ימים ספורים אחרי יום הולדתו ה-65, נפטר היום (שלישי) המוזיקאי אריק רודיך בביתו שביפו. רודיך, יליד חולון, החל את דרכו כילד כששר במקהלת הילדים צדיקוב. בראשית שנות ה-70 שירת בלהקת הנח"ל כפסנתרן ועם שחרורו פנה ללימודי הרמוניה וקומפוזיציה.



רודיך נחשב לאחד מחלוצי הפופ בארץ ומהראשונים שהחדירו את הפאנק, הגרוב והשימוש בסינטיסייזר במוזיקה הפופולרית הישראלית. ככזה, הפך לאחד מאבני הדרך גם של המוזיקה האלקטרונית הישראלית.



בשנת 1978 הוציא רודיך את שירו הראשון – "ישבתי על הפנדר" ובשנת 1979 הלחין את שיר הנושא של סרט הפולחן הידוע "דיזנגוף 99".הקריירה של רודיך נחלקה לשניים: האחד - המלחין הכישרוני והמפיק המוזיקלי שיצר שירים לאמנים כיגאל בשן, ירדנה ארזי ועפרה חזה. כמו כן, הלחין פסקולים לסרטים ישראליים ביניהם "נגוע" ו"בצילו של הלם קרב", עליהם זכה בפרס האוסקר הישראלי. השני - יוצר אינסטרומנטלי מבריק ופורץ דרך שאחראי ליצירות כמו "סטאללה", "אחרית" ועוד נעימות שהניחו כאמור את אבן היסוד של המוזיקה האלקטרונית הישראלית. הוא הוציא חמישה אלבומי סולו כיוצר וזמר.



בשנים האחרונות גר רודיך ביפו והמשיך לעסוק בתחום המוזיקה. הוא ייטמן בקיבוץ אפיקים לצד בנו יובל. ההלוויה תיערך מחר בשעה 15:00 בבית העלמין של הקיבוץ.