בעוד במדינות אחרות באירופה, כגון בריטניה וצרפת, מנסים להחרים את תחרות האירוויזיון שתתקיים בעוד מספר חודשים בתל אביב, בגרמניה נראה כי האווירה היא דווקא פרו-ישראלית. הזוכות הגרמניות בתחרות הקדם האירוויזיון במדינה הניפו את דגל ישראל בשמחה ובגאווה על במת הקדם בברלין, והביאו כבוד לישראל. הזוכות בקדם הגרמני, הנקראות "s!sters", יופיעו בבמת התחרות של האירוויזיון בתל אביב במאי. 





כזכור, לפני כיומיים איימה צרפת כי תחרים את התחרות בתל אביב, זאת בשל סדרה הומוריסטית בשם "דוז פואה", שתעלה בערוץ "כאן 11", ובמרכזה המועמד הצרפתי הוא מוסלמי הומוסקסואל שנסחט על ידי אנשי דאעש הדורשים ממנו להכניס מחבל לתחרות בתל אביב. באופן מקרי, המועמד הצרפתי בתחרות השנה הוא בילאל חסאני, הומו בן 19 ממשפחה מרוקאית, ממוצא מוסלמי. 



יוצרי הסדרה הישראלית הופתעו מהתגובה הצרפתית, כיוון שמדובר בסדרה הומוריסטית באווירה קלילה, שנהגתה לפני בחירת הציג הצרפתי חסאני, וציינו כי ההפקה לא יוצאת כנגד צרפת או הנציג הצרפתי. 



בשוודיה ביצעו בתחילת החודש את ארבעת השירים איתם זכתה ישראל באירוויזיון, TOY, דיווה, הללויה ואבניבי. את השירים ביצעו מנחי הערב בתחרות הקדם האירוויזיון במדינה בחלק האומנותי של הערב. זאת בניגוד לקריאות מחאה של אומנים במדינות אחרות, לרבות בריטניה, לייצוג מדינתם בתחרות רק מכיוון שהיא נערכת בישראל. 



מחווה שוודית לנטע ברזילי. צילום מסך