בספטמבר האחרון זכתה מצדה איש־ימיני (17), תיכוניסטית מטירת כרמל, בגמר הריאליטי המוזיקלי "אביב או אייל", עם ביצוע מרטיט לבבות ל"איפה הוא היום", שיר שהיה מיועד לאלבומו החדש של גולן (המנטור שלה בתוכנית - ד"פ), שהחליט להעניק לה אותו במתנה לגמר.



"מאז הזכייה, החיים שלי השתנו בהמון מובנים", אומרת איש־ימיני. "פתאום יש הכרה. אנשים מבקשים תמונות ואני נוסעת המון. אבל השינוי הכי גדול הוא שמאז התוכנית אני זוכה לעסוק באופן מקצועי במוזיקה. למרות הכל, הדבר שהכי חשוב לי הוא להישאר מי שאני ולא להשתנות, להישאר מצדה, עם הרגליים על הקרקע".


מה למדת מהתוכנית?
"למדתי למצוא את המקום שלי במוזיקה; מה טוב לי לשיר ומה פחות; בעיקר למדתי לסמוך על עצמי בכל מה שקשור לבחירת השירים שלי". 

התרגלת כבר לבקשות לסלפי?
"כן, התרגלתי כבר לעניין, ואני חייבת להגיד שאני ממש נהנית מזה. כשאנשים פונים אלי ברחוב ומבקשים תמונה, זה מרגש אותי בכל פעם מחדש".

איך החברים מהתיכון מתייחסים אלייך מאז הזכייה?
"בהתחלה התייחסו אלי קצת שונה. התלמידים מהשכבות הנמוכות התלהבו וביקשו תמונות, אבל עכשיו הכל כבר נורמלי ורגיל".

איך משלבים בין לימודים בתיכון לקריירה מוזיקלית?
"קצת קשה לשלב לימודים בתוך כל העשייה הזאת של הופעות, חזרות והקלטות. אבל בית הספר שלי מתחשב ועוזר לי בכל מה שצריך. אם אני מפסידה חומר, המורים דואגים להשלים לי אותו והם תמיד תומכים. למדתי גם שאני צריכה לסמוך על עצמי וללמוד לבד בבית, בלי הנחות".
 

היום משחררת מצדה שיר חדש, "חיוך של בוקר", שכתב והלחין לה אבי אוחיון, יצרן להיטים מיומן ("דרך השלום", "בוקרשט", "כמו בריו" ועוד). מתן דרור עיבד והפיק מוזיקלית. בקליפ המלווה את השיר משתתף גם הזמר רועי סנדלר. "השיר החדש הוא לגמרי אני", אומרת איש־ימיני. "הוא מאפשר לי להגיע לידי ביטוי מכל הבחינות. גם כשעבדנו עליו, כל הצוות שבר את הראש לאיזה ז'אנר הוא שייך. זה בדיוק הקטע. אני מגיעה מדור שלא בדיוק הולך לפי הגדרות. אין את זה אצלנו. זאת הבשורה שלי. המוזיקה שלי לא נעולה בהגדרת ז'אנר. המסר שלי הוא חיוך. זה מה שאני רוצה לעשות: לגרום לאנשים לחייך. המוזיקה יכולה לגרום לאנשים להתרגש. יש כאלה ששירים גורמים להם לעצב. אצלי השירים ישחררו מהעצב".
 
איש־ימיני עברה לאחרונה מיונים ללהקה צבאית והתקבלה, ובינתיים אוספת חומר לאלבום בכורה. "לבחור את השירים זה לא פשוט", היא אומרת. "הוא יגיע כשארגיש שלמה".
 
עם איזה אמן את מפנטזת להקליט דואט?
"יש כל כך הרבה אמנים שאני אוהבת ומעריכה וחולמת לעשות איתם דואט, אבל כל מי שמכיר אותי טוב, יודע שאני מתה על עידן עמדי ועל המוזיקה שלו, וזה חלום ענקי לשיר איתו".