אירוויזיון 2019 לא מפסיק לייצר דרמות וכותרות: הערב ׁ(רביעי) הודיעה אוקראינה כי היא פורשת מאירוויזיון 2019. ההודעה הרשמית יצאה בדף הפייסבוק של רשות השידור האוקראינית וכבר מופיעה באתר הרשמי של רשות השידור האירופאית, הEBU.
 
הכל התחיל בשבת האחרונה, אז נערך הקדם האוקראיני, בו המתמודדים נשאלו שאלות פוליטיות, כביכול פטריוטיות, בהקשר לכל המצב הצבאי הבעייתי מול רוסיה(מדינה הנתפסת כמדינת אוייב באוקראינה) בדגש על המחלוקת בנושא האי קרים. בין השאלות שנשאלו היתה השאלה למי שייך האי קרים, ואחת המתמודדות אף הגדילה לעשות כשאמרה שתוותר על האזרחות הרוסית שלה, ברגע שתקבל אזרחות אוקראינית.

סגן ראש הממשלה האוקראיני ואסילב קרילנקו, אף פרסם ציוץ בעמוד הטוויטר שלו לפיו "אמנים שמופיעים ברוסיה או במקומות שלא מכירים בתחום השיפוט של אוקראינה, לא ראויים להשתתף באירוויזיון".
 
בסופו של דבר זכתה הזמרת מארוב עם שירה "שיר הסירנה", אך כבר למחרת החלו לצוץ שמועות כי השתתפותה בתחרות בתל אביב מוטלת בספק, שכן היא נתבקשה על ידי רשות השידור האוקראינית לחתום על הסכם שבעצם ייצוגה, היא מוותרת על סיבוב ההופעות המתוכנן שלה ברוסיה ומתחייבת לא להופיע שם בעתיד הקרוב. כמו כן, נראה היה שרשות השידור האוקראינית התכוונה לממן חלק קטן בעלות ההשתתפות בתחרות שתערך בישראל במאי הקרוב והכניסה סעיף לחוזה האומר כי האמן הנבחר לייצג אותה יצטרך לשאת במרבית העלויות בעצמו.
  

באחד הראיונות שערכה ובדף הפייסבוק שלה, התייחסה מארוב לנושא לאחר שכל הפרשה הזו התפוצצה, וסיפרה שבנוסף לכל המוזכר מעלה, בחוזה היו סעיפים המתייחסים לכך שכל ראיון שייערך בהמשך חייב להיות מבוקר על ידי המדינה וכי ראיון שלא יאושר או יעלה בקנה אחד עם ערכי המדינה יגרור קנס. 

בסופו של דבר החליטה מארוב לוותר על ייצוג אוקראינה ורשות השידור פנתה ליתר הזמרים שהתמודדו בקדם, אך להפתעתה נתקלה בסירוב מכולם, שוב, בשל החוזה הדרקוני המדובר. להבנתנו, נעשו פניות לזמרים אחרים במדינה, אך נראה שלא נמצא אף אחד שיהיה מוכן להתמודד בתנאים הללו ועקב כך לאוקראינה לא נשארה בררה אלא להודיע על פרישה מין התחרות.
 
כעת, משאוקראינה פרשה מהתחרות, היא צפויה לקבל קנס מרשות השידור האירופאית, כיון שמדובר בפרישה של פחות משבועיים ממועד ההגשה הסופי (שהוא ה- 10.3.19) של כלל המדינות, הנציגים ושיריהם. כעת מספר המדינות שיגיעו אלינו במאי הקרוב הינו 40 וסהכ ישתתפו 41 מדינות כולל ישראל.