מדברת על גאווה: לקראת אירוויזיון 2019 שיתקיים בישראל, זוכת האירוויזיון הקודם שהביאה את תחרות הזמר האירופית לבמות תל אביב, נטע ברזילי בת ה-26, התראיינה למגזין הקהילה הגאה בבריטניה "אטטיוד", ואמרה כי ממשלת ישראל "לא מתקדמת מהר מספיק" בכל מה שקשור לעידוד שוויון זכויות מלא לחברי קהילת הלהט"ב, וטענה כי הדבר הוא "אבסורד".
"זה אבסורד שאין לחברי הקהילה פה את אותן זכויות כמו שלי יש", אמרה הזמרת האחראית על הלהיט המעצים "TOY". "זה מטורף שאני יכולה להקים משפחה עם מי שבא לי, והם לא", אמרה עוד למגזין הבריטי. "אנחנו מחויבים לשלם מיסים, כולנו צריכים לשרת בצבא, אבל הממשלה לא מתייחסת אלינו באותו האופן", המשיכה.

"אבסורד" - נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי


ברזילי טענה כי כן ישנה התקדמות בנושא, אך היא לא מספיקה: "זה טוב שאנחנו זזים קדימה, אבל זה לא מהר מספיק". "כשמחלישים מישהו, כשאתה אומר לו שהוא לא מספיק שווה כמו אדם אחר, זה לוקח לו זמן לחזור למוטב ולהאמין בעצמו שוב", אמרה הזמרת בראיון שנערך בתל אביב. "אני חושבת שהרבה הומואים מפחדים לצאת מהארון כי הם חוששים שייתפסו כנחותים", הוסיפה.

"על כולנו להשתמש בכוח שיש לנו ברשת החברתית כדי להציף את הדיון בנושא שוב ושוב, לדבר על זה ובכך להפוך את מצעדי הגאווה לגדולים יותר. כן, כן רואים משפחות מגיעות לחגוג את מצעדי הגאווה, אבל זה לא מספיק", טענה ברזילי. "מצעד הגאווה צריך להיות יום חג לאומי, לא סתם מסיבה, אנחנו צריכים להשתוקק להוסיף עוד ועוד אנשים להיות מעורבים בנושא".