טעם של פעם: איגי וקסמן, לשעבר נערת רוק הזכורה היטב מימי הניינטיז העליזים, החליטה לקחת את הקלאסיקות הישראליות של שנות ה־60, ה־70' וה־80 ולהפיח בהן חיים חדשים על הבמה ב"אגדות דשא": מופע מחווה חדש לפניני הזמר העברי, שיעלה במסגרת פסטיבל "ימי זמר" בתיאטרון חולון בחול המועד פסח (21־24 באפריל).

יהיו במופע חידושים שירים מתוך פסקול חיינו ב־70 השנים האחרונות: הלהקות הצבאיות, פסטיבלי הזמר, שירי ילדות, קולנוע ישראלי, שירי הומור ושירי האהבה הגדולים: "ארץ הצבר" של הדודאים, "המגפיים של ברוך" של כוורת, "זה הכל בשבילך" של דני סנדרסון ומזי כהן, "יש לי ציפור קטנה בלב" של יגאל בשן, "חי" של עפרה חזה ועוד. יחד איתה יהיו על הבמה רוני וגנר (תופים ושירה), ליאור סקר (גיטרה ושירה) ואסף לביא (קלידים ושירה).
 
"ישבתי עם חבריי המפיקים, אסף כהן והילה דולגין, ועבדתי אתם על מופע 30 השנה לאלבומי 'אדום'", היא משחזרת. "חשבנו על הדבר הגדול שמחבר אותנו במוזיקה, והגענו למסקנה שאלה הקלאסיקות הישראליות. תמיד אהבתי זמר עברי וקלאסיקות. תמיד ביצעתי את זה. בהתחלה ב'ברביטרון' עם מאור כהן, טל שגב ופיטר רוט, ואחר כך בתוכנית 'שירה בשידור' בערוץ 1. תמיד נמשכתי לשירים היפים של ארץ ישראל של פעם. יצרנו מופע שיחלוק כבוד לשירים האלה, בשילוב הסיפורים שמאחוריהם".
 
מה מייחד את המופע הזה ממופע קאברים אחר?

"יש לנו נושאים במופע הזה: יש לנו שירים ממחזות זמר, שירי להקות צבאיות, שירי ילדים, שירי אריק איינשטיין, שירי יגאל בשן. לבחור שירים זאת משימה בלתי אפשרית. אבל בחרנו אותם בהצבעה דמוקרטית, ובשילוב כמה הופעות ניסיון, כדי לבדוק איך הקהל מגיב ולאיזה שירים. כך צמצמנו והוספנו שירים. יש שירים שאי אפשר לוותר עליהם, למשל, 'מלכות החרמון'. זה מופע לכל הגילים, ומה שמקסים שגם ילדים אוהבים את השירים האלה. למשל, הבת שלי כבר יודעת את 'פזמון ליקינטון' בעל פה". 
 
מה לדעתך הופך שירים לקלאסיקה?
"אני אגיד את הקלישאה הכי בנאלית בעולם: שיר טוב הוא שיר טוב כשיש טקסט מעולה, לחן מעולה וביצוע מעולה. גם העיבודים של פעם היו תזמור. לא כמו היום עם הרבה אלקטרוני מתוכנת. כשמביאים תזמור זה וואו. היום כבר לא משקיעים ככה. פעם, כדי להקליט שיר, היו צריכים להביא תזמורת".
 
היום יכולות בכלל להיווצר קלאסיקות?
"בטח. יש שירים שיהפכו לקלאסיקות. הטובים נשארים, כמו שאומרים".
 
מה השיר הכי עדכני במופע?
"שנות ה־80 זה הכי מאוחר, והשיר הכי עדכני הוא 'שירו של שפשף' של מאיר בנאי".
 
ומה עם שיר חדש שלך?
"האמת שיש שיר חדש מוכן בשם 'הלכנו לאיבוד', שעתיד לצאת בקרוב עם קליפ. יש למה לצפות".
 
"אגדות דשא" – איגי וקסמן במחווה לזמר העברי, 22 באפריל, 22:30, תיאטרון חולון.