קבוצה של חברי כנסת, בהם יו"ר מרצ תמר זנדברג ויו"ר הועדה למעמד האישה ח"כ עאידה תומא סלימאן, פנתה ליו"ר הכנסת בדרישה למנוע מהזמר אייל גולן לקבל תעודת הוקרה באירוע הוקרה לזמר העברי שיתקיים בשבוע הבא המשכן הכנסת. את האירוע יוזמת יושבת ראש השדולה ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) והוא יתקיים באודיטריום הכנסת במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהשתתפות אייל גולן, ארקדי דוכין, אילנית, עינת שרוף, הפרוייקט של רביבו, אגב הוד, עידן יניב, ישי ריבו ואמנים נוספים.
במכתב ששלחו חברי הכנסת זנדברג, מיכל רוזין, מיקי רוזנטל, עאידה תומא סלימאן ומוסי רז ליו"ר הכנסת נאמר כי "הענקת האות לאייל גולן פירושה הכשרת השרץ ואיתות לחברה הישראלית כולה כי ניצול מיני של נערות - גם אם אין בכך גוון פלילי - הוא דבר נורמטיבי בעוד שתרומתו המוזיקלין של גולן לתרבות הישראלית מוכרת לכל ואף אהובה על רבים, מעשיו הנלוזים הפכו אותו לשנוי במחלוקת".
עוד כותבים חברי הכנסת כי "הוקרת האמן היא הוקרת האיש והיא מהווה יריקה בפרצופן של נפגעות אלימות מינית בכך שהיא מסמל כי בית הנבחרים הישראלי מעדיף באופן חד משמעית את התוקפים על פניהן". לדברי חברי הכנסת, מי שניצל את מעמדו כדי לנצל קטינות, להסיע אותן בפותמוביל ולהלעיט אותן סיגריות ואלכוהול לא ראוי לכבוד מכנסת ישראל. הם קוראים לאדלשטיין לבטל את הענקת הפרס לאייל גולן. מטעמו של יו"ר הכנסת נמסר בתגובה: ליור הכנסת אין סמכות להתערב באירועי השדולה וממילא הוא אינו קשור להחלטה.

ח"כ בוקר אמר בתגובה: "צביעות ומוסר כפול של החברים מספסלי האופוזיציה. משפטי שדה לא בבית ספרי. כשהמשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה זה מצוין כדי לחרוץ את דינו, אבל כשאותה משטרה סוגרת את התיק ומבטלת את החשדות נגד אייל גולן, זה לא מספיק בשבילם.
אייל גולן הוא אומן רב זכויות ואהוב בישראל מזה עשורים, שמעולם לא הואשם. אין שום סיבה לא להעניק לו את הכבוד לו הוא ראוי".

מליאם הפקות נימסר: "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיון נלוז של חמישה חברי כנסת להחתים 120 חברי כנסת ללא הצלחה, אלו שלא יכולים ללמד מהו מוסר וגורמים עוול לאדם חף מפשע. אייל גולן נבחר לזמר ה-70 של מדינת ישראל. בנוסף, נבחר בפעם השמינית ברציפות לזמר השנה במצעד השנתי של ישראל ושל תחנות הרדיו האזוריות. כמו כן, סגר את השנה האחרונה עם למעלה מחצי מיליון צופים בסיבוב ההופעות בכל רחבי הארץ".

"אנו רק מבקשים להזכיר שלפני כ-6 שנים אייל גולן יצא חף מפשע ומעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך 3 חודשיים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. הגיע הזמן שגם חמשת חברי הכנסת המכובדים הללו יבינו שצריך להפסיק עם הפופוליזם הזול ולהפנים שאייל גולן צח כשלג".