סערה על במת "The Four": תוכניות ריאליטי השירה בישראל ידעו לא מעט דרמות שהתרחשו על הבמה מול הקהל החי ולפעמים מול הצופים בבית. כזו הייתה פרישתה המפתיעה של יובל דיין מ"דה וויס", המתקפה של מורן מזוז נגד שופטי "כוכב נולד", שאמרה עם הדחתה: "אתם מדברים שטויות ואתם לא מקצועיים", ולאחרונה התחוללה דרמה גם סביב האודישן של בנו של חבר הכנסת מיקי זוהר ב"אביב או אייל" שהפך לריב סוער בין אביב גפן לאייל גולן. כעת, גם "The Four" זוכה לדרמה משלה על הבמה - בתקרית בה השופט מוקי עזב את שולחן השופטים בגלל מתמודד חרדי שסירב להסתכל על הנשים השופטות ולהאזין לנשים השרות בתוכנית.



אשת יחסי הציבור רונית ארבל פרסמה בעמוד הפייסבוק את הפרטים על התקרית: "במוצ"ש יעלה על במת תוכנית 'דה פור' ("The Four"), רשת 13, אברהם - מתמודד דתי. הוא יסרב להסתכל על דיקלה ומרינה גם כשהן עפות עליו במחמאות עוד לפני שפתח את הפה. הוא ישים אזניות כשמתמודדת אחרות ישירו כי לא נאה לו לשמוע שירת נשים".



"ועכשיו שאלה: למה הייתם מצפים ממרינה ודיקלה בתור נשים? שופטות בתוכנית בפריים טיים? זמרות מצליחות? בעולם שבו נשים נלחמות על מקומן, זכויותיהן, כבודן? אני מניחה, שכמוני. כמוני - הייתם מצפים שיקומו מהשולחן ויסרבו לשפוט את מי שמזלזל בהן, במינן, באומנותן ובמקצוען. זה לא קרה".

מאחורי הקלעים של THE FOUR



"מי שעזב את שולחן השופטים וסירב לקחת חלק בתהליך השיפוט המביך והמזלזל בנשים ובזמרות היה מוקי. מוקי סיפר למתמודד על ההיסטוריה המשפחתית שלו - נכד לסבא רבא שהיה רב גדול והושמד עם רוב בני משפחתו בשואה. על כך שהתחנך בביתו על ערכי התרבות היהודית ועל הכבוד הגדול שיש לו ולבני משפחתו למסורת היהודית (כל מילה אמת). ואז הוסיף: 'כמו שאנחנו מכבדים ולא נוסעים בשבת במאה שערים כך אתה צריך לכבד אותנו, אותן, את המקום אליו הגעת - במת 'דה פור'! - על הבמה הזו נשים שרות את אמנותן וכולם כולל כולם מקשיבים להן. בסיום דבריו, כאמור, מוקי קם ועזב את שולחן השופטים".




"ודיקלה? ומרינה? מה הן עשו לזה שלא מסתכל להן בעיניים כשהן מדברות אליו ושם אזניות שהן שרות - ובכן לא רק שהן לא סרבו לשפוט אותו, ולא התקוממו על התנהגותו, הן עשו בדיוק את ההיפך... הן הרימו לו, הן שבחו אותו, הן הבינו אותו, הן קיבלו את התנהגותו ובסוף הן העלו אותו לנבחרת הגמר. ואני שואלת אתכן - מה השלב הבא? נשב באוטובוס מאחורנית? אולי אוטובוסים נפרדים? תחנות רדיו/טלוויזיה נפרדות? כניסות נפרדות? בתי קפה, חנויות, מסעדות לנשים בלבד?".


מוקי. צלם : רונן ללנה, יח"צ
מוקי. צלם : רונן ללנה, יח"צ


"כאישה וכאמא לשתי בנות התביישתי לראות אתכן מתבזות, מתבוססות במיץ של עצמכן", הוסיפה ארבל. "העולם כולו עבר השנה תהליך הבנה, הפנמה והעצמה של המגדר הנשי. 2018 היא השנה שלנו. ומילה טובה לאסתר רדא, שלמרות שאינה שופטת ומנועה מלהביע את דעתה, הוסיפה בסוף האייטם מדם ליבה ובאופן ספונטני 'תודה לך מוקי שאתה שומר עלינו'. נ.ב. אני לא יודעת איך יערכו את הפרק ומה תראו מכל זה אבל זו היתה המציאות באולפן".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "לתכנית 'דה פור' הגיע מתמודד חרדי, בשל דעותיו ואמונתו הוא נמנע מהאזנה לשירת נשים. האודישן שלו עורר דיון סוער בקרב שופטי 'דה פור' ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בתכנית שתשודר ב'רשת 13'".