אולי זה הטעם של חו"ל שהופך הופעה בוומבלי לשונה דרמטית מאשר הופעה באצטדיון רמת גן, אולי אלה מחירי הכרטיסים הגבוהים להופעות בישראל, שבעידן הלואו קוסט שקולים כנגד כרטיס טיסה לאירופה, ואולי מדובר דווקא בסאונד, התאורה וכל התנאים שהופכים הופעות בחו"ל לטובות יותר מאשר בישראל. מכל מקום, יותר ויותר ישראלים טסים לראות הופעות בחו"ל, במקום לחכות שהאומן האהוב עליהם יהיה בגיל פנסיה ויבחר למקם גם את פארק הירקון על מפת ההופעות שלו.

על פי העוסקים בתחום, שנת 2018 הייתה שנת שיא ביציאת ישראלים לחו"ל, כאשר 50,000 יצאו להופעות ופסטיבלים בחו"ל - נתון גבוה שעולה בהתמדה.
את הפוטנציאל הכלכלי שבתחום מיהרו לזהות סוכנויות נסיעות ומשרדי כרטיסים שמציעים לישראלים דילים מיוחדים של טיול עם מלון שכולל גם כרטיס להופעה. 


למרות זאת, יש רבים שמעדיפים לקנות את הכרטיסים אונליין ישירות ממשרדי המכירות בחו"ל ולהרכיב את הטיול שלהם בעצמם. כדי לעשות סדר בשוק ההופעות הסבוך בדקנו עם המומחים מהן האופציות העדיפות להופעות בחו"ל ומהם היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן.

אריאנה גרנדה. Getty images
אריאנה גרנדה. Getty images


תמר גרזון מנכ''ל "טרווליסט": "בשנים האחרונות אנו עדים לגידול משמעותי בישראלים הטסים לחו״ל בעקבות מדיניות השמיים הפתוחים וירידת מחירי הטיסות. כתוצאה מכך אנו חוזרים ליעדים שהיינו בהם ובגדול מחפשים יותר את החוויה שפעמים רבות כוללת גם הופעה, ופחות משנה לנו היעד. היום התייר הישראלי מבין שבמרחק כרטיס טיסה ומלון מוזלים הוא יכול לטוס כמעט לכל יעד באירופה ולקבל את מבוקשו''.

"הרבה פעמים ישראלים טסים כי יש הופעות שפשוט לא מגיעות לארץ", מספר עיתונאי "קשת 12" ו"מאקו", זוהר ישראל. "היית עם אשתי בהופעה של ביונסה וג'י זי בקופנהגן, היינו מחכים אם הם היו מגיעים לארץ. הזמנתי כרטיסים ישירות דרך האתר שלהם, עשיתי השוואת מחירים ולוקיישנים שהסתדר לנו עם התאריכים, לא היינו בקופנהגן לפני כן, אז זו הייתה תוספת נחמדה לעניין".

זוהר ישראל. צלם : עצמי
זוהר ישראל. צלם : עצמי


"יש אנשים שמעדיפים את החוויה של להיות בחו"ל לא בהופעה עם ישראלים", מוסיף ישראל. "כמו שיש ישראלים שרוצים לנסוע למקום שלא עמוס בישראלים. זה חלק מהחוויה. יש הופעות בארץ שהמחירים אליהן בארץ הם לא פרופורציונליים, אבל העלות להביא אמנים לארץ היא יותר גבוהה, כי ישראל יותר רחוקה מאירופה, וגם ברמת האבטחה להביא לישראל עולה יותר מהופעה באירופה. בסופו של דבר, הופעה היא הופעה בכל מקום".

לבד או בחבילה?

על השאלה האם לתכנן את הטיול לבד או לקנות חבילה, עונים בחברות השונות על פי ההיצע שלהם. גרזון מסבירה: "מי שירצה להרכיב חופשה הכוללת הופעה, טיסה ומלון, יוכל לעשות זאת בקלות, גם ללא הזמנת חבילה מובנית, ואף להרכיב אותה כך שתתאים לתקציב שלו. את הטיסה והמלון תוכלו להזמין און ליין במנועי השוואת מחירים וחברות תעופה Low cost. את הכרטיס להופעה ניתן להזמין במגוון אתרים ישראלים ובינלאומיים בצורה ידידותית ופשוטה, אבל חשוב לבדוק שהאתר בטוח לשימוש, ויש עליו המלצות, וכן להזמין כמה שיותר זמן מראש".

מנגד, אורן כהן מגורי, מנהל השיווק והמכירות בחברת השטיח המעופף, אומר: "כדי לצפות בהופעות של האומנים הבינלאומיים יצטרכו הישראלים לרוב לנסוע לחו"ל, כדי שלא תמצאו את עצכם מחוץ לאצטדיון בו נערכת ההופעה עם עוגמת נפש, כדאי לקנות את הכרטיסים ממקור אמין ומוכר. חבילות הנופש הכוללות כרטיסים להופעות יהיו זולות ומשתלמות, יכללו העברות מהשדה אל המלון ולפעמים גם הסעה אל ההופעה עצמה. החוויה של ההופעה בחו"ל, אצטדיוני ענק וקהל בינלאומי מגוון מרחבי העולם היא שונה מאוד מהחוויה שמתקבלת בהופעות של אותם האומנים בארץ, לדוגמת בון ג'ובי שיגיע לארץ ביולי, ומשתלמת יותר בהסתכלות של תמורה מול מחיר, הכולל גם כמה ימי נופש באירופה".

עדו ווג, מנכ״ל זאפה איסתא מיוזיק, מוסיפה: "אנו קונים מלאים מראש לכל אירוע, כך שבמצבים בהם ההופעות בסולד-אאוט, הלקוח העצמאי לא יוכל לקנות לבדו כרטיס אלא רק דרך חבילה".


ההופעות החמות של הקיץ:

ספייס גירלז

אחרי אינספור שמועות בכל רחבי הרשת, להקת הבנות הכי מפורסמת בעולם הספייס גירלז חוזרות לסיבוב איחוד ברחבי בריטניה. כרגע בלי פוש ספייס (ויקטוריה בקהאם) שהודיעה שלא תחזור להופיע עם חברותיה אך יש סיכוי גדול שלא תעמוד בפיתוי ותשנה את דעתה. הפעם האחרונה שהספייס גירלס הופיעו יחד הייתה באולימפידת לונדון בשנת 2012.

איפה? סיבוב הופעות ברחבי אנגליה

מתי? 27.5-15.6

כמה? כרטיסים החל מ־260 פאונד דרך Ecotickets




אריק קלפטון

אריק קלפטון הוא זמר, מלחין וגיטריסט בריטי, מהיוצרים הוותיקים והמוערכים ביותר הפעילים כיום בעולם. בגיל 13 לקח ליד את הגיטרה הראשונה שלו, ומאז לא עצר - ניגן עם הביטלס, כבש את העולם עם להקת העל Cream ואחרי פירוק הלהקה לא הסתכל אחורה ושמר על מקומו בפסגה עם קריירת סולו משגשגת וארוכת שנים. עם מדפים עמוסי פרסי גראמי, היסטוריה של התמכרויות וקאמבקים מפוארים, וכאמן היחיד שהושבע להיכל התהילה של הרוק 3 פעמים עם 3 הרכבים שונים, קלפטון הוא Living Legend במלוא מובן המילה.

לא יודעים עם השמועות נכונות אבל גם השנה יש צפי לכך שאלו ההופעות האחרונות שלו. ברלין וינה או לונדון. ההופעה בלונדון תתקיים ברויאל אלבט הול- היכל הופעות יוצא דופן. הופעה מרגשת, אינטימית כל פעם מחדש.

איפה? וינה, ברלין ולונדון

כמה? החל מ־285 יורו דרך Ecotickets




אריאנה גרנדה

אריאנה גרנדה, מזמרות הפופ הצעירות והמצליחות בימינו והראשונה והיחידה בהיסטוריה ששלושת הסינגלים הראשונים משלושת אלבומיה הראשונים מגיעים לעשרת הגדולים של מצעד הבילבורד בשבוע הראשון ליציאתם. בכך, נקלטה היטב תחת הרדאר של מיליוני מעריצים ברחבי העולם כמו גם אנשים מובילים בתעשיית המוסיקה, שמות כמו: דה ויקנד, ניקי מינאז', מיילי סיירוס וסטיבי וונדר. רשימה חלקית בהחלט אשר הספיקה לעשות עמם שיתופי פעולה מסחררים! גרנדה קיבלה את הכינוי "נסיכת הפופ" וזה פשוט אומר הכל על הכוכבת. הטור הקרוב שלה SWEETNER הולך להיות מתוק יותר ממה שהדימיון שלכם יכול להכיל, המלצה חמה שלנו - אל תפספסו!

נסיכת הפופ פרצה לחיינו ב-2013 לאחר אלבום הבכורה שלה Yours Truly, וממשיכה ב-2019 עם סבב ההופעות תחת הכותרת Sweetener World Tour שמטרתו קידום שני האלבומים האחרונים שלה - Sweetener ו-Thank u, Next. וזה הולך להיות מטורף.


איפה? סיבוב הופעות מארה"ב עד אירופה

מתי? 20.3-13.10

כמה? החל מ־115 יורו דרך Ecotickets




אלטון ג'ון

אחרי 50 שנות קריירה אגדת הפופ הבריטית יוצא לסיבוב הופעות אחרון, כך הצהיר במסיבת העיתונאים להכרזת הסיבוב בשנה שעברה. הסיבוב יתפרס על פני 3 שנים ועתיד להסתיים בשנת 2021 ויכלול למעלה מ-300 הופעות בכל רחבי העולם. זאת הזדמנות כמעט אחרונה לראות אותו בלייב עם כל השירים הגדולים Tiny Dancer , Your Song ,Candle In The Wind ,Rocket Man ועוד.

איפה? וינה, פראג, פריז, אמסטרדם, מדריד ועוד

כמה? כרטיסים החל מ־280 יורו דרך Ecotickets




מיוז


הרכב הרוק האלטרנטיבי חוזר לסיבוב הופעות מחשמל ברחבי העולם, לכבוד צאת אלבומם החדש Simulation Theory שבו חוזרים מיוז לסאונד הפופולרי של האייטיז. הלהקה הבריטית האהובה אחראית לכמה מהמנוני הרוק הגדולים של שנות ה-2000 והופעותיה ידועות כאנרגטיות ופרועות במיוחד – שואו של רוק סוחף עם אנרגיות מטורפות ואלפי צופים מרחבי העולם. מיוז במדריד יופיעו באצטדיון וונדה מטרופוליטנו המרשים של קבוצת הכדורגל אתלטיקו מדריד.

איפה? מדריד

כמה? החל מ־270 יורו דרך Ecotickets




סלין דיון וברברה סטרייסנד

סלין דיון, בין דיוות הפופ האהובות והמוכרות, נמצאת בחיינו ובליבנו עוד מאמצע שנות השמונים. דיון ו-My heart will go on שברו כל שיא השמעות ומכירות אפשרי, עם יותר מ-200 מיליון אלבומים שנמכרו ברחבי העולם וסיבובי הופעות ומסוקרים במיוחד.

מקומה של סטרייסנד אמנם שמור בעולם הקולנוע אך את צעדיה הראשונים בעולם השואו הביז, החלה למעשה בעולם השירה. אחרי תקופה ארוכה שהופיעה בלאס וגאס בלבד, היא חוזרת ללונדון להופעה חד פעמית. הופעה בהייד פארק בהפקה מטורפת במסגרת פסטיבל שנערך כשבוע בלונדון בתקופה היפה ביותר. במה אינסופית, דוכני אוכל ושתיה, מתחמי VIP, גולדן ודיימונד. שתי הענקיות האלה מגיעות הקיץ ללונדון להפעים את לבכם בעוצמות הכי חזקות.

איפה? לונדון

מתי? 5.7

כמה? החל מ־150 פאונד דרך Ecotickets





מארון 5

MAROON 5 הם הרכב פופ רוק מלוס אנג'לס שהתפרסם בזכות שורה של להיטי ענק שיצאו באלבום הבכורה של ההרכב בשנת 2002. מאז נחשף העולם כולו ללהיטים רבים ומגוונים ושיתופי פעולה עם כל צמרת הפופ העולמית. הסולן אדם לוין, שהפך לפנים (והגוף!) של ההרכב. לאחר טור מוצלח בארה"ב ודרום אמריקה מארון 5 מגיעים לאירופה לארבע הופעות בלבד.

איפה? פראג, פריז ואמסטרדם

כמה? החל מ־270 יורו  דרך Ecotickets




ניל יאנג ובוב דילן

שני ענקי הרוק נפגשים לערב בלתי נשכח באחד הפארקים האיקוניים ביותר באירופה, ההייד פארק שבלונדון. אלו שנים טובות עבור שני המוזיקאים הללו. בשנת 2016 בוב דילן קיבל פרס נובל לספרות על כתיבתו הייחודית וניל יאנג השיק את קטלוג המוזיקה המפואר שלו, שנפרס על פני 50 שנה, באופן דיגיטלי. הפעם האחרונה שהשניים שתפו יחד פעולה על הבמה הייתה בשנת 2016 וזו הזדמנות מעולה לתפוס את שניהם בכרטיס אחד.

איפה? לונדון

מתי? 12/7/19

כמה? כרטיסים החל מ־260 פאונד דרך Ecotickets




מארק קנופלר

גאון הגיטרה וסולנה המפורסם של ה- Dire Straits יוצא לסיבוב הופעות ענק באירופה לרגל צאת אלבום הסולו החדש שלו Down the Road Wherever kicks off. נופלר ישיר בהופעה שירים מקריירת הסולו שלו, אבל גם לא יפסח על השירים הגדולים של הדייר סטרייטס Romeo and Juliet, So Far Away, Sultans of Swing., Brothers in Arms ועוד.

איפה? ברצלונה, ברלין, פריז, אמסטרדם, רומא, פראג ועוד

כמה? כרטיסים החל מ־95 יורו דרך Ecotickets




בון ג'ובי

להקת הרוק האמריקאית יצאה לפני 8 חודשים לסיבוב ההופעות העולמי חדש ומצליח בשם This house is not for sale, שגרף עד היום כ-43 מיליון דולר עם מכירות של למעלה מחצי מיליון כרטיסים. סיבוב ההופעות המשיך מאמריקה לאסיה ולאוסטרליה ומשם יגיע לאירופה שם יתקיימו, בין השאר, שתי הופעות גדולות במיוחד, הראשונה במדריד תערך באצטדיון וונדה מטרופוליטנו האצטדיון החדיש ביותר באירופה כיום של קבוצת הכדורגל אתלטיקו מדריד והשניה בווינה אוסטריה באצטדיון "ארנסט אפל" (האיצטדיון האולימפי של וינה). בון ג'ובי יגיעו עם לישראל ב-25.7, הבחירה האם לראותו בארץ או בחו"ל היא שלכם.

איפה? וינה, מדריד  ואפילו ישראל

מתי? יולי 2019 





כמעט לכל ההופעות שברשימה תמצאו חבילות מסודרות דרך "איסתא", "השטיח המעופף" ו"גוליבר". מי שרוצה להרכיב חבילה עצמאית, יוכל להעזר ב"טרווליסט".

ההופעות החמות של הקיץ בחו
ההופעות החמות של הקיץ בחו