זכייתה של נטע ברזילי במקום הראשון באירוויזיון הביאה את התחרות לישראל עם הרבה שמחה והתרגשות אבל גם עם הרבה כאבי ראש. הנושא העיקרי שהיווה גורם לחשש אמיתי היה העניין הכספי של מימון האירוע הגדול והיקר הזה, כמו גם מי תהיה העיר המארחת, ומשהכל נפתר, צצה בעיה חדשה ואולי חמורה אף יותר - המצב הביטחוני.

לאור ההסלמה בימים האחרונים ובמיוחד לאור העובדה שטילים הגיעו לתל אביב ולאזור השרון, החל לעלות חשש במספר משלחות ממדינות שונות לגבי קיום האירוע.

בימים אלו, מגיעים נציגי המדינות השונות לצילומי הגלויות שהן למעשה המעברונים הקצרים שמוצגים לפני כל שיר. אחת מהנציגות הללו היא תמרה טודבסקה, נציגת מקדוניה, אשר הגיעה אתמול לצילומי הגלויה שלה, סיפרה בראיון "מעריב אונליין" על החששות מהמצב הביטחוני: "אני והמשלחת שלי עוקבים אחרי החדשות, אבל בינתיים החוויה שלי כאן נהדרת ויש לי צוות נפלא שמלווה אותי אז הכל טוב".

"אני פה רק יום אחד וכבר מרגישה את האירוח הנפלא של ישראל", הוסיפה טודבסקה. "זו הפעם הראשונה שלי כאן ולא יכולה כבר לחכות על מנת לחזור ולחקור את המדינה שלכם יותר, המון מקומות נפלאים לראות".


 
גם נציגי נורבגיה מצאו עצמם דווקא בשבוע הזה בתל אביב. בראיון קצר שנערך איתם ב"חדשות 12" הם נראו רגועים ואמרו שהם בטוחים שלא היו מסכנים אותם ושדואגים בראש ובראשונה לבטיחותם האישית. עוד הם הוסיפו שהם מחכים ללכת לטייל על חוף הים. גם המשלחת הבלגית הרגיעה ואמרה שאין חשש להגעת משלחת האירוויזיון בגלל המתיחות.

היום נעשתה הכניסה למתחם אקספו בגני התערוכה והתחילו בהקמות הראשונות לקראת האירוע ונראה שמבחינת ההפקה הכל בסדר והמשך הפעילות וההכנות עובדות לפי המתוכנן. מכאן נמסר: "אנו בקשר רציף עם איגוד השידור האירופאי והמשלחות השוהות כעת בישראל לצורך צילומי הגלויות (תעודות הזהות). ביטחונם ובטחון אזרחינו הוא בראש סדר העדיפות שלנו והם מתודרכים במצב. נכון לשעה זו אין כל שינוי מבחינת לוחות הזמנים של ההפקה והלוקחים בה חלק."