מוזיקאים בינלאומיים רבים שמגיעים לישראל נאלצים להתמודד עם מתקפה מצד פעילי BDS, ורק השבוע בוטלה הופעה של להקת הקאוורים של פינק פלויד, לאחר שחבריה קיבלו המוני שיחות והודעות שגרמו להם לסגור את עמוד הפייסבוק שלהם ולנתק את הכשירי הטלפון הפרטיים שלהם. ישנם אומנים שמוכנים לעמוד מול המתקפות ולא נכנעים ללחצים, ויש גם כאלו שמוכנים להתבטא כנגד המסיתים ולהתייצב לצידה של ישראל. הזמר הוותיק ניק קייב התבטא היום (רביעי) בחריפות כנגד תנועת החרם על ישראל באתר האינטרנט שלו ואמר כי החרמת ישראל היא מעשה: "פחדני ומביש".



סולן להקת "ניק קייב אנד דה באד סידס", הופיע פעמיים בישראל בשנה שעברה, למרות לחצים מגורמים כמו רוג'ר ווטרס, קן לואץ', בריאן אינו ואחרים. אחד המעריצים של קייב ביקש ממנו להבהיר את עמדתו בנושא ישראל, והוא בחר לפרסם באתר האינטרנט שלו, "TheRedHandFiles.com", מכתב שהוא כתב לבריאן אינו בנובמבר 2017 בנושא: "אני לא תומך בממשלה הנוכחית של ישראל, אבל אני לא מקבל את הטענה שהבחירה שלי להופיע במדינה מעידה על תמיכה של מדיניות הממשלה".



"אני מודע לאי צדק והסבל של הציבור בפלסטיני ומקווה יחד עם אנשים שפועלים על פי מצפונם שהסבל שלהם יסתיים בפתרון הוגן ומקיף, כזה שידרוש אומץ פוליטי גדול משני הצדדים", כתב קייב.





עם זאת, הוסיף המוזיקאי שהוא לא מוכן ולא יכול לתמוך בחרם על ישראל ובסנקציות. "אני חושב שחרם תרבותי על ישראל הוא מעשה פחדני ומביש. למעשה, זו אחת הסיבות שאני מופיע בישראל - לא כי אני תומך באיזושהי ישות פוליטית, אלא כעמדה עקרונית נגד מי שמנסה לפעול בבריונות, לבייש ולהשתיק מוזיקאים".



"כשאני כותב לך את המילים האלו", פנה קייב במכתבו לאינו. "אני מבין שהיית יכול להעביר את עמדתך בצורה הרבה יותר טובה אם היית מגיע לישראל ואומר לתקשורת ולציבור מה אתה חושב בנושא, ואז היית מקיים הופעה מתוך ההבנה שהמוזיקה שלך נועדה לפנות לצדדים הטובים יותר. היה יכול להיות לזה אפקט הרבה יותר חיובי מחרם".



"בסופו של דבר, למרות כל הטוב והרע שבמדיניות הישראלית בשטחים, ישראל היא דמוקרטיה אמיתית, מלאת חיים ומתפקדת. כן, עם חברי כנסת ערבים", סיכם קייב. "כך שאם היית מתקשר עם הציבור הישראלי, שמצביע לכנסת, היית יכול לעשות יותר מאשר להפחיד אמנים ולסגור הדו שיח".