היום (שני) תיפתח תחרות הנבל ה־20 בהשתתפות 31 נגנים צעירים, כולם בני פחות מ־36. התחרות, בהפקת עמותת הנבל והזמיר בניהולו של יוסי פרוסט, תיערך זו הפעם השנייה ב"אולמות האבירים" בעכו העתיקה, המזוהים בדרך כלל עם פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. נשיא הכבוד של התחרות, שתימשך 12 יום, הוא המנצח זובין מהטה.
 

אהרן צבי פרופס, מייסד "הזמרייה" ופסטיבל ישראל, ייסד ב־59', בסיועו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, טדי קולק, את התחרות הבינלאומית, הנערכת אחת לשלוש שנים. לשבחה ייאמר שמאז התחרות הראשונה, שבה הוזמנו יצירות מהמלחינים פאול בן־חיים ויוסף טל, מקפידים מארגניה מדי תחרות להזמין יצירה ממלחין ישראלי. הפעם הוזמנה היצירה "הד מרוחק" מיוסף ברדנשווילי, לקראת יום הולדתו ה־70 בחודש הבא, ולדבריו היא נכתבה בסגנון של רונדו עתיק. עוד ינוגנו בתחרות: מיצירות צ'ייקובסקי, פרוקופייב, היידן, סמטאנה, איבר וגם חיים פרמונט ובוריס פיגובט הישראלים.



בתחרות, בניהולה המוזיקלי של יוליה רובינסקי - נגנית הנבל הראשית של התזמורת הפילהרמונית הישראלית - עם נגנית העל הצרפתייה קתרין מישל, כראש חבר השופטים הבינלאומי, ישתתפו נגנים מאיטליה, ארצות הברית, גרמניה, דרום אפריקה, דרום קוריאה, הונג קונג, טייוואן, סין, סרביה, פינלנד, צרפת, רוסיה, שווייץ וישראל.



לזוכה בפרס הראשון יוענק פרס קורץ במיוחד - נבל קונצרטנטי גדול מוזהב, שנבנה ונתרם על ידי "ליון אנד הילי", החברה המובילה בעולם בייצור נבלים. כמו כן יתכבד הזוכה בנגינה בקונצרט הפתיחה של התחרות הבאה, שתיערך ב־2021. הפעם תופיע בקונצרט הפתיחה יו יינג צ'ן מסין, זוכת התחרות הקודמת. לזוכה הפעם מצפים קונצרטים באיטליה, ארגנטינה, ארצות הברית, הונג קונג וסין, לצד קונצרט עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון. לזוכים האחרים יוענקו פרסים מ־1,000 דולר ועד 5,000 דולר.



בקונצרט הסיום, שייערך ב־25 באוקטובר, תופיע לצד שלושת הנגנים שיגיעו לגמר התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של דורון סלומון. הם יבצעו את הקונצ'רטו בסי מז'ור לנבל ולתזמורת מאת פרנסוא אדריין בולדייה.