יש לנו נציג לאירוויזיון: המתמודד קובי מרימי זכה הערב (שלישי) בתחרות "הכוכב הבא לאירוויזיון" עם 215 נקודות, והוא יהיה הנציג של ישראל בתחרות הזמר האירופאית שתערך בתל אביב ב-18 למאי הקרוב. "זה סוג של בית ספר, זה משהו שלא עוברים נראה לי באף מקום אחר", אמר מרימי לאחר הזכייה. "אצלי אישית זו הייתה המוזיקה שזה היה המקום שלי לצחוק ולבכות, כשאתה עושה את זה על הבמה אתה מרגיש חשוף, אבל הקהל הזה שפחדתי ממנו כל כך יצא בסוף הדבר הכי מחבק ואוהב בעולם. אז למדתי לעשות את זה, להעיז".

קובי מרימי גבר על מאיה בוסקילה, שזכתה במקום הרביעי, על שפיטה, שזכתה במקום השלישי ועל כיתריה פאוץ' שזכתה במקום השני. מרימי ביצע את השיר "Always" של בון ג'ובי בסיבוב הראשון, ולאחר מכן, בסיבוב השני, ביצע את "Let It Be" של הביטלס וגרף את כל הקופה. "אני בהלם ועוד לא מעכל", אמר מרימי. כזכור, מרימי חזר לתחרות אחרי שלהקת "שלווה" פרשה ממנה בעקבות העובדה שתחרות האירוויזיון שתתקיים בתל אביב תאלץ אותה לחלל שבת. 

בעיריית תל אביב בירכו את מרימי בדרכם הייחודית. לאחר זכייתו, האירה עיריית תל אביב את בניין העירייה בכיתוב "Good Luck" ובדגלה של ישראל. "תל אביב יפו גאה לארח את תחרות האירוויזיון ונערכת להגעתם של עשרות אלפי תיירים לעיר לרגל האירוע המרגש".

תאגיד השידור "כאן" בירך גם הוא את מרימי והודיע כי הוא "שמח בבחירתו להיכנס לנעליה של נטע ברזילי". עוד מסרו, כי "הפקת האירוויזיון, באמצעות תאגיד השידור כאן, עושים ימים כלילות להפוך את האירוויזיון הקרוב לאחד המופעים המרהיבים שעלו בישראל אי פעם ובתולדות התחרות כולה ואין לנו ספק שהופעתו של קובי תביא לנו את הדאבל, כדי שמיד בסיום הגמר ב-18 במאי נתחיל לעבוד על האירוויזיון של שנה הבאה".

מרימי לא יצטרך לעבור את חצי הגמר של האירוויזיון והעפיל אוטומטית לגמר כיוון שישראל היא המדינה המארחת. אסי עזר אמר בתגובה לכך למרימי: "אתה לא צריך לעבור חצי גמר, אבל אתה צריך לשבור את הנאחס. בשני האירוויזיונים האחרונים המדינה המייצגת הגיעה למקום האחרון או הלפני אחרון. אתה צריך לשבור את הנאחס הזה. אתה אמנם ניצחת פה, אבל אם תעשה לנו נאחס, תקבל שתי סטירות על הבמה". 



לירז רוסו ("סטטיק") נשאל לאחר הזכייה האם מישהו יכל לצפות שמרימי יגבר על מאיה בוסקילה, וענה כי "לא יודע אם מישהו היה חותם על זה אבל אני יכול להגיד לך שזה דווקא כן מאוד הגיוני, כי אנשים מחפשים את מה שלא קיים. מצאו בהם את מה שלא קיים. שנה שעברה היו אנשים עם קול אולי גדול יותר, אבל זה לא תמיד משחק את התפקיד. קובי הוא כל כך מיוחד".

שירי מימון טענה כי סוגיית הזוכה לא הייתה כל כך ברורה. "כל הזמן דיברנו מאחורי הקלעים מי הולך לקחת וזה לא היה כל כך ברור. נלחצתי, לא היה לנו מישהו שאנחנו נעולים עליו". לאחר מכן, פנה שוב פעם המראיין נדב בורנשטיין למרימי.

יש דמיון היסטרי בינך לבין פרדי מרקורי, למה לא עשית אף אחד מהשירים של קווין?
"זה מחמאה רגילה, גם כי הוא חתיך וגם כי.. לא משנה. זה נראה לי משהו שלא הייתי צריך לעשות עדיין. פרדי מרקורי הוא אחד בדורו, הוא עשה שירים שקשה לי מאוד לגעת בהם". 


לאחר מכן, פנה בורנשטיין למאיה בוסקילה, שאמרה כי "איפה שההיגיון נגמר האמונה מתחילה. אצלי זה בדיוק ככה. מה שצריך לקרות, קורה. זו תחרות, בתחרות הכל יכול לקרות. לקחתי את זה בחשבון. אני זכיתי במשהו שהוא גדול באותה מידה. זה קהל שלא היה מחובר אליי, קהל שלא הכיר אותי, ואני שם היום. אני הולכת ברחוב ואני מרגישה נינט, אין דברים כאלה". 

"אני סומכת על קובי יותר מאשר הוא סומך על עצמו", אמרה בוסקילה. "אם זאת לא אני, אז זה אתה. אתה מלא לב, אינטליגנציה רגשית, פול כישרון - ורק תהנה מזה. זה הזמן שלך". 


אסי עזר התייחס גם הוא ואמר כי "לא ידעתי מה הולך לקרות, הייתה תחושה של גמר שלא יודעים מה יקרה בו. אני חושב שבמקרה של מאיה בוסקילה, אני ורותם הסתכלנו יום אחד ואמרנו שהיא מקבלת במה כל שבוע בפריים טיים, ושורפת את האולפן". 


שרת התרבות מירי רגב כינתה את מרימי "נפלא" ואמרה: "ברכות לקובי מרימי שהרשים וריגש מדינה שלמה בקולו הייחודי. הוא הוכיח שכוח הרצון והאמונה חזקים מהכל לאחר שכבר הודח, שב לתכנית וניצח. קובי הביא לבמה יכולות נפלאות ועוצמות שלא היה ניתן להתעלם מהן. אני סמוכה ובטוחה שהוא יתכונן כמו שצריך בחודשים שנותרו וייצג אותנו בהצלחה רבה באירוויזיון שנארח כאן בישראל בעוד שלושה חודשים. לפני 40 שנה זכינו באירוויזיון שני ברציפות אחרי שאירחנו אותו. עם קובי אנחנו יכולים לעשות זאת שוב. בהצלחה".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "מברך את קובי מרימי, תושב העיר רמת גן. תודה קובי על הביצועים ותודה תושבים יקרים על ההתגייסות העירונית היום"

ההדחה המפתיעה של הערב. מאיה בוסקילה. צילום: ויקטור לאקן


מאיה בוסקילה הפסידה כבר בשלב הראשון של הערב, בניגוד לציפיות, לאחר שהתמודדה מול מרימי וזכתה ל-55 אחוזים בלבד. בוסקילה שרה את השיר Euphoria שאיתו זכתה שוודיה בעבר באירוויזיון, בעוד שמרימי בחר ב-Always של בון ג'ובי. 

בביצוע השני שפיטה שרה את Broken, לו הוציאה גרסה כיסוי עוד לפני התוכנית, בעוד שמרימי שר את Let it be בגרסה שקטה, עוצמתית ומרגשת, וכיתריה שרה את Imposible.

בזמן הפרסומות נערכה הגרלה לסדר הביצועים, שפיטה עלה בהגרלה כראשונה. בשלב זה כל ההצבעות מתבצעות בסוף והמתמודדים שרים ללא מסך. כמו כן, בהפסקה נערכה הופעה שהוקלטה מראש של יונתן מרגי, עם השיר "הזוג הזה".

מבוסקילה נמסר לאחר הדחתה כי היא "מודה לכל התומכים לאורך כל העונה ובגמר בפרט. זכיתי בדבר הכי גדול בקריירה שלי, שזה אהבת הקהל שלא הכיר עד כה את הבן אדם שמאחורי הזמרת. זכיתי לשיר, ואחרי כל תכנית לקבל אהבה אינסופית מכל מקום אפשרי. נכנסתי לתחרות בידיעה שהכל יכול לקרות, ולקחתי על עצמי את האתגר, ואני שמחה על כך. אין בי שום חרטה על חוויה מדהימה מעצימה ובעיקר מחבקת. נפגש על הבמות בהופעות הקרובות".