רגע לפני שהיא יוצאת לייצג אותנו באירוויזיון בשבדיה, עדן גולן הוזמנה לבית השגריר השבדי בישראל לקבלת פנים חמה ומפרגנת ואיחולי הצלחה בתחרות. שגריר שבדיה בישראל, אריק אולנהג, ערך הערב בביתו בהרצליה, אירוע תמיכה במשלחת הישראלית לקראת יציאתה למאלמו בשבוע הבא.

עדן גולן והשגריר השוודי (צילום: מורן טרנטו מלר)
עדן גולן והשגריר השוודי (צילום: מורן טרנטו מלר)

בפתיחת הערב עלה השגריר לבמה ואמר כי בערב כזה לא נשכח את החטופים שעדיין בשבי, שלח תנחומים למשפחות הנרצחים וגם ציין את האזרחים הפלסטינים שסובלים וקרא לשלום אזורי ועולמי. לאחר מכן ציין כי שבדיה עומדת ותמיד תעמוד לצד ישראל בהגנה על בטחונה ושיתף בתחושות שמאז ה-7 באוקטובר יש שמיכת עצב על מדינת ישראל ולכן הוא התלבט אם לערוך את האירוע בכלל ובסופו של דבר ייעצו לו שבמסורת היהודית העצב והשמחה תמיד באים יחד וזה בדיוק מה שישראלים צריכים, אירועים משמחים שמציינים את המשך החיים והוסיף שכל הישראלים יותר ממוזמנים למאלמו. לפני שהזמין את עדן לבמה אמר כי לישראל יש שיר נהדר השנה ופנה אליה באמירה שלא להתרגש מנציגויות העבר הזוכות שלנו כי היא לא נופלת מהם.

עדן עלתה לקול תשואות הקהל ואמרה: "זו שנה כ"כ חשובה, שכל כך חשוב שישראל תיקח בה חלק וטוב לראות ששבדיה מקבלת אותנו בחיבוק חם ואהבה". עוד הוסיפה כי היא בטוחה שהכל יהיה בסדר והיא מרגישה ויודעת שעוטפים אותה בביטחון והגנה.

האירוע המשיך עם ציון 50 שנים לזכייתה של להקת אבבא בתחרות בשנת 1974 ולאחר מכן הופיעו חברי היורופאלש - להקת מחווה ופארודיה לשירי אירוויזיון אשר מופיעה כל יום ראשון בערב במועדון הלימה בתל אביב.

להקת יורופלאש (צילום: אתר יורומיקס)
להקת יורופלאש (צילום: אתר יורומיקס)