מותו של יגאל בשן, הזמר והיוצר, זוכה פרס מפעל חיים שחתום על רבים מהשירים הזכורים והמזוהים ביותר עם הזמר הישראלי, ממשיך להכות היום (ראשון) גלים בעולם הפוליטי, המוזיקלי, וכמובן גם בסביבתו הקרובה. סמוך לבניין בו התגורר בשן, בצפון תל אביב, מתגודדים בשעות אלו המון צוותי תקשורת. שכנים רבים הגיבו בתדהמה ובעצב רב על הבשורה הקשה, וכן לבית משפחתו הגיעו חברים וקרובי משפחה שמיררו בבכי ומיהרו לעלות לדירת המשפחה. 



אחת השכנות, שגרה בסמוך לבשן, אמרה: "עצוב לי מאוד, אנחנו מכירים הרבה שנים. הוא היה אדם ושכן נפלא". שכן נוסף, ד"ר טל ניסימוב, סיפר: "אני מכיר אותם, את יגאל ואת אשתו, מגיל עשר. הם יותר מבוגרים. אחי היה קלידן בלהקת 'הופה היי'. זה דבר נורא מזעזע לשמוע, אין לי מילים. שמעתי על זה עכשיו בזמן שהלכתי עם הכלב והתחושה קשה. אהבנו אותו".


היו"ר לשעבר של מועצת עיריית ת"א, מיקי מזר, הגיבה בעצב רב: "זו אבדה לעם ישראל, לכל האומנות. נשימתנו נעתקה כששמענו, כואב הלב. התחושה היא של עצב, קשה לנו לעכל". שכנים נוספים סיפרו כי בשבוע שעבר הופיע בשן ב"זאפה", ובהופעה נכחו ילדיו ונכדיו. ממשפחתו של בשן נמסר כי "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על לכתו של אהובנו יגאל בשן, איש משפחה חם ואוהב אומן ויוצר". 


כזכור, בשן היה פעיל במוזיקה הישראלית מעל חצי מאה. הוא החל להופיע כבר לפני גיוסו לצה"ל, ובגיל 18 אף הוציא תקליטון בכורה. בצבא שירת בלהקת פיקוד צפון, ולאחר שחרורו המשיך לקדם את הקריירה המוזיקלית שלו ובשנות ה-70 שחרר אלבומים מצליחים ואף פתח ערוץ קריירה בינלאומי. בשנת 1981 הוציא בשן את אלבומו "סיון", ששיר הנושא שלו הפך למזוהה איתו ביותר.



בשנות ה-80 היה שותף בשלישיית "הופה היי" יחד עם יונתן מילר ועוזי חיטמן ז"ל, איתה כיכב תוכנית טלוויזיה לילדים שנשאה את אותו השם וזכתה להצלחה גדולה.



יגאל בשן. צילום: ירון ברנר, פול



פוליטיקאים רבים הגיבו גם הם להודעה על פטירתו של בשן, ביניהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפרסם בדף הטוויטר שלו: "אני מביע צער עמוק על לכתו של יגאל בשן ז״ל. הוא היה חלק בלתי נפרד מפסקול הזמר הישראלי. קולו ושיריו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".



נשיא המדינה, רובי ריבלין, כתב: "אנו מבכים את לכתו של יגאל בשן ומחבקים באהבה את מיקה והמשפחה כולה. יגאל היה נער הפלא שגדל לזמר ולשחקן. האיש עם הקול החם שגרם לנו להתגעגע אל מה שאפילו לא ידענו לתת לו שם. זמר מיוחד כל כך שנוכחות הסולו הנפלאה שלו מעולם לא הפריעה לו להיות גם לחלק מהרכב או להקה. הזמר למבוגרים שהיה גם מנהיגה הבלתי מעורער של 'הופה היי' וחלק בלתי נפרד מהילדות של רבים כל כך. יגאל אהוב, היית לכוכב שביט שחלף ונעלם מעינינו, אבל רסיסי הזוהר של שיריך וקולך יישארו עמנו תמיד. יהיה זכרך ברוך".



שר החינוך, נפתלי בנט מסר בתגובה: "בערבי שירה עם גיטרה שרנו את 'אם תזכרי אותי סיוון' של יגאל בשן והקפצנו אקורדים. בשן תמיד שידר אופטימיות ואהבה של הארץ שבה אנחנו נשארים. הוא יחסר לכולנו. יהי זכרו ברוך". כמו כן, שר האוצר, משה כחלון, כתב בדף הטוויטר שלו: "יגאל בשן, זמר שכולנו אהבנו כל כך. יהי זכרו ברוך". 

בנוסף, שרת התרבות, מירי רגב, אמרה: "הצטערתי לשמוע על מותו בטרם עת של יגאל בשן, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים, אחד היוצרים המוכשרים שלנו, מי שעשה לכולנו יותר מ'ציפור קטנה בלב'. נתגעגע לזמירותיו, זמירות חיינו".