המועמד של צרפת לאירוויזיון הולך ומסתבך בשל אמירות אנטי ישראליות מהעבר שחוזרות לרדוף אותו: בילאל חסאני בן ה־19, הומו ממשפחה מרוקאית, ששירו "מלך" נבחר לייצג את צרפת באירוויזיון בישראל, סיפר בשבוע שעבר על ההתלהבות וקוצר הרוח שלו לקראת הביקור בתל אביב.



כל זה טוב ויפה, אבל השבוע היו מי שמצאו בחשבון הטוויטר שלו ציוצים מלפני חמש שנים שבהם הוא מאשים את ישראל ב"רצח עם" של פלסטינים בעזה ומגן על הקומיקאי האנטישמי מכחיש השואה דיידונה שהשלטונות נקטו אז נגדו שורה של צעדים משפטיים.



חסאני מיהר להסיר את הטוויטים האלה מחשבונו והעלה וידאו שבו הוא מסביר כי הטוויטים מלפני חמש שנים "הם לא שלו" ואינם מבטאים את עמדותיו ואת השקפותיו החברתיות היום.





לדבריו, זהו חלק ממסע ההסתה נגדו. כאיש הקהילה הגאה וכאומן שעתיד להופיע בישראל הוא קיבל עד כה כאלפיים מסרים של שנאה. נוסך על כך, את הטוויטים המפלילים שהופיעו כשהיה בן ארבע עשרה העלו לחשבון שלו פורצים, שהכירו את הסיסמה שלו. "זה לא היה בשליטתי. חבל שלא טרחתי למחוק את הדברים. "גם לולא היה מדובר בהשמצות בגיל ארבע עשרה אתה יכול לעשות שטויות גדולות שתצטער עליהן אחר־כך", הוא אומר.



היום בילאל, לדבריו, בעד סובלנות ושיתוף פעולה בין לאומים ודתות למען כולם. אגב, הזמרת שהפסידה נגדו בתחרות, שימן באדי, גם היא מוסלמית, קראה להחרים את התחרות בתל אביב. לגבי הסרטון שמדבר על "פיגועים פה - פיגועים שם", הוא אומר שזו בדיחה שרצה ברשת בעקבות דבריו של אוהד כדורגל שהביע שמחה על זכייתה של צרפת בגביע העולמי אחרי תקופה של פיגועים "פה ושם"."עזבו אותי בשקט", הוא מבקש מכל הגולשים באינטרנט. "אני לא אוותר על הגשמת חלומי, ועל הרגע הקסום שציפיתי לו כל חיי".