סופדים ליגאל בשן: פוליטיקאים בכירים רבים ויוצרים בזמר הישראלי שולחים את תנחומיהם ומבכים את מותו של הזמר והיוצר המוכר יגאל בשן ז"ל, שהלך היום (ראשון) לעולמו, כשהוא בן 68. בין האנשים הרבים שפרסמו את תגובתם ונפרדו מבשן ברשתות החברתיות ובתקשורת, פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ציוץ בדף הטוויטר שלו, בו כתב: "אני מביע צער עמוק על לכתו של יגאל בשן ז״ל. הוא היה חלק בלתי נפרד מפסקול הזמר הישראלי. קולו ושיריו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה, רובי ריבלין, פרסם עם ההודעה על מותו של בשן: "אנו מבכים את לכתו של יגאל בשן ומחבקים באהבה את מיקה והמשפחה כולה. יגאל היה נער הפלא שגדל לזמר ולשחקן. האיש עם הקול החם שגרם לנו להתגעגע אל מה שאפילו לא ידענו לתת לו שם. זמר מיוחד כל כך שנוכחות הסולו הנפלאה שלו מעולם לא הפריעה לו להיות גם לחלק מהרכב או להקה. הזמר למבוגרים שהיה גם מנהיגה הבלתי מעורער של 'הופה היי' וחלק בלתי נפרד מהילדות של רבים כל כך. יגאל אהוב, היית לכוכב שביט שחלף ונעלם מעינינו, אבל רסיסי הזוהר של שיריך וקולך יישארו עמנו תמיד. יהיה זכרך ברוך".



המוזיקאי קובי אשרת, שהכיר את בשן במהלך השנים, אמר ב"כאן" כי "יגאל היה זמר פשוט יוצא דופן באיכותו, עם כריזמה יוצאת דופן של אומן נפלא, וזה פשוט קשה לי לדבר עכשיו. כל המצב הזה הזוי, אני לא יודע איך לחשוב שהוא לא איתנו, זה נורא ואיום". 

אהרון פררה, זמר ושחקן שעבד לצד יגאל בשן בהרכב של שלישיית "הופה היי" אמר ב"שש" לעודד בן עמי, כי "הוא שימש לי כאב, כחבר, כמשפחה שלושים שנה, אני עדיין המום וכואב וקשה לי לעכל. הוואטסאפ האחרון היה שהזמנתי אותו לבר מצווה של הבן שלי והוא אמר שהוא טס לבת שלו. בגלל שלא עבדנו יחד אז הקשר היה פחות יום יומי. בשיחות איתו הוא היה במצב רוח טוב, עם הומור, אני המום כמו כולם". 




ישראל גוטסדינר, חבר ב"צמד רעים" וחברו של בשן סיפר כי הוא ידע שבשן עובר תקופה קשה. לדבריו, "כל שלושה שבועות היינו נפגשים, הוא עמד על במה לפני שבוע ולא ידעתי שזאת ההופעה האחרונה שלו, אבל ידעתי על המצוקה שלו. אנחנו כמעט חמישים שנה ביחד, ואומנם אני מופתע אבל אני חששתי, כל הזמן, שזה יכול לקרות דבר כזה. זה לא מה שחשוב כרגע, רק כואב הלב באמת. אני שואל את עצמי אולי יכולתי לעשות יותר, לעזור יותר".




בין הפוליטיקאים שהגיבו למותו של הזמר, פרסם שר החינוך, נפתלי בנט: "בערבי שירה עם גיטרה שרנו את 'אם תזכרי אותי סיוון' של יגאל בשן והקפצנו אקורדים. בשן תמיד שידר אופטימיות ואהבה של הארץ שבה אנחנו נשארים. הוא יחסר לכולנו. יהי זכרו ברוך". כמו כן, שר האוצר, משה כחלון, כתב בדף הטוויטר שלו: "יגאל בשן, זמר שכולנו אהבנו כל כך. יהי זכרו ברוך". 



ח"כ ורבין: לתת את אות ההוקרה ליגאל בשן ולא לאייל גולן



שרת התרבות, מירי רגב, מסרה בתגובה: "הצטערתי לשמוע על מותו בטרם עת של יגאל בשן, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים, אחד היוצרים המוכשרים שלנו, מי שעשה לכולנו יותר מ'ציפור קטנה בלב'. נתגעגע לזמירותיו, זמירות חיינו".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר: "הצטערתי לשמוע על מותו של יגאל בשן, מגדולי זמרי ישראל. שולח תנחומים למשפחתו. יגאל, ויצירותיו המופלאות תמיד ישארו בליבנו". גם באיגוד אמני ישראל פרסמו תגובה: "המומים וכואבים את מותו של אהובנו יגאל בשן, חבר נאמן באיגוד אמני ישראל. תרומתו למורשת התרבותית הישראלית היא אדירה, רבת שנים וחוצת גילאים, מגזרים וז'אנרים והאובדן פתאומי וגדול מנשוא. תנחומינו למשפחה. יהי זכרו ברוך". 



שדרנית הטלוויזיה, אופירה אסייג, פרסמה גם היא כי לפני כשבועיים הייתה אמורה להיות בהופעה של בשן: "לצערי לא הספקתי להגיע. עצוב לי עם מותו של יגאל, זמר מרגש ויוצר גדול. יהי זכרו ברוך". 



חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), החברה בשדולה לקידום הזמר העברי, מסרה בתגובה להודעה על פטירתו הטרגית של יגאל בשן: "אני פונה ליו"ר השדולה, על מנת שזו תפעל לתקן את הרושם שהותירה בחירתה, אשר נעשתה ללא כל התייעצות עם שאר חברי השדולה, ולהודיע כי השדולה תעניק את האות ליגאל בשן ז״ל, גם על יצירתו המפוארת וגם על אנושיותו שצויינה לאורך השנים על ידי כל מי שהכיר אותו".