השיר "מה לך ילדה?", שמלך הזמר המזרחי זהר ארגוב הקליט ב־1979 עבור תקליטו הראשון "אלינור", נחשב לאחת הקלאסיקות הגדולות בזמר העברי בכלל והים תיכוני בפרט.

בשל המצב הביטחוני: נדחה המופע של "המורדים" בישראל
נעמי פולני הייתה דמות חד פעמית בחיינו | טור פרידה

הביצוע החם של ארגוב, בליווי צלילי הגיטרה המחשמלת של יהודה קיסר, הפך את השיר לפסקול תקופה והוא זכה לאורך השנים לגרסאות כיסוי רבות. אלבום הבכורה של ארגוב הורכב כולו מגרסאות כיסוי לשירים שכבר הוקלטו קודם לכן בפי זמרים אחרים. "את השיר 'מה לך ילדה?' הכרנו מהזמר יחזקאל מטרי, שהקליט אותו לפני זהר ושר אותו במועדונים", מספר קיסר. "זהר מאוד אהב את המילים והלחן וביקש שנשלב אותו באריך הנגן הראשון שלו".

מטרי הקליט את השיר ב־1979 עבור תקליטו השני "אהבת תימן" בהפקתו המוזיקלית של יגאל חרד. "באותה תקופה הופעתי כזמר בלהקת חתונות בשם הארזים", מספר מטרי. "מי ששימש כבסיסט שלי היה משה נגר, שכתב והלחין את 'מה לך ילדה?', וכשהוא השמיע לי אותו התלהבתי והחלטתי להקליט. לצערי השיר לא הושמע אפילו פעם אחת ברדיו, התעלמות מוחלטת".



נגר (77), נישא לראשונה ליפה, אבל האידיליה התנפצה די מהר והזוג התגרש. כשגרושתו נסעה לאמריקה היא השאירה את ילדיהם, לימור ואדם. "בעקבות סיבוכי הגירושים רציתי לעודד את רוחה של בתי לימור אז כתבתי, הלחנתי ושרתי לה את 'מה לך ילדה?' כדי לנחם אותה", הוא מספר. ב־1977 החל נגר לנסות את מזלו כיוצר וכמלחין, וכתב לחברו ארגוב את "ילדה חיכיתי שנים" ו"כל יום שעובר".

באותה שנה השיג נגר חוזה להקלטת דמו של שירים בחברת הד ארצי, בטרם תחליט החברה אם להחתימו או לא. הוא נכנס בדצמבר 1977 לאולפני קולינור בתל אביב, והקליט ארבעה שירים בעיבודיו של המוזיקאי עמיקם קימלמן.

אחד השירים היה "מה לך ילדה?", ובהקלטות ניגנו גרי אקשטיין (גיטרה מובילה), משה לוי (קלידים), מאיר ישראל (תופים) ודורי לובלינר (בס). השיר הוגש לוועדת הפלייליסט של גל"צ ורשת גימל באפריל 1978, אך לא הצליח להתקבל ונגנז. "החלטתי לוותר על הרעיון של להיות זמר. לא רציתי את זה, אז העברתי את השיר ליחזקאל מטרי. ואז הצעתי אותו לשימי תבורי, שלא רצה אותו, אז אישרתי לזהר להקליט אותו", מספר נגר.

עתה, 47 שנה אחרי שנגר הקליט את "מה לך ילדה?" לראשונה, איתר חוקר המוזיקה, כותב שורות אלה, את ההקלטה המקורית, האבודה והגנוזה בביצועו, וחושף אותה בבלעדיות בהסכת שלו "מילים ולחן" בדיגיטל של רדיו 103FM, עם הסיפור המלא ושיחה עם נגר עצמו.