שרת התחבורה מירי רגב הכריזה הערב (שני), כי שלושת המוזיקאים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל ישיאו משואה בערב יום העצמאות בהר הרצל בשבוע הבא.

גאווה ישראלית: הסרט של "עובדה" על אביגיל עידן מועמד לפרס יוקרתי
ינון מגל מעורר סערה ביום השואה: "השנה הבנתי איך קרה שהיו קאפואים מרצון"

"לידר, מהאנשים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת", נכתב בהודעה הרשמית, "יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ.

עברי מייצג את אמני ישראל הרבים והצוותים הטכניים שהתגייסו להופיע ולרומם את הרוח באלפי הופעות בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, ליד מיטות הפצועים, במלונות התושבים המפונים, בבתי הקברות, ולהבדיל בשמחות שנערכו בצל המלחמה. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב".

עברי לידר שר בחתונה במבצע חרבות ברזל (צילום :ללא)

על כנר נכתב: "לוחם ביחידת אגוז שגם התמודד עם הלם קרב בעקבות שירותו הצבאי, התגייס עם פרוץ המלחמה למילואים ושירת בגבול הצפון ובעזה. רביב מייצג את האמנים הרבים שמשרתים במילואים כלוחמים וכתומכי לחימה, ונותנים השראה לכולנו, ואת אלפי האנשים המתמודדים בכל יום עם מחירה הנפשי של המלחמה".
 
על הבחירה באוליאל, בן העיר שדרות, נמסר מטעמה של השרה: "יוצר מוזיקה בעיר הדרומית כבר שנים רבות. יחד עם בני עירו הוא מתמודד כבר שנים עם אתגרי החיים בעיר תחת האיום התמידי מעזה. ב-7 באוקטובר הוא פונה מהעיר ולאחרונה שב אליה, מתוך החלטה נחושה להתמודד ולצמוח גם מתוך השבר הגדול. הוא מייצג את יוצרי התרבות ביישובי הנגב המערבי, שממשיכים ליצור למרות הכול".