בריאיון שנתנו הוריה של עדן גולן, אולגה ואדי, לתכנית של ניב רסקין בערוץ 12, דיברו על הקושי בהיעדרותם הפיזית לצד ביתם בתחרות האירווייזיון בשל האיומים הביטחוניים על ישראל, ועל ההתמודדות עם האנטישמיות האירופית וקריאות הבוז.

שונאי ישראל? אלו המדינות שחשפו את האמת המרה על השופטים באירוויזיון
מפגש פסגה: עדן גולן מגיעה ל"ארץ נהדרת" - ותפגוש את החיקוי של שני כהן

"בכיתי בבית אחרי החזרה הראשונה", אמרה האם אולגה, "כל כך כאב לי הלב על הרוע. הילדה שלי עומדת שם וכולם מתנפלים עליה. כל הכבוד לה, היא כל כך חזקה. זה נתן לה כוחות".

עדן כזכור סיימה את התחרות במקום החמישי, לאחר שעל פי טבלאות ההימורים מוקמה במקום השני לאחר קרואטיה ולאחר שבהתחשב בניקוד הקהל הייתה אמורה אף להעפיל עוד יותר. את הרגעים שלאחר הזכייה מתאר האב: "עטפנו אותה בכל האהבה שאפשר, אנחנו והמשפחה שלה".

"בגלל כל מה שהיא עברה והחוסן הפגינה, ניסינו להשלים את מה שהיא לא קיבלה במאלמו מהקהל - ולא רק אנחנו, אלא העם שלנו, האנשים. התגובות ממלאות את הלב, ממלאות את החסר. את מה שהיא לא קיבלה שם היא מקבלת מהעם שלנו - וזה נפלא. זו גאווה עצומה. אנחנו עדיין לא מפנימים עד הסוף מה עדן עשתה ולמה היא הפכה להיות", הוא הוסיף.

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU))
עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU))

על היום שאחרי התחרות מספרת אולגה: "היא ממשיכה לעבוד. כשחזרה ישנה כל היום ואז אמרה: 'יאללה, אני רוצה לעבוד'. היא כמעט לא בבית, ממשיכה בעבודה, בפגישות, במלא דברים. היא לא צריכה את החופש שלה, היא צריכה לעבוד".

ההורים אמרו כי הם מאחלים לעדן "שתמשיך להגשים את עצמה ואת החלום שלה, חלום שננטע כבר בגיל תשע כשהיא באה וביקשה מאיתנו ללמוד לשיר. מאחלים שתמשיך לכבוש לבבות ולרגש אנשים".

"היא תמיד אומרת: 'אני רוצה בשירה שלי ובקול שלי לגעת בנשמות של האנשים, לחבר אותם לטוב'", אמר האב והוסיף: "מאחל לה שתמשיך להצליח בזה, לפרוח ולכבוש עוד ועוד לבבות, להביא טוב לעולם, להראות לא רק כמה העם שלנו יפה, אלא כמה שהיא יפה ורוצה לעשות טוב. מאחל לה רק הצלחה ובריאות".