מוזיקה, מדבר ותרגול יוגה המוני: זו השנה תשיעית ברציפות נערך פסטיבל "יוגה ערבה", המביא חיבור למוזיקה, לגוף, לנפש, לטבע, לשקט, לרוגע ולכוח הריפוי של היוגה ושל הערבה. אוהבי התחום התכנסו ברחבי המדבר לסדנאות עומק של יוגה, עם מיטב המורים מהארץ, אורחים מיוחדים מחו"ל, והופעה מוזיקלית מיוחדת של הרכב "אורות".



אירוע הדגל המסורתי והמרהיב לעין של הפסטיבל היה תרגול יוגה המוני בפארק תמנע, בו כל המורים והמתרגלים - כאלף איש, התכנסו באמצע המדבר לתרגול שקיעה משותף מול הנוף המרהיב של עמודי שלמה.



יוגה ערבה. צלם : Raphael Pincas
יוגה ערבה. צלם : Raphael Pincas



יוגה ערבה. צלם : Raphael Pincas
יוגה ערבה. צלם : Raphael Pincas



אחרי התרגול, התכנסו כל באי הפסטיבל ללילה קסום של מוזיקה עליה הייתה אחראית להקת אורות שכינסה את כולם למעגל שירה ענק בו לא הייתה הפרדה בין "קהל" ל"אמנים". אורחי הפסטיבל ביצעו יחד עם חברי ההרכב אוריה צור, אור אורקה טפלר, אורי לביא, אייל אפשטיין וראסה את השירים "בן אדם", "שר ליבי" ו"New Family".



"הורדנו את המוזיקה מהבמה לקהל", הסביר צור, שאחראי עם השירה והגיטרה בהרכב. "בדרך כלל אמנים עומדים על הבמה ושומעים את עצמם במוניטור - רמקול נפרד. אנחנו הורדנו את את עצמינו, אנחנו יחד עם הקהל, רואים אחד את השני, שווים בין שווים. אנחנו עושים באלאנס בין השירה שלנו לשירה של הקהל".



"לפני שנכנסנו לאמצע המעגל, התחילה להיות בקהל ציפייה שכולם ירקדו וישירו", הסבירה טפלר. "אנחנו לוקחים נשימה ונכנסים לעומק המוזיקה".



הרכב "אורות". צלם : ירדן זהב
הרכב "אורות". צלם : ירדן זהב



הרכב "אורות". צלם : ירדן זהב
הרכב "אורות". צלם : ירדן זהב



"כשאנשים מגיעים ליוגה הם מגיעים לפגוש את עצמם על המזרן כמו שהם. היוגה עשויה לחשוף צדדים נוספים בכל אחד ואחד אם הוא מאפשר אז זה לעצמו. יש המון סגנונות של יוגה שהיה להם ביטוי בפסטיבל 'יוגה ערבה'. יש יוגה יותר פיזית, יש יוגה יותר רכה, כל אחד יכול למצוא את עצמו ולהסתכל על עצמו מנקודת מבט שונה. אני משתדלת ללמד לא רק עשייה אלא גם הקשבה, הקשבה לגוף, לנשימה, ומתוך המקום הזה להגיע לריפוי, שינוי והטבה באיכות החיים".



איילת זיו. צלם:  ירדן זהב
איילת זיו. צלם: ירדן זהב