השבוע נפתח עם מבול סינגלים חדשים של מיטב האמנים שהוציאו כמעט במקביל שירים. אז אחרי הבכורה שעשינו לקוראי "מעריב אונליין" לשיר החדש של שקד קוממי ("שעות"), החלטנו לעשות קצת סדר במאסת השירים שיצאו.


מוטי טקה

נתחיל עם מוטי טקה, מי שנחשב לאחד השמות העולים בשמי הזמר הים תיכוני, שהשנה גם חבק אלבום בכורה ("בלבלה"), גם יצא בסיבוב הופעות חדש וגם כיכב בסדרת דוקו של ערוץ "כאן 11" המתעדת את מסעו ומסע אמו לאתיופיה.

השיר "גיבורים" שעימו פותח טקה את שנת 2019 הוא בלדה רומנטית פופית וקצבית שיצרו עבורו דולב רם ופן חזות. היא עוסקת ביחסים הסטנדרטיים של בינו לבינה, על פרידה כואבת ועל הזיכרונות המהדהדים מדי ערב בערבו. השיר תפור למידותיו הקוליות של טקה שחולש עליו בצורה מלאת נשמה, כנות ורגש וממשיך להוכיח את היותו אחד הדברים המרעננים שקרו למוזיקה הים תיכונית בשנתיים האחרונות.



עומר אדם

לאחר שבשבוע שעבר חשפו את שיתוף הפעולה העסקי ביניהם כפרזנטורים של מותג המשקפיים "ורסו ישראל", עומר אדם ורוסלנה רודינה משתפים פעולה גם בקליפ חדש של עומר – "חברות שלך 2", מעין שיר המשך ללהיט הגדול של אדם שהוא בעצם ורסיה משודרגת שלו עם ניואנסים חדשים שהוסיף אדם (שהשתתף לצד מאור תיתון ואלעד טרבלסי בכתיבת הטקסט).

מעבר לעובדה שהשיר הקליט ממשיך בעיקר את הקליטות של הפזמון האבטיפוסי הראשון (מלבד עניין ה"צ'יקידם"), הוא די מיותר ומצטייר כמה שנועד נטו לקדם בצורה פרסומית את המותג המדובר.

אין ספק שהטקסט השובב גרם לי לחייך לפרקים, כמו למשל השורה: "אתמול היה טוב אמר שלמה המלך", קריצה להערכתו של אדם לשלמה ארצי (עימו הקליט דואט בעבר) ואזכורים כמו החוף של מוש, מונדיאל ובחורה ש"יורדת" על אדם שהוא "רק זמר". גם התוספת ללחן מצליחה לסחוף את המאזין, ועם זאת, קשה שלא לראות זאת כמיחזור ממוסחר של נוסחה שדי מתפספס מבחינת האידיאל של שיר ומוזיקה מקורית, אלא נטו כלי פרסומי ותו לא.

מבחינת הקליפ, כשהבמאי הראשי, הכוראוגרף, עורך הוידאו והאפטריסט שבו הוא אבי מצליח, אדם מציג בעיקר את הכריזמה האופיינית לו בעוד רודינה די אנמית, משעממת, בקושי זזה ונראית לא מחוברת לוייב שבקליפ (ממש כמו המשחק הדי צולע שלה בסדרת המתח המשפטית "פמת"א" בתור נטלי כלפון).

"חברות שלך 2" הוא שיר שאפשר היה לוותר עליו ובעיקר להציג אותו כפרודיה כ"דרך אגב", אך ספק אם יצליח להעפיל על השיר הראשון של "חברות שלך" ולהיצרב בתודעה המיידית, אם כי בטוחני שמעריציו ומעריצותיו של אדם יגמעו אותו באהבה ויאמצו אותו לליבם כלהיט אינסטנט שמחרתיים יישכח. בהנחה שהזמר לא יקליט את "חברות שלך 3" ואז יעשה מהמוזיקה שלו בכלל צחוק.



נועה קירל
בזמן שהילדים ובני הנוער צופים בעונתה השלישית של סדרת המתח בכיכובה – "כפולה" שעלתה בשבוע שעבר לאוויר והבוגרים צופים בה כשופטת בתכנית "גוט טאלנט ישראל", נועה קירל החליטה, לראשונה בארבע שנות הקריירה שלה – להגביר הילוך ולהתחיל לבסס קריירה בינלאומית.

Drum הוא שם הסינגל הבינלאומי הראשון של קירל, בו גם שרה לראשונה באנגלית. מי שאמון על הפקת השיר הוא המפיק הישראלי המתגורר בלוס אנג'לס – ניצן קייקוב, שאף היה מועמד לפרס הגראמי.

את השיר החדש מלווה קליפ שצולם בתאילנד והושקעו בו כחצי מיליון שקלים. הוא צולם לצד צילומי קמפיין אביב-קיץ 2019 של חברת האופנה "רנואר" בשיתוף הפרזנטורים יהודה לוי, ניבר מדר, גפן ברקאי, יעל שלבייה ועדן פינס.

בדומה לשיר Fresh שהקליטה לפני מספר חודשים הזמרת עדן בן זקן ושימש בפרסומת של רנואר, גם Drum ישמש כשיר הנושא בפרסומת הקרובה של רנואר לקמפיין הג'ינסים החדש.

למעשה הגיע הזמן שקירל (17), שלאחרונה מככבת לא רק על המסך אלא גם על גבי מדורי הרכילות בשל הזוגיות עם הזמר יונתן מרגי, תתחיל לחשוב על תעשיית הפופ הבינלאומית שהיא תפורה למידותיה ככפפה ליד ותגיש את הסוואג הישראלי גם לעולם.

השירה בלעז נשמעת טבעית, מתאימה לה, הביצוע הכריזמטי טורף את האוזן והעובדה שהשיר הראשון שלה הוא שיר מקורי ולא קאבר ללהיט שלה בארץ (בניגוד לסטטיק ובן אל, למשל) רק מעיד על היותה מוכנה לקרוץ לקריירה בינלאומית.

הלחן משלב בין אלמנטים פופיים עכשוויים עם נגיעות ים תיכוניות (במעברים האינסטרומנטליים בין בית לבית) המעידות על גיבוש דנ"א ישראלי והרצון להפיץ את המוזיקה המקומית גם בחו"ל וקירל עושה זאת בצורה הטובה ביותר.



מירי מסיקה

מירי מסיקה פותחת את השבוע עם "אוקיינוס", שיר חדש וקצבי שונה ממה ששרה עד כה. על מילות השיר אמונה מסיקה (שזו הפעם הראשונה בה כותבת שיר) ועל הלחן סתיו שמש. השיר, בו השתתפו בנגינה ובקולות גם חברי להקת הג'יפסי קינגס הנודעת. על ההפקה המוזיקלית אמונים רוני בראון ואיתי צוק.

"אוקיינוס" הוא שיר בשיק לטיני או אם תרצו קורטוב פלמנקו ומציג את הוורסטיליות שבקולה החד פעמי של מסיקה, את המקוריות בחומרים שהיא בוחרת ותופס את האוזן ישר.

העובדה שמסיקה מצליחה בכל פעם מחדש להמציא עצמה מחדש ולא לקפוא על שמריה, מעיזה תמיד להתנסות בסגנונות מוזיקליים שאינם תמיד במקום הנוח והטבעי לה, מעוררת השראה ובאה לידי ביטוי גם בשיר הזה שללא ספק יהפוך ללהיט גדול עבורה.



אלעד תבורי

לאחר שנחל כישלון בשלבים הראשונים של "הכוכב הבא לאירוויזיון", אלעד תבורי, בין השאר אחיו של בן אל ובנו של שימי תבורי, מנסה לפתח את קריירת הסולו שלו ומשחרר את "מגיע טוב", שיר פופ סטנדרטי שיצרו אלעד טרי ואסף צרויה.

אין ספק שתבורי שר מצוין (גנים משפחתיים, בכל זאת) אך מדובר בשיר די תפל, לא מיוחד שלא נושא שום בשורה חדשה ומקורית מלבד זמר ששר נחמד ובעל ייחוס משפחתי. שלא תבינו אותי לא נכון, תבורי זמר מעולה ויש בו את הפוטנציאל הראוי להצליח בזכות עצמו, הוא פשוט צריך יותר לגבש זהות אמנותית ולהביא את האמת והמקוריות גם למוזיקה שלו. רק אז זה באמת יישמע לא רק טוב, אלא מעולה. כרגע זה עדיין לא מספיק מבושל.




אדר גולד

לאחר כ-8 שנים בהרכב "ילדי החוץ" לצד עילי בוטנר, אדר גולד, בתה של כוכבת הסבנטיז והאייטיז שרי, וזמרת מוכשרת בפני עצמה, עושה את הצעד הטבעי אך הלא מובן מאליו וחובקת שיר בכורה - "מי ידליק לי את האור", אותו יצרה יחד עם רועי מכלוף, בן שופן ודורון פלסקוב.

השיר המציג לראווה את איכויותיה הווקאליות הנהדרות של גולד, משלב בין פופ לרוק קצבי וקליט, הוא למעשה תמהיל המסע האישי והפנימי שעברה גולד לאורך השנים. שיא התהליך הזה מגיע בשאלה העיקרית: מי ידליק לגולד את האור? מי יראה לה את הדרך? יפיח בה תקווה ויהיה שם עבורה? שאלה שנקרית בדרכו של כל אדם בצומת חייו. כיריית פתיחה, מדובר בשיר אולטימטיבי עבורה שניכר כי נבחר ובושל בפדנטיות.

השיר זוכה לקליפ די מיני ופרובוקטיבי המציג את הזמרת "חוטפת סטירה" מבן זוגה, מפזזת כחשפנית בכלוב או יושבת לבד ובוכייה בחדר עם נחמה ושמה סיגריה. בסצנה אחרת נראית מתקלחת או נמצאת בפוזיציות חושניות ובאקט כמו מיני עם הבחור שמייסר אותה. כל זה כמובן לא מצליח לגרוע מתשומת הלב לשיר שחודר עמוק וברכות נגועת זעזוע לנשמה.