הנשים שפוצצו את טקס הענקת הפרס לאייל גולן משיבות למכתב התביעה: בחודש דצמבר האחרון פרצה מהומה בטקס ההוקרה לאייל גולן במשכן הכנסת לאחר שפעילות פרצו בצעקות "בושה בושה". הטקס הופסק ואנשי משמר הכנסת הוציאו אותן מהאולם. לפני שבוע הזמר החליט לשלוח מכתב התראה לפני תביעה לאותן נשים, שלטענתו השפילו אותו בפומבי ובמכוון, כעת נשות לוט"ם משיבות: "האיון בתביעה הוא ניסיון נפסד, בריוני ובזוי".



אנה קליימן, מנהלת לוט"ם - היחידה ללוחמה בטרור המגדרי, הוציאה היום (ראשון) מכתב תגובה פומבי למכתב של גולן. עורכי הדין שמייצגים את הארגון, פרו בונו (ללא תשלום) - עוה"ד רן שפרינצק ונעמה ארליך מארדינסט בן נתן טולידאנו - השיבו לו במכתב תגובה חריף.



נשות לוט"ם בתגובה למכתב התשובה לאייל גולן. צילום מסך
נשות לוט"ם בתגובה למכתב התשובה לאייל גולן. צילום מסך



"מכתבך אינו אלא ניסיון נפסד, בריוני ובזוי של מרשך להלך אימים על מרשותינו ולהרתיע אותן מלהביע את דעתן הלגיטימית ביחס להתנהלותו", נכתב במכתב. "נראה כי מרשך לוקה בשיכרון כוח של אדם שהתרגל כי הכל מלחכים את פנכתו, ומסרב להתמודד עם הכשלים החמורים שהתגלו בהתנהלותו, עד כדי התעלמות והדחקה מוחלטת שלהם, והפיכת עצמו לקורבן כביכול".



"במקרה שמרשך יבחר לממש את איומו הפסול ולהגיש תביעה נגד מרשותיי, בכוונת מרשותיי לנהל את ההליך עד תומו, לבקש לעיין בחומר החקירה שנוהלה נגד מרשך, לחקור את מרשך ואת כל המעורבים במעשיו הפסולים בבית המשפט, ולתבוע ממרשך את כל ההוצאות הכרוכות בניהול ההליך המשפטי", נכתב עוד. "מוטב כי תייעץ למרשך לשמור על שמו הטוב ותדמיתו הציבורית באמצעות שינוי התנהלותו, ולא באמצעות הגשת תביעות השתקה מופרכות".



כזכור, במכתבו של גולן נכתב, שנשלח מעורך הדין שי אליאס: "מדובר בפרסום פוגעני שנעשה על ידי הגב׳ אביגיל במסגרת ארגון זה, שכל תכליתו לעורר פרובוקציות, לפעול להחרמת מרשי בכנסת ישראל ולמנוע קבלת אות הוקרה . אין מדובר במחאה לגיטימית, אלא בדברי בלע קשים וחמורים שפורסמו ביודעין, כאשר ידוע שאין בכך כל אמת. האלימות המילולית שננקטה כלפיי מרשי נעשתה רק כדי להתפרסם על גבו ולראייה אותם גורמים רצו להתראיין מיד בכל כלי תקשורת אפשרי. אשר על כן נדרשת אותה גורם ספציפי שקיבלה את המכתב להתנצל בפני מרשי ולפעול כנדרש במכתב הדרישה. שמו הטוב של מרשי הוא כל מה שיש לו ומי שיפגע בשם הזה, ייאלץ לתת את הדין בבית המשפט".



עוד נכתב: "מדובר בפרסום פוגעני שנעשה על ידי הגברת אביגיל במסגרת ארגון זה, שכל תכליתו לעורר פרובוקציות, לפעול להחרמת מרשי בכנסת ישראל ולמנוע קבלת אות הוקרה. אין מדובר במחאה לגיטימית, אלא בדברי בלע קשים וחמורים שפורסמו ביודעין, כאשר ידוע שאין בכך כל אמת. האלימות המילולית שננקטה כלפיי מרשי נעשתה רק כדי להתפרסם על גבו, ולראייה אותם גורמים רצו להתראיין מיד בכל כלי תקשורת אפשרי. אשר על כן נדרש הגורם שקיבל את המכתב להתנצל בפני מרשי ולפעול כנדרש במכתב. שמו הטוב של מרשי הוא כל מה שיש לו ומי שיפגע בשם הזה, ייאלץ לתת את הדין בבית המשפט".