הגיטריסט האמריקאי דיק דייל, שכונה "המלך של הסרף גיטר" (King of Surf Guitar), הלך לעולמו בגיל 81. דייל, יליד 1937 זכה לתהילת עולם בעיקר בזכות הקטע המוזיקלי "מיסירלו" ("Misirlou") שהופיע בסרטו הידוע של  קוונטין טרנטינו "ספרות זולה" ב-1994, בסצנה בה דמותו של טים רות שיושבת בדיינר ומודיעה כי היא פותחת בשוד מזוין וממשיך אל כתוביות הפתיחה. יצירה זו היא למעשה הגרסה האינסטרומנטלית שלו לשיר העם שהוציא ב-1962 עם להקתו "Del-Tones". 



דייל, שנודע בשם ריצ'רד מונסור, לקח את הקטע מתוך שיר עם אותו הוא שמע מהוריו בתור ילד. לאחרונה זכה הקטע המוזיקלי "מיסירלו" למחווה מחודשת דווקא על אדמת הקודש, כשהזמר שלומי סרנגה החליט לבצע לו חידוש מיוחד.




שירו הראשון של דייל יצא בשנת 1958 ונושא את השם "Ooh-Whee-Marie", בתחילת שנות ה-60 החל להופיע במועדונים בקליפורניה ופיתח סגנון נגינה ייחודי ומהיר, כשהוא מנגן ביד ימין על אף שהוא שמאלי מלידה. הגיטריסט סיפר כי ההשראה למוזיקה שלו היא שילוב של גלי האוקיינוס ומלודיות "רוקבילי" משנות החמישים.

דייל לקה בסרטן בשנות ה-60 והצליח לגבור על המחלה, בשנים האחרונות שב הסרטן לגופו, אך הוא המשיך להופיע, וסיפר כי הוא עושה זאת במטרה לממן את הטיפולים היקרים.