משבר או הזדמנות? כך שינתה המלחמה את הרגלי ההאזנה

סקר הרשות השנייה חושף: בעוד שליש מהישראלים חזרו להאזין לרדיו בשידור חי בגלל המלחמה, המעבר לשירותי מוזיקה ופודקאסטים דיגיטליים ממשיך להתעצם

עידו לזרי צילום: פרטי
 אוזניות (אילוסטרציה)
אוזניות (אילוסטרציה) | צילום: אינג'אימג'
2
גלריה

שתי מגמות מנוגדות מאפיינות את הרגלי ההאזנה של הישראלים בשנה האחרונה, כך עולה מסקר חדש שפרסמה היום (שלישי) הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בעוד המלחמה הובילה לעלייה דרמטית בהאזנה לרדיו המסורתי, במקביל נמשכת המהפכה הדיגיטלית בהרגלי צריכת השמע.

הסקר, שנערך בספטמבר 2024 על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע, מצביע על גידול משמעותי במספר המאזינים לשידורי רדיו חי. כשליש מהנשאלים (33%) דיווחו על עלייה בהאזנה לרדיו המסורתי, כשהבולטים במגמה זו הם בני 44-35, מהם 41% הגבירו את ההאזנה.

הנתונים מראים כי כ-80% מהאוכלוסייה מקשיבים כיום לפחות פעם ביום לשידורי אקטואליה ברדיו, כשמחציתם אף מאזינים עד שלוש פעמים ביום. מדובר בעלייה משמעותית שמיוחסת לצורך המוגבר במידע עדכני בתקופת המלחמה.

בישראל מעדיפים שירותים בינלאומיים כמו ספוטיפיי על פני אפליקציות מקומיות. ספוטיפיי
בישראל מעדיפים שירותים בינלאומיים כמו ספוטיפיי על פני אפליקציות מקומיות. ספוטיפיי | צילום: REUTERS/Christian Hartmann/File Photo

במקביל לחזרה אל המדיום המסורתי, הסקר חושף את המשך התעצמות המהפכה הדיגיטלית: 34% מהנשאלים דיווחו על עלייה בשימוש בשירותי מוזיקה דיגיטליים כמו ספוטיפיי, ו-33% מעידים על האזנה מוגברת לפודקאסטים. כ-62% מהישראלים מחזיקים באפליקציות מוזיקה, ו-49% מאזינים לפודקאסטים.

מהסקר עולה כי הקהל הישראלי מאמץ במהירות את צריכת התוכן הדיגיטלי המותאם אישית, כשרוב המשתמשים מעדיפים שירותים בינלאומיים כמו ספוטיפיי על פני אפליקציות מקומיות. נתון זה מציב אתגר משמעותי בפני גופי השידור המסורתיים בישראל.

מעניין לציין כי למרות המעבר לדיגיטל, רוב מוחלט של הציבור (כ-60%) מעדיף להשתמש בגרסאות החינמיות של שירותי המוזיקה והפודקאסטים, גם במחיר של חשיפה לפרסומות.

תגיות:
מוזיקה
/
ספוטיפיי
/
פודקאסטים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף