון, ניו ג'רזי, ב-7 באפריל 1948. היא סיימה תואר ראשון בחינוך מוזיקלי בקולג' מונטקלייר וכשהופיעה עם תיאטרון 'לה מאמא' ברחבי העולם - נשלחה מטעמו לתל אביב כדי להופיע במחזה בבימוי רינה ירושלמי.

ג'ונסון התאהבה בישראל ונשארה פה 15 שנה במהלכן ביססה את מעמדה כאחת הזמרות העסוקות פה. במהלך תקופתה בארץ הופיעה בשלל מופעים והצגות כמו: "פדם פדם" (משירי אדית פיאף), "במקום אהבה", "הנפש הטובה מסצ'ואן", "אופרה בגרוש", "הגברת עם הפטרוזיליה" ו"HAM", השתתפה בשלל פרויקטים כמו "התיבה המזמרת" של קול ישראל שהוקדשה לשירי עם אמריקניים (בה ביצעה לצד דני ליטני את הלהיט "סמטת התותים"), פסטיבל הזמר החסידי, פסטיבל ירושלים ואפילו שרה את השיר "סקובידו" בפסקול הסרט 'קוני למל'. בשנות ה-80 אף הקליטה תקליט משירי סשה ארגוב, בו בלט הלהיט "בראשית".

בשנת 87' שבה לארה"ב יחד עם בעלה וילדיה, ועל מעשיה מאז ועד היום וגם על סיפור חייה - תוכלו לשמוע מפיה בהסכת. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על PLAY.