הערב, בעודו זוכה לתהילת עולם ככוכב הגרסה המחזמרית־אמריקאית של "ביקור התזמורת", יחמיץ ששון גבאי את בכורת "עלילות יגאל באוקיינוס הגדול": אירוע בימתי מוזיקלי שיערך היום (22:00) בתיאטרון תמונע בתל אביב, בניצוחו של בנו, אדם גבאי.



הכל התחיל ערב אחד, אז ישב גבאי ג'וניור בבית קפה עם ניצן בר, חברו מהתיכון, גם בן 20 וגם חייל לפני שחרור. כשדסקסו השניים איך יחגגו את צאתם לאזרחות, הבזיקה במוחם הברקה. "בעבודת הפרויקט ניסינו לא ליפול להגדרות של מה זה בדיוק", הם מעדיפים לשמור את הקלפים קרוב לחזה.



ובכל זאת?
"מדובר במילים, בצלילים, במחשבות ובאמת. יגאל מזמין את מי שיבוא לחוויה אינטנסיבית, אינסטינקטיבית, אינטואיטיבית, אגרסיבית ואינטרגלקטית, והכל בערב אחד".



מי זה יגאל?
"אולי הוא כל אחד מאיתנו. כשהאתה הוא כולם וכולם הם אתה. הפרטיות נמוגה. לסיר שבו בישלת את עצמך הוכנסו כל הטוב, הרע, האהבה והשנאה - והכל תמיד ומיד, כאן ועכשיו".



חלוקת העבודה ביניהם ברורה. גבאי כתב, לדבריו, את החומר במשך קרוב לשנה וחצי וביים את מה שרקח; בר, גם בן של - בנם של השחקנית לשעבר שרון הכהן ("אלכס חולה אהבה") ואצ'ה בר, המנהל המיתולוגי של מועדון "הצוללת הצהובה" בירושלים - הלחין את המוזיקה, שכאן היא חלק בלתי נפרד מהעסק. "כל אחד מאיתנו יצר את שלו, ובו בזמן לכל אחד מאיתנו אמירה בחלקו של השני", הם מבהירים.



בעוד שכבוד הבמאי גבאי מנהל את העניינים מאחורי הקלעים, בר הגיטריסט מופיע עם החלילן אבישי סטרוגו, נגן הבס גיא כיירא, הוויולן מעין גבל והמתופף ניצן בירנבאום. הוא גם שר דואט עם חברתו מספסל הלימודים, הזמרת שרי זק לוי, שמיפי קולה ניתן להתרשם גם באלבומו החדש של תומר בר, אחיו של ניצן. איתם מופיעים השחקניות מוז לוי ובר מיסוצ'ניק והשחקנים יפתח גרינברג ואדם רפפורט.



אדם גבאי - עלילות יגאל באוקינוס הגדול - צילום טליה מורד וגבריאל שניידר
אדם גבאי - עלילות יגאל באוקינוס הגדול - צילום טליה מורד וגבריאל שניידר



הם מאוד צעירים, אבל מנוסים כמידת האפשר. בר מספר שמגיל 3 ניהל רומן עם תופים. לגיטרה נצמד בגיל 9, כבנו של גיטריסט מעולה וכאח לילד פלא. "משניהם קיבלתי דרייב והשראה לקריירה משלי", מעיד בר, שאחרי לימודיו בבית הספר הדמוקרטי במודיעין למד בבית הספר לאמנויות תלמה ילין, הקרוי על שמה של סבתא רבתא שלו.



בר, שבימים אלה הוציא אלבום בכורה ומריץ שלישייה משלו, הופיע לצד שמות כשלמה גרוניך, שם טוב לוי, שלומי שבן, דניאל זמיר ועוד, וגם יצא לחו"ל עם האורקסטרה של אבי לייבוביץ'. ובאשר למשחק בעקבות אמא? "היו לי מחשבות בכיוון, עד שגיליתי שזה מדליק אותי פחות, אם כי אני רוצה להמשיך בשילובים של מוזיקה ותיאטרון כמו שיש לי כעת עם אדם", הוא אומר.



גבאי מספר על הרבה שעות מאחורי הקלעים, שצבר בהצגות בלתי נשכחות של אביו כמו "איש הגשם" ו"הדוד וניה". זה לא סובב לו את הראש. "אבא חינך אותי על עבודה קשה וצניעות", הוא אומר ומבטיח שלכך יכוון את הקריירה המתהווה שלו. אותם מסרים קיבל גם מאמו, התסריטאית־סופרת דפנה חלף־גבאי.



איזה טיפ קבלת מאבא?
"אבא לא דחף ולא הלחיץ אותי. 'אם זה מה שאתה אוהב, עוף על זה', אמר לי לא פעם וגם לאחי הצעיר, אורי, שהוא מוזיקאי".



לפני שהופיע בסרטים "לצוד פילים", בבימויו של רשף לוי ו"געגוע", בבימויו של שבי גביזון, הייתה לגבאי ג'וניור חוויה בלתי נשכחת לשחק את בנו של אביו האמיתי בסדרת הטלוויזיה "פולישוק". "זה היה מדהים", הוא מסכם. "אני מקווה שיהיו לנו עוד הזדמנויות לשחק יחד".



חוויה לא פחות חלומית, קרוב לוודאי שאף יותר, חווה לאחרונה כשקיבל חופשה משירותו הצבאי והתעופף לניו יורק, כדי לצפות בנפלאות התפוח הגדול ולהתרגש עד דמעות לנוכח התשואות שהקהל הניו־יורקי העתיר בהתלהבות על אביו. כרגע הוא כאן עם בר ומתפכח מהחלום עם יגאל הדמיוני במופע הלא רגוע, העטוף בבליל של קולות. שניקח שכפ"ץ? "לא. הכל במין קריצה כזאת".