כבר שמונה שנים גיא ויהל הם אחד הצמדים היציבים והמצליחים בישראל. הם אולי לא פופולריים כמו סטטיק ובן־אל, אבל סביר שישרדו אחריהם. כשמאחוריהם ארבעה אלבומים ושלל להיטי ענק כמו "רצים באוויר", "להציל אותי", "תראי אני אוהב", "השמש תזרח" ו"הכל יכול לקרות" - גיא ויהל


שועטים לעבר אלבום חדש, חמישי במספר. "כל פעם אנחנו הולכים אחרי הטעם המוזיקלי המתפתח והמשתדרג שלנו", אומר גיא מנטש. "אנחנו לא ממחזרים את עצמנו, כי אנחנו משתעממים מהר מאוד. אנחנו אוהבים להתנסות ולהתפתח לז'אנרים חדשים ואחרים. אנחנו כל הזמן מחפשים עוד גיוון ועוד צבע, אבל זה עדיין נשאר צבע בסיס שלנו".


גיא ויהל - לראות

בין בכי תינוק מתוק לקריאת "אבא", ניהלתי שיחת ועידה בין השניים, שהכירו כבר בגיל 12 בפנימיית "הדסים" בשרון, שם החלו לרקום חברות שהפכה במהלך הזמן לשיתוף פעולה פורה ביותר, לחשיפה נאה בעונה הראשונה של "דה ווייס" בהנחיית המנטור אביב גפן, ולצמד מוזיקלי ששורד בהצלחה את מהמורות הזמן.



"אח של יהל שידך בינינו, ויצא שעד היום נשארנו בקשר עמוק של חברות", אומר מנטש. "זו מעין השלמה הדדית. אנחנו כבר משפחה. זה הרבה יותר מסתם חברים. זה אחים".



"לפני השיחה איתך סיימנו צילומים והחלטנו שהתמונה תחשוף חצי פנים שלי וחצי פנים של גיא", מוסיף יהל דורון. "ראינו שהפרצוף המשותף שמורכב משני


החלקים, משלים זה את זה בצורה היפה והטבעית ביותר".



מנטש: "אנחנו גם עובדים ביחד וגם מכוונים לאותן מטרות, וזה לצד החברות. שילוב הכי אידיאלי עבורנו. החל מהחדר בפנימייה עד היום, במפגש הקבוע


והיומי באולפן. אנחנו עושים 'ילדים' יחד, ביצירה ובאלבומים".



היום משחרר הצמד את "לראות", שיר חדש מאלבום חמישי בדרך. שיר תקווה ומוטיבציה שכתבו, הלחינו והפיקו מוזיקלית יחד, כולל משפט נוגע: "ימים עברו מהר וכלום לא השתנה/ אתה עוד מחפש מי שיקשיב לך/ ואל תהיה קשה מדי עם עצמך/ איך תוכל לעוף עם כנף שבורה?".



"זה שיר שמתכתב עם המקום שבו כל אחד מאיתנו גדל וחווה", מעיד דורון.



"מבחינתי זה שיר רוק ישראלי, שמשלב רוק וגיטרות שנותנות בראש, נגיעות היפ הופ, מוזיקה אלקטרונית ודברים שקורים עכשיו. השיר הוא דגימת דנ"א שלנו, פלוס השפעות חדשות".



יש לכם לא מעט שירים עצובים. מה כואב לכם?
"לא עצובים. תגיד נוגים. סתם, סתם (צוחק). וברצינות, מה שמנחה אותנו בכל מה שאנחנו כותבים, זה הצורך שלנו להתרגש ממה שאנחנו עושים. אנחנו מחפשים משהו שיעשה לנו משהו. זו יכולה להיות סדרה בנטפליקס, או טיסה לחו"ל. אבל שמע, יש לנו גם הרבה שירים שמחים".



מנטש: "בעיקרון, אני לא חושב שאלו שירים עצובים, אלא יותר פורטים על הרגש. אנחנו אוהבים להתרגש. צריך שמישהו ייצור שירים מרגשים, לא?“.



מה צפוי באלבום החדש?
דורון: "יש כמה שיתופי פעולה באלבום, ביניהם השיר 'במדבר שלי בלב', שהקלטנו עם עידן רייכל; Keep Your Head Up, שהקלטנו עם אשתי, נעמה גלי


כהן דורון; ועוד כל מיני דברים שמתבשלים. האלבום הוא יותר ברוח התקופה העכשווית".