כשעוד הייתי עוד תלמיד תיכון צעיר ופוחז, באחד הלילות שהעברתי בצפייה בקליפים של להקות רוק ב-MTV, הבחנתי בקליפ הזוי. הייתה בו להקה מוזרה, שחבריה המזוקנים חבשו תרבושים והופיעו מול קהל של ליצנים מפחידים באולם חשוך. אך פתיח הגיטרות של אותו שיר, "Blood and Thunder", היה בלתי נשכח. מאוחר יותר, דרך חברים, התוודעתי לחומר של הלהקה, Mastodon, ראשית עם האלבום "Leviathan", שמבוסס על הספר "מובי דיק".



מאז עברו לא מעט שנים, אבל בסוף גם הם הגיעו לארץ. זה קרה אתמול בביתן 2 של גני התערוכה בתל אביב, שם התקבצו מאות מעריצי מטאל נרגשים בבגדיהם הכהים. לאחר הופעת חימום של "קין והבל 90210" שאירחו את דודו פארוק (שהיה רועש מהרגיל) עלתה להקת המטאל האמריקאית מג'ורג'יה לבמה לצלילי השיר "Singing in the rain".
 
מהשיר הראשון, "Iron Tusk", היה אפשר לראות שמדובר בפצצה של אנרגיה. ארבעת חברי הלהקה, הגיטריסט ברנט הינדס, הבאסיסט טרוי סנדרס, הגיטריסט ביל קליהר והמתופף בראן דיילור, שרים ומנגנים בצורה מדהימה. באמת היה נראה שהם נתנו מאה אחוז מעצמם על הבמה למרות הקילומטרז' הארוך שצברו כלהקה. למרות ששמעתי מחברים שההופעות שלה לא תמיד טובות, מאסטודון אתמול הייתה יחידה אחת כבדה בלתי ניתנת לעצירה.

מאסטודון בהופעה. צילום: אורית פניני
מאסטודון בהופעה. צילום: אורית פניני
 

בין סולו גיטרה למשנהו, הם פירגנו שוב ושוב לקהל הישראלי על התמיכה. "חיכינו הרבה זמן להגיע לכאן, זו אחת ההופעות הטובות ביותר שהיו לנו", אמר סנדרס בשלב מסוים לקהל הנלהב. "לא אכפת לנו מפוליטיקה, מה שחשוב לנו זה המוזיקה והזמן הזה אתכם. אנחנו נחזור שוב במהרה", אמר דיילור לקהל בנאום פרידה. 
 
ההופעה שילבה בין שירים מהאלבומים המוקדמים, כמו "Remission", "Leviathan" ו-"Blood Mountain", לאלבומים מאוחרים כמו "Emperor of Sand". לסיום, מאסטודון נתנו ביצוע מעולה של "Blood and Thunder" ושלחו אותי הביתה מרוצה מאוד, תוך שאני מזמזם לעצמי שוב ושוב את אותו קצב בלתי נשכח שדרכו התוודעתי להם.