14 שנה אחרי שהראל מויאל לקח מהראל סקעת את המקום הראשון ב"כוכב נולד", והפך בן לילה למעין סינדרלה מקומית, הוא מסתכל אחורה וכבר לא כל כך בטוח שהיה עושה את זה שוב. "לקח לי זמן לאבד את התמימות מאז 'כוכב נולד', כי לא היה לי יותר מדי זמן לחשוב שאני בסוג של טירוף", מתוודה מויאל. "הספקתי תוך שנתיים להוציא שני אלבומים, ולאט־לאט להבין איך התעשייה מתנהלת. היום בתוכניות ריאליטי מוזיקליות זה שונה לחלוטין: אנשים מגיעים מלכתחילה לתחרות הזאת בלי הנאיביות, ויודעים מראש מה הם רוצים ואיך מתנהלים. יש גם כל כך הרבה תכניות כאלה, שאני לא חושב שזה אידיאלי. זה שונה לגמרי ממה שהיה ב'כוכב נולד'".



היית חוזר להשתתף בריאליטי כזה?
"אני לא יודע אם הייתי חוזר כמתמודד, אבל צברתי המון כלים וניסיון. כמנטור אני חושב שיש לי המון מה להציע ולהדריך את המתמודדים, כי הייתי במקום הזה. בהחלט הייתי שמח לסייע".





מאז "כוכב נולד" הספיק מויאל להוציא חמישה אלבומים, להיטים כמו "אמצע הלילה בכפר" "ואז תבואי", "סימנים", "לא מכירים אותך" ו"שטח אש", אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה של ההתחלה. "עברתי לאורך השנים תהליך של התבגרות והתפכחות, גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה אישית", מסביר מויאל. "הבנתי שאני לא באמת צריך להתאמץ יותר מדי כדי לרצות את הקהל או את הרדיו. בעיקר חשוב לי ללכת עם האמת הפנימית שלי, עם היצירה הבוערת בי ולהשקיע בלהיות אני, כמו שתמיד הייתי, כבר בימי 'כוכב נולד'. היום אני כבר אבא לשלושה ילדים, הגדולה שלי עוד מעט בת 10. אתה מקבל פרספקטיבה אחרת על החיים וזה בא לידי ביטוי גם במקצוע".



בימים אלה מככב מויאל במחזמר "סאלח שבתי", שם הוא מגלם את דמותו של שמעון שבתי, שגילם במקור שייקה לוי בסרט הפולחן של אפרים קישון. "זו זכות גדולה להיכנס לנעליים גדולות כמו של שייקה לוי, שחקן ענק, שעשה תפקיד מעולה בסרט", הוא מספר. "אני שומר על הנאיביות של שמעון, כפי ששייקה יצר, ועם זאת מביא גם רגעים הומוריסטיים ויותר אישיים שלי. זו חוויה עצומה".





איך היה לחזור לתיאטרון?
"לפני יותר מעשור השתתפתי בתיאטרון במחזמר 'כמו בסרט', אבל אז החלטתי להתמקד במוזיקה ולעזוב בצד את המשחק. לפני שנה, בסימן 70 שנה למדינה, פנו אלי בנוגע ל'סאלח שבתי' וזה נשמע לי מעניין. הגעתי לאודישנים וביצעתי את 'ירושלים של זהב'. אחרי חודש וחצי חזרו אלי עם תשובה שהתקבלתי, וזה תענוג אמיתי".



אתה חושב לפתח את התחום?
"אני לא פוסל. כל עוד יש משהו שמשלב משחק ומוזיקה, אני תמיד פתוח להצעות. אני מקבל הצעות לתפקידים בסדרות, בסרטים ובתיאטרון, ושוקל אותן בכובד ראש".





לצד התיאטרון, עובד בימים אלה מויאל על אלבומו השישי, ומתוכו משחרר היום את הסינגל השני, "חכי שאחזור", המהווה סגירת מעגל עבורו. "השיר החדש נולד בעקבות הופעותיי בקרב החיילים", הוא מספר. "כמי ששירת שמונה שנים בצבא, הנושא הזה קרוב אלי מאוד. כתבתי שיר שמח ואופטימי על האהובה שמחכה לחייל בבית ובקשתו שלא תאבד תקווה. יש פה סגירת מעגל כי 'אמצע הלילה בכפר' דיבר על החוויות שלי כחייל ועבדתי עליו, כמו על אלבומי הראשון כולו, עם המפיק המוזיקלי שמוליק דניאל, שחזר לעבוד איתי על האלבום העתידי".



אתה מרגיש פספוס בקריירה?
"ממש לא. עברתי תהליך שהיה טוב לי. אני מחושל, וברוך השם, מופיע כל הזמן ועובד על מוזיקה. אני מגשים את השאיפות שלי".





מה יהיה באלבום החדש?
"הוא מאוד אישי ונוגע למחשבות ולתהיות שלי. שמוליק דניאל יצא איתי למסע אל הקשת המוזיקלית הרחבה שממנה אני מושפע: מוזיקת עולם, מוזיקת פופ, רוק, אתני, ג'אז. כל ההשפעות האלו באות לידי ביטוי בשירים המאוד פרטיים שכתבתי, כמו בסינגל הראשון מתוכו, 'מחשבות', שכתבתי על אהובתי לאחר זמנים לא קלים שעברנו".



הראל מויאל בהופעה, 17 בדצמבר, שני, 22:00, זאפה ירושלים; 29 בינואר, שלישי, 22:00, מועדון גריי, יהוד