"כשהחרדות שלי ייפסקו, אפסיק להתעסק במקצוע הזה", מצהירה דיאנה גולבי (26), זוכת העונה השמינית של "כוכב נולד" ומי שהגיעה למקום השני ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" לפני שנתיים. "לא רואים את זה עלי מבחוץ, אבל זו סערה מטורפת, הרבה צרחות לכרית. זה צף בי בכל התחלה חדשה, ויכול לקרות כשאני נאלצת להוכיח את עצמי ולהתמודד עם משהו שנראה גדול עלי. אני עובדת על זה. זו דינמיקה וזה בא בגלים. אני הרבה יותר פחדנית בחיים, ועל הבמה יש השתלטות של אדרנלין מטורף. זה משהו שאנשים מתמודדים איתו כל החיים, ואצל כל אחד זה בווליום אחר".

לא קשה להבין כיצד חייה של גולבי הביאו אותה למצבי חרדה. כילדה שעלתה לארץ בגיל 4 ממוסקבה עם השם דיאנה איגורבנה גולובנוב, ספגה גילויי גזענות ומחסור כלכלי קשה. הוריה התגרשו כשהייתה בת 10, ובגיל ההתבגרות נפטרה חברה קרובה שלה כתוצאה ממנת יתר. בגיל 18 הגורל החל להאיר לה פנים כשהשתתפה ב"כוכב נולד". היא זכתה לשבחים, כונתה על ידי השופטת דנה אינטרנשיונל "המתמודדת הכי טובה בתולדות 'כוכב נולד'", ובסוף לקחה את הגמר הגדול.



מאז יצרה חומרי אינדי־רוק שלא תמיד התאימו לאוזן של מי שצפו בה בתוכנית, ונעלמה מהרדאר התקשורתי. לפני שנתיים החליטה לחזור לאור הזקורים, הגיעה ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" והעפילה לגמר. כולם הימרו עליה, אבל בסוף הפסידה לאימרי זיו.

בשבוע שעבר השיקה גולבי את See The Light, שיר חדש שהיא מבצעת עם להקת Stellar Lane, שהחזיר אותה לסאונד הרוקיסטי. "התארחתי בהופעה שלהם, נוצר קליק מיידי והתלהבתי בטירוף", היא מספרת. "הם הזמינו אותי לחזרה ושרתי איתם. אני מאוד שמחה שהם החליטו להוציא את השיר, כי הוא היה יכול להיות קבור באיזה דיסק במחשב. הוא נגע בי, כי הוא מתחיל מבדידות איומה ומאוד כואב, בכל רפליקה ובפזמון הגדול, שצועק לבן אדם דרך הסערה".



איך הרגשת כשהפסדת ב"הכוכב הבא לאירוויזיון"?
"באופן מפתיע, הייתי מאוד רגועה. הרגשתי שעשיתי את הכי טוב שלי. הדבר הנכון קרה ויש לזה סיבה. אם הייתי יכולה, הייתי מטיסה את עצמי לבד, אבל בתחרות הזו הקהל בוחר".

התחרטת שהלכת?
"לא. עשיתי הבחנה בין 'כוכב נולד' ל'הכוכב הבא'. 'כוכב נולד' הזניקה את הקריירה המוזיקלית שלי. בגיל 18 התוכנית הזו הייתה הכל. אם לא הייתי עוברת, זה היה בשבילי סוף העולם. החיים נגמרו. ב'הכוכב הבא', הקרוסלה כבר לא הייתה כל כך סוערת. אין ספק שהחשיפה הטלוויזיונית עשתה לי רק טוב. הגעתי לקהל מהמיינסטרים שלא עוקב אחריי. החלטתי ללכת ל'הכוכב הבא' בגלל הזמן שעבר מאז 'כוכב נולד'. הרגשתי שהגיע הזמן להגיד 'וואלה, לא מפחיד אותי פופ', שיר טוב הוא שיר טוב. היה לי חשוב להתנסות בוורסטיליות הזו".



במקביל, הפכת גם לנציגה של הקול הרוסי. בזמנו דיברת על קשיי העלייה שלך, ובשנים שחלפו התרבות הרוסית נכנסה יותר למיינסטרים.
"כילדה חוויתי גזענות, אבל לא נתקלתי בזה בשנים האחרונות. אני מתנהלת כאדם מן המניין. יצא לי לקחת חלק במיזם שנקרא 'טוסובקבה', שמאחד חבר'ה רוסים שגדלו כאן, ומציג איך הם תופסים את העולם. הקהל הישראלי ישב שבוי ומהופנט. אני שמחה שמדברים על זה בקול רם. אנחנו הקול של ההורים שלנו ושל המשפחות שלנו. טוב מאוד שזה במיינסטרים".

לאן מועדות פנייך?
"אני עובדת על חומרים באנגלית. אני מושפעת ממוזיקה באנגלית כל חיי. אני אוהבת את המוזיקה הישראלית ושמחה לשיר בעברית, אבל הלב שלי בארצות הברית. יש המון להקות רוק ואינדי שיוצאות לטורים בארצות הברית. אני מקווה לעשות את זה בקרוב ואולי להשתקע שם. נינט טייב נותנת המון השראה והמון אומץ. אני עוקבת אחרי הבחירות שלה ואני מאמינה בה. היא פותחת דלתות לכולנו ומחממת לנו את השטח".