פסטיבל ניו-אורלינס בתל אביב השישי יתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות ב- 30 , 31 במאי וב-1 ביוני 2024, בהפקת "שמים- ארגון ניהול והפקה". מוסיקת הג'אז המרגשת ומלאת התשוקה מניו-אורלינס שכבשה את תל אביב בחמש השנים האחרונות חוזרת ובגדול בפסטיבל הקרוב, בהשתתפותם של מגוון רחב של אמנים היוצרים ומנגנים בסגנונות שונים. במהלך שלושה ימים, תרבות הג'אז הייחודית מארצות-הברית הדרומית תמלא את חלל המוזיאון באווירת ג'אז מחשמלת, בשלל סגנונות מוזיקליים שצמחו בניו-אורלינס, החל מג'אז, גוספל, בלוז, סווינג, דיקסי, ראג טיים וביג בנד.

המוסיקה של ניו אורלינס היא הבסיס האיתן שעליו עולם הג'אז מושתת. מוסיקה זו חובקת ואוספת אליה סגנונות רבים, אשר החלו להתפתח יחד עם הגעת המתיישבים הראשונים לאמריקה באמצע האלף הקודם. מקצבים אפריקניים לצד מוסיקה מסורתית אירופאית. חיבורים של מוסיקה מהאיים הקריביים עם מוסיקה למקלדת אשר הובאה מגרמניה לקראת סוף המאה התשע עשרה.

הפסטיבל יביא השנה את מקורות המוסיקה השחורה של ניו אורלינס לצד סווינג קליל ומענג. את הבלוז, הגוספל אשר יוצאים מהנשמה לצד הדיקסי והחיבור בין ניו אורלינס לפריז. הרבה שילובים, הרבה אמנים בינלאומיים שאוהבים את ישראל ואת הקהל הנפלא שלנו לצד אמנים ישראלים מעולים המתמחים בסגנון.

התוכנית האומנותית של הפסטיבל, עשירה ומגוונת וכוללת את סגנונות הג'אז הרבים על רבדיו השונים ביניהם:

"לואי לואי לואי"- מפגש מעניין, שיציג את המוסיקה המגוונת ששרו שלושת ה"לואיסים":לואיס ג'ורדן, לואיס פרימה ולואי ארמסטונג, הרפרטואר העשיר וכמובן שלושה אמנים סוחפים, אשר נחשבו, כל אחד בתחומו, כמי שתרם לעיצוב סגנון הג'אז.

המופע "מסיבת סווינג בהארלם" - בניצוחו של אשף החצוצרה מפריז, Jerome Etcheberry, ערב ספונטני ברוחם של ענקי התקופה. על הבימה 8 נגנים ואפילו 4 רקדני סווינג.

"מפגש חצוצרנים בנוסח דיקסילנד" - מופע מחווה לכוכבי החצוצרה הגדולים של התקופה. תוכנית שכולה חצוצרה עם: מייקל וורקמאפ (הולנד), ג'רום אצ'ברי (פריז) ואלי פרמינגר . כמדי שנה נקדיש לחצוצרה את התכנית המיוחדת הזו והפעם בגוון דיקסילנד מקפיץ.

"הניו אורלינס מיסטיקס - מיטב הלהיטים"- אחד ההרכבים הייחודיים והאלגנטיים, שניתן למצוא בנוף המוסיקה, שמגיעה מניו אורלינס.  "המיסטיקס" היא להקת שירה רב–גונית המבצעת מגוון רחב של רפרטואר החל משנות העשרים של ניו אורלינס ועד לשנות ה 90 ושנות האלפיים.

"גוספל אפריקאי"- עם מקהלת VIE NOUVELE LA מקונגו- מקהלת "חיים חדשים" אשר חבריה הגיעו לישראל מקונגו, מורכבת מזמרים וזמרות ובראשם עומד המוסיקאי והמנצח טון טון קלופה. מופע אשר משלב ומציג לראווה את כור ההיתוך שבתוכו נוצר הגוספל המיוחד של חברי מקהלת "חיים חדשים".

הפסטיבל יסתיים בהפקה מיוחדת לפסטיבל "נשף סיום הפסטיבל" בו ישתתפו אורחי הפסטיבל מחו"ל על במה אחת.  "לא קל לקיים פסטיבל בימים קודרים אלו . אנחנו כאן ב'שמים' החלטנו שאנו שומרים על הרוח, על הנשמה, על התרבות, בזה כוחנו" אומר זיו בן המנהל המוסיקלי של הפסטיבל ומוסיף: "אנו מאמינים שבאמצעות המוסיקה נתחזק וגם נחזק את כל הקהל העצום שזקוק כל כך לקצת אוויר. אומנים רבים מהארץ ומחו"ל יגיעו כדי לחבק אותנו עם המוסיקה הנפלאה שלהם היישר מניו אורלינס, לונדון, ברלין, פריז ואמסטרדם. אני מקווה שהמוסיקה בכלל וזו של ניו אורלינס בפרט – תביא לנו קצת פסק זמן מהיום-יום ואולי גם קצת נחמה".