אשת העסקים, הדוגמנית וחברת הכנסת לשעבר, פנינה רוזנבלום, שחררה אמש גרסה מיוחדת ומעודכנת לשיר "תמיד אשה" איתו הגיע למקום האחרון באירוויזיון 1983. בנוסף, הכוכבת גם צילמה קליפ שלא משאיר הרבה מקום לדמיון בוילה מפוארת עם בגד גוף צמוד, שישה רקדנים וג'קוזי. 


טל ברמן ואביעד קיסוס התייחסו לקליפ הסנסציוני בתוכניתם ב-Eco99fm: "אני לא יודע איך אנחנו אמורים להתייחס לזה, האם יש מודעות עצמית בתוך זה. כי בהכירי את הנפש הפועלת, היוצרת, מלכת המרינדות החדשה - מודעות עצמית אין, זה לא אחד המרכיבים במתכון".

טל: "אין ולא הייתה, המודעות העצמית מעולם לא התפתחה ב-35 השנים שחלפו מאז יציאת השיר המקורי".

אביעד: "מעולם לא היה צורך במודעות עצמית. אתה מסתכל על זה וחושב זה בקטע קאמפי? זה מגוחך בכוונה? הם חושבים שזה טוב? אני שואל את עצמי, אני מסתכל על זה, עם הבגד שנראה כמו עירום, התפאורה המגוחכת, השירה המסומפלת, והרקדנים המבוגרים? אתם חושבים שזה טוב?".



טל: "הקליפ קורה במין איזה וילה ויש רקדנים וג'קוזי וזה. אתה מסתכל על זה ונדהם בכל כך הרבה מישורים. אתה אומר 'וואו', ו'וואו?' ואז 'וואו...?'. מה עשיתי ולמה מגיע לי כל הטוב הזה? סצנה אחרי סצנה, היא נחשקת בג'קוזי, ונחשקת פה ונחשקת שם. אתה מסתכל ולא מצליח להבין אם באמת יש שם מודעות עצמית. ואחרי כל הצחוקים, אני נותרתי עם השאלה 'למה?'".

אביעד: "כי היא מתחזקת את המותג 'פנינה רוזנבלום', היא כנראה יושבת וחושבת על הדרכים לתחזק אותו, אני מתאר לעצמי. המותג 'פנינה רוזנבלום', השם שלה והאישיות שלה הם לא משהו נפרד מהשמפו והגרנולה. היא מוכרת מוצר שלם שהוא - היא, היא מנהלת אותו, היא גם הפרצוף שלו וגם הדבר עצמו, ולכן צריך לתחזק אותו".

טל: "באיזה אופן זה עוזר לתחזוקת המותג?"

אביעד: "אנשים רואים ואומרים, 'וואו, איך בגילה היא נראית פשוט מעולה'. סוחבת את תוספות השיער האלו, המגדלים של גינדי לא היו מצליחים לשאת כזו מרפסת של שיער... וואו, וואו... מגיעה מרצדס לווילה, הנהג פותח את הדלת, מתוכה יוצאת במסתורין פנינה רוזנבלום ומטריית שיער על ראשה. אנחנו צועדים, נפתחת הדלת, שני גברים בגיל העמידה עם פפיון עקום מסכלים על פנינה. ועכשיו הם פוצחים בתנועות ריקוד. תיישר את הפפיון, כפרה עליך. לדעתי אתה אבא לילדים".

טל: "לדעתי הם היו המלצרים של הקייטרינג של היום צילום ואמרו להם 'בואו גם, תרקדו'".



אביעד: "אתה חושב שהיא הגיע לאולפן להקליט או שהמחשב עשה הכל?"

טל: "אני חושב שהיא שלחה דיסקט. תראה ב-1983, כשיצא השיר, הוא הגיע למקום האחרון האירוויזיון ולעגו לה על כישורי השירה שלה, זה היה נחשב נורא נורא גרוע ומביך. היום זה נהיה קטע, כי 'אוטוטיון' זה חזית המוזיקה. אז לא היה 'אוטוטיון'".

אביעד: "הכוראוגרפיה טובה. היא לא מזכירה לי שום מסיבת גייז בתחילת הניינטיז. אני מחכה לקטע שהם חופפים אחד לשני את הראש בג'קוזי למרות שלרובם אין שיער כי הם בני מעל 39".

פנינה רוזנבלום ומשחקי השמפו. צילום מסך
פנינה רוזנבלום ומשחקי השמפו. צילום מסך


טל: "אני ישר חשבתי שהאלמנט הזה הוא בגלל השמפו של פנינה רוזנבלום. זה צרוב בתודעה, היה ניסיון לצרוב תודעה. גברים לא חופפים אחד לשני את השיער, בטח לא בתנועות חושניות, בטח לא בג'קוזי. ממתי חופפים בג'קוזי".

אביעד: "וגם אם זה דימוי הומו-אירוטי מודע. צר לי, אני לא חושב שגם גייז עושים את זה. באופן כללי אנשים אל חופפים את הראש אחד לשני. ובקטע רומנטי זה לגמרי המצאה של סטרייטים, 'אאוט אוף אפריקה', שחופפים את השיער באמבטיה, גייז לא עושים את זה".

טל: "המספרה זה המקום היחידי שמישהו חופף לך את הראש".

פנינה רוזנבלום. צילום מסך
פנינה רוזנבלום. צילום מסך