הכוכבת הבאה: מאי היגאני (14), תלמידת כיתה ט' מחולון, שמאחוריה חמישה סינגלים, דואט עם מושיק עפיה והופעות עם סטטיק וריטה, מספרת על הקשר שנוצר לה סביב המוזיקה עם משפחות החטופים, על החלום להתקבל ללהקה צבאית ועל מופע הסולו שתשיק ביום העצמאות.

חגיגות? יום העצמאות בדרום הולך להיראות השנה אחרת לגמרי

יום אחרי שאירועי 7 באוקטובר פרצו, סבה האהוב של הזמרת מאי היגאני הלך לעולמו. כחלק מההתמודדות שלה עם האובדן האישי, בחרה היגאני להתנדב באירועי התרמה למען משפחות החטופים. "אני מרגישה שזה המעט שאני יכולה לעשות", היא אומרת.

למרות גילה הצעיר, היגאני נחשבת להבטחה גדולה בשמי הפופ המקומי, כשבאמתחתה חמישה סינגלים שצברו ברשתות החברתיות מאות אלפי צפיות: "רציתי שתבוא אליי", "הבושם של מיטל", "פייט", "לא מתנצלת על כלום" ו"שוברת שתיקה" (דואט עם מושיק עפיה). "כרגע אני עובדת על חומרים חדשים. הייתי אמורה לשחרר כמה שירים, אבל בגלל המלחמה הרגשתי שזה לא הזמן לזה, ובחרתי להתנדב, זה מה שהרגשתי שנכון לעשות", אומרת. "מקווה שהשירים החדשים ייצאו בע"ה בקרוב".

חרף גילה הצעיר, היגאני כבר חלקה במות עם סטטיק ובן אל תבורי, איתי לוי, נסרין וריטה, וכדבריה - התמיכה מההורים רק עודדה אותה לפתח את התחום: "ההורים שלי תמיד תמכו בי, ומלווים אותי בכל הדרך. אמא שלי עינב היא המנהלת שלי, ובאמת התמיכה והגב מהמשפחה עוזרים לי להגשים את עצמי".

לדבריה, המשיכה למוזיקה החלה כבר מגיל צעיר מאוד: "שני האחים שלי, מתן ושיר, מוזיקליים ומנגנים, וגם סבא שלי ז"ל היה זמר ששר בפרסית ותופף בתוף מסורתי. כנראה זה בגנים. אצלי זה התחיל בגיל 5, כשהופעתי בפעם הראשונה בבית ספר למוזיקה שבו למדתי פיתוח קול, ומאוד נהניתי והתחברתי לזה. לאט־לאט זה גדל והתפתח, אם זה לשיר בצופים, במקהלות או בלהקה הייצוגית של חולון, עיר הולדתי, וכל מיני מסגרות.

"בגיל 12 הקלטתי שיר לבת המצווה, ומאוד אהבתי את ההרגשה של להיכנס לאולפן הקלטות ולהקליט. זה היה לי משהו חדש, משהו שתמיד רציתי לפתח ומשם זה המשיך. הבנתי שזה משהו שנועדתי לעשות".

ביום העצמאות הקרוב תחנוך היגאני מופע סולו על שתי במות בחולון, במרכז נתנאל ובמרכז הטוטו. "אבצע את חמשת השירים שלי ועוד שלושה קאברים, אני מתרגשת כי זה באמת מופע שעבדתי ואני עובדת עליו המון, ומקווה שהקהל יתרגש יחד איתי. החלום שלי הוא קודם כל להגיע ללהקה צבאית ולהצליח במוזיקה. זה מה שאני אוהבת".