בשבוע שעבר במדור "חם באוזן", הסוקר את הסינגלים החדשים שיצאו לאוויר העולם, אתם בחרתם בשיר "גיבורה" של אלישע בנאי וארבעים השודדים עם גידי גוב בתואר שיר השבוע שלכם. השבוע הנוכחי, לצד מספר שירים שנוצרו באווירת בחירות (למשל "למען כולנו" של טוני ריי ו"לא היה כלום ולא יהיה כלום" של מאיר סינטרה וערן אלביס לברון) ושירי התעמולה שהחלו להדהד במוחנו החל מהשבוע, יצאו כמה שירים חדשים ומסקרנים.



מוקי שיתף פעולה עם מאור אדרי, נתן גושן הפציע עם שיר פופ חדש, אריאל זילבר ייחל ל"גאולה" וגם זהבה בן ניסתה להחזיר לעצמה את כתר מלכת הזמר המזרחי. אז מי כבש או כבשה את המדרוג השבוע? אתם בוחרים!



סבבה


הודעת SMS ספונטנית של מאור אדרי למוקי הולידה חיבור מפתיע בין השניים שהוביל אותם לאולפן ההקלטות שם הם יצרו דואט. השיר "כותב שירים", הוא פופ קליל ששזור היטב בהרמוניה לקולותיהם של השניים, שמציגים חיבור טבעי ומעניין.



אני מודה, באופן אישי, השיר לא הצליח לסחוף אותי יתר על המידה, ולו מהסיבה שהפזמון לא כל כך קליט ולא מלהיב, והשיר נטול כל פואנטה כלשהיא. עם זאת, אין ספק שמדובר פה בשיר איכותי, מגובש, מצוין וראוי לשאפו.





ואם בפופ עסקינן, נתן גושן ממשיך לשעוט לכיוון אלבומו החדש עם השיר "מתגעגעת", השומר על הסגנון המלודי, העמוק והרומנטי שלו, המשלב בין קיטש קל לרגישות כנה ונוגעת, עם קולו המיוחד של היוצר.



גושן נע במקום הבטוח שלו, הנוסחתי לפעמים, שיודע איך לרגש את המאזין, לקרוא היטב את המפה המוזיקלית העכשווית ולספק לקהל מה שהוא רוצה לשמוע. בלי דאווינים ובלי הצגות. גושן במיטבו.





אריאל זילבר, אחד האייקונים של המוזיקה הישראלית, מוציא לפני הבחירות שיר הקורא לבואה של "הגאולה". השיר, הכולל עיבוד מיושן קצת שמנסה להיות רוקי אלקטרוני, שומר על הקו השובב והזילברי הנודע והאהוב שמוכיח שפעם אייקון - תמיד אייקון.



ספק אם מישהו יזכור את השיר וספק אם הוא באמת יהפוך ללהיט, אבל כל הרפתקה מוזיקלית של זילבר צבועה בגוון מיוחד ומסקרן ועל כך הוא ראויה להיכנס לקטגוריה "סבבה".






באסה


שעמום, שעמום, שעמום. זו המילה שהדהדה במוחי כששמעתי את השיר החדש של זהבה בן - "נזרוק הכל לים", וחשבתי לרגע שאולי נמצא הפתרון להחליף את כדורי השינה.



השיר, אותו שרה בן בצורה מעט עצורה וללא תשוקה או עניין כלשהם, נשמע סטנדרטי, לא מתרומם, נשאר באותו הקו המוזיקלי ללא שום התפתחות, ללא שום מעברים ששוברים קצת את המלודיה ובעצם פשוט שיר. זהו.



אין ספק שלבן יש קול נהדר, מהטובים במחוזותינו, אבל מה שהיא עושה איתו בשירים כמו זה - פשוט חוטא ומעציב. ציפיתי להרבה יותר.





עף לי הסכך 


סתיו שמש, החתומה כיוצרת על להיטים שיצרה למיטב האמנים (אליעד נחום, עומר אדם, אייל גולן, האולטראס, מירי מסיקה ועוד), עובדת במקביל על אלבום הבכורה שלה מתוכו יצאו עד כמה מספר שירים.

השבוע שחררה שמש את השיר "משהו חדש" שהלחינה למילותיו של נעם חורב. מלבד הביצוע המלטף של שמש, היא מצליחה למזג בין מזרח למערב ולהביא סאונד גיטרות חשמליות בניחוח מזרחי לצד בלוז ופופ, כשעל כל אלה מנצח קולה הממכר. תענוג של שיר וכיף ששמש לא מסתתרת רק מאחורי השירים שיצרה לאחרים, אלא אף מבצעת אותם בעצמה.