ירדנה ועופרה - בקליפ משותף: בשנות ה-80 הייתה יריבות תקשורתית אחת שעניינה את הציבור - תחרות בין שתי הדיוות הגדולות של הפופ הישראלי דאז - ירדה ארזי ועפרה חזה. בדיעבד, הסתבר כי בין השתיים לא הייתה יריבות אישית או מקצועית גדולה, והיה מדובר בעיקר בתכסיס שיווקי של המגזינים באותה תקופה, שנועד לספק כותרות תקשורתיות וליצור שיח סביב השתיים. היום (שני) מתפרסם לראשונה, קליפ בו מופיעות השתיים.



בשנת 2000, לפני 18 שנה, הלכה חזה לעולמה והפכה לאייקון תרבות וזמר שלא נס ליחו. במקביל, ארזי הוסיפה להקליט, להופיע ולאחרונה גם חברה לגבעטרון לסיבוב הופעות מוצלח, וכעת השיקה את הקליפ לשיר "געגוע של מנגינה" שמוקדש למי שהוגדרה כ"יריבתה" ומשלב קטעים בכיכובה.





על הריביות שיצרו עיתוני התקופה בי השתיים, סיפרה ארזי בראיון ל"מוסף" של מעריב בסוף השבוע האחרון: "אני עומדת, משתאה, מסתכלת על זה, ואז מנסה לדלג בין הטיפות ולא כל כך מצליחה", היא נזכרת.



הייתן מיודדות?
"היינו פעם יחד בתוכנית טלוויזיה, והיא שכחה את הנעליים שלה בחדר ההלבשה. לקחתי אותן, התקשרתי אליה ובאתי אליה הביתה. יחד הלכנו לדורין פרנקפורט, שעיצבה לשתינו את הבגדים. שרקו סביבנו כדורים. ניסיתי להוריד את גובה הלהבות ולא הצלחתי. אמרתי אז, וגם היום: זה גימד אותנו. ברקע הייתה מלחמת לבנון, כל יום הודיעו על הרוגים. מה מלחמה בין שתי זמרות קשורה עכשיו? הרגשתי מטופשת מול הדבר הזה, זה השפיל אותי. היה כל כך רחוק מעולם המושגים שלי. אני מקליטה שירים, הולכת, מופיעה, מה זה הדברים האלה?".


הוצאת לאחרונה את השיר "געגוע של מנגינה" לזכרה של עפרה.
"זה שיר שהוא חלק מפרויקט של התאגיד, 'קול הנשמה - שרים עפרה חזה'. המון זמרים עשו כבוד לעפרה עם חידושים לשירים שלה. מירי מסיקה, הראל סקעת, עדן בן זקן. הוחלט גם להוציא שיר מקורי. בצלאל אלוני כתב שיר שהקדיש לעפרה, סוג של מכתב. שאלו אותו אם הוא מוכן שאשיר אותו, והוא אמר שכן. כשפנו אלי ביקשתי לשמוע את השיר וזה צבט לי בלב. יש איזה טוויסט מטורף: בצלאל כתב את זה לעפרה, ואני פתאום הצינור. חוויה מטלטלת. זה ריגש אותי".