מאז שאני מכיר את עצמי, גם כשעברתי שנים קשות, כל מה שאני יודע לעשות זה מוזיקה. אני מפרנס את משפחתי מעל 22 שנה ממוזיקה. נולדתי לזה. אני לא יודע לעשות משהו אחר. המוזיקה שאנחנו עושים נמצאת הרבה יותר עמוק. אנחנו פה למטרה נעלה יותר. אנחנו אנשים רוחניים, כי מוזיקה קשורה לרוחניות, ואנחנו באים מרקע דתי, וממקום מאד מאמין".

הדובר: רביב בן מנחם (41), המכונה רביבו, מלחין ומעבד מוזיקלי, מייסד "הפרויקט של רביבו", עם צאת "שידע כל העולם", אלבומם המקורי הראשון, אחרי ארבעה אלבומי קאברים: "מה נותר מאלה" (פלטינה משולשת), "התחלה חדשה" (פלטינה), "חם בלב" ואלבום כפול מהופעה בבריכת הסולטן, ששאבו בששון ממעיינות הישועה של הזמר המזרחי שנאגרו במי התהום של שנות ה-70 וה-80.
בימים אלו שופטים האחים רביב וניר בן מנחם, שני צלעות במשולש הפרויקט, בריאליטי הכישרונות "משפחה בהופעה"  (ערוץ 24), ומתכוננים עם אלירן צור (30), הצלע השלישית, לסיבוב הופעות חורף לוהט וים תיכוני. מה יש באלבום המקורי? זה אלבום שכולו שירים מקוריים שלנו. 18 שירים בשלל גוונים ובאווירה ים תיכונית, המזכירה את הטעם המיוחד של הפרויקט. אנחנו מאוד מקווים שהקהל  אהב. עבדנו על זה כשנה, אספנו חומרים ממיטב היוצרים, ביניהם: סגיב כהן, מורן כרמל, עינת הולנדר, ציון שרעבי, דורית מוגרבי, אופיר כהן, ליאור מיארה ומשה אזולאי.

"אני חושב שיצא כאן משהו מאוד מיוחד, מגוון, צבעוני. מצד שני, משהו שמזכיר ונשאר מאווירת המוזיקה של הפרויקט. העברנו באלבום הזה את מה שאנחנו מרגישים. אנחנו לא מפסיקים את עולם קאברים, שאותו אנחנו מאוד אוהבים, ואנחנו כבר עובדים על אלבום קאברים נוסף, לצד שירים מקוריים שלנו, ביחד בשיתוף של אמנים צעירים מוכשרים".
מה התפקיד של כל אחד מכם בפרויקט?
"עם הזמן לקחנו משהו מאוד מיוחד. אני מגשים את החלום שלי דרך ניר ואלירן, שהם הזמרים הכי נכונים לפרויקט הזה. כיום 'הפרויקט של רביבו' זה אומנם רביבו, אבל הפרויקט הוא שלושה אנשים שמתייעצים על כל דבר, ובדרך כלל, תאמיני או לא, אין בינינו חילוקי דעות. אנחנו אוהבים לדון בדברים, ולהגיע לסוג של איזושהי הסכמה. יש משהו מיוחד ומופלא שקרה בפרויקט,
 שאף אחד לא יכול להסביר. היום, אחרי שנה שלישית, אני יכול להגיד שאנחנו מאושרים ביחסים המאוד מאוד מיוחדים בינינו".
איך בעצם נוצר החיבור המיוחד והמופלא?
"ההיכרות הראשונה שלי עם אלירן צור הייתה דרך העבודה על האלבום המקורי הראשון שלו. היה בינינו חיבור מיידי. הפקתי לו את שני השירים האחרונים, לפני שהפרויקט נוצר". ככה, בעצם, נוצר הפרויקט. כשחשבתי שהזמרים שהכי מתאימים לפרויקט זה אלירן, בגלל הקול, בגלל הביצוע, ובגלל הבקיאות שיש גם לניר וגם לאלירן. גם החיבור בין שלושתנו היה מאוד טבעי. התחלנו לעבוד, ותוך חודש־חודש וחצי הוצאנו סינגל, כי הרגשנו שזה נכון לעשות את זה. הכימיה פשוט עובדת. יש כאן שלושה אנשים מחוברים מוזיקלית, שישנים, אוכלים, ומדברים מוזיקה 24/7".
 
למעשה התחלתם את הפרויקט עם חידוש שירים של זמרים מפורסמים משנות ה-70 וה-80.
"גם לא מפורסמים. חידשנו שירים של זמרים מפורסמים, וגם של אמנים שבקושי שרדו להיט אחד, אבל לא שרדו את מבחן הזמן. הפרויקט נתן איזשהו שיעור במוזיקה ים תיכונית. חידוש השירים שזכו לעדנה, דרך מוזיקה חדשה, מעובדת מוזיקלית בצורה שונה. ילדים בני 12-14 לא בדיוק יודעים מה קרה פה לפני 10 שנים".

"הם יודעים מה קרה כאן מוזיקלית בשלוש־ארבע שנים אחרונות. גג. בא פה הפרויקט של רביבו, והביא להם שירים, שמבחינתם זה כבר שירים שקשורים לפרויקט. נכון שלכל שיר יש אבא ואמא. ואם זה גרם לילד שלי, או כל ילד אחר, לחפש ולמצוא מי המקור ולשמוע את המקור, השגנו את מטרתנו. העברנו איזשהו דרשה. אנחנו לא המצאנו אותה".
 
אז מה בכל זאת החידוש כאן?
"הבאנו קטע מוזיקלי חדש. השילוב של ניר ואלירן בשירה, עם עיבוד מיוחד שלא צורם לאוזן, גרם לכל הדברים האלה ביחד להישמע, וזה בא לאנשים בטוב. גם באלבום הזה השתדלנו להוציא את הטוב. שתאכלי ארוחת ערב, ותוכלי לשמוע את הפרויקט ברקע גם באלבום החדש, ואיכשהו זה ירד לך טוב בגרון ובבטן. מאוד חשוב לנו להעביר את המסר שמוזיקה זה דבר טהור. שים בצד את כל המניירות. באנו לעשות לשמח. שכל העולם ידע שאנחנו פה, כי זה יושב לנו בנשמה".
 
בתחילת דרככם שערי הרדיו היו נעולים בפניכם. ולמרות זה, האלבום הראשון זכה תיק תק למעמד של אלבום זהב. איך פרצתם את השערים?
"ההתחלה של הפרויקט של רביבו הייתה ביוטיוב. אנשים לא הבינו בהתחלה מה זה הדבר הזה? גם לנו לקח לעכל מה קרה כאן, ומה זה עושה לאנשים. הרבה זמן בישראל אף אחד לא לקח מחרוזת של 7-8 דקות והשמיע ברדיו. אבל ההצלחה של הפרויקט לא באה מהרדיו. היא באה מהקהל. היא באה מלמטה. היא באה מהצפיות ביוטיוב".
 
"יש לנו קרוב ל-60 מיליון צפיות. לפני שנה קיבלנו את 'כפתור הכסף' מטעם יוטיוב העולמית, על כמות צפיות כל כך גדולה, בזמן כל כך קצר. כשאני מחליט ליצור שיר, עוד לפני הפרויקט, אני לא חושב אף פעם מה הרדיו יחשוב. דווקא החוצפות המוזיקליות שלי הן אלו שהצליחו. אנחנו אנשים שהולכים עם משהו שבא לנו מהבטן, ולא מעניין אותנו אם תחנת רדיו, כזאת או אחרת, תאכל את זה, או לא".