מי שללא ספק משכה את מלוא תשומת הלב בגמר האירוויזיון, ולא בהכרח לחיוב, הייתה מלכת הפופ (לשעבר?) מדונה, שאת הופעתה לא היא ולא העולם ישכחו. לאחר סאגת חתימת הסכם הופעתה בארץ ועיכוב חזרותיה במתחם אקספו", בשל זכויות יוצרים על השיר Like a Prayer (הזמרת לא רצתה לבצעו, אך באיגוד השידור האירופי דרשו את ביצועו), הגיעו הדיווחים על שוטטותה ברחבי תל אביב והשתטחותה על קברי צדיקים.



את זיופיה של מדונה אפשר היה לשמוע כבר בהקלטת החזרה האחרונה לפני הגמר, שהודלפה לכלי התקשורת, שבה שרה בקול צורם את Like a Prayer, כשהתירוץ שניתן לכלי התקשורת היה שהזמרת צפויה לשיר בפלייבק מלא, ובטעות המיקרופון נותר פתוח. טעות, קורה. אבל בגמר עולם שלם נשאר המום כשהכוכבת הבינלאומית שרה את השיר בזיוף נוראי, לעתים צורם. לא בדיוק דיוות הפופ שלה ציפינו.



ואם לא די בכך, בעת ביצוע השיר Future (עם קוואבו), על גב רקדניה של הכוכבת נראו דגלי ישראל והרשות הפלסטינית, מה שעורר זעם רב בקרב מארגני האירוע והצופים, בשל הפרובוקציה. גורמים המעורבים בהפקה טענו כי לא ידעו על הרעיון הזה, וכי זו הייתה החלטה עצמאית ומפתיעה של מדונה. אבל ייתכן שהכתובת הייתה על הקיר, גם אם אף אחד לא באמת העלה על דעתו שהיא תעז לעשות זאת.



ב"גארדיאן" הבריטי נכתב כי מדונה הייתה צריכה להישאר בבית, ואף עקצו את אסי עזר, שראיין אותה לפני ביצוע השירים. לפי העיתון, לא ברור למה "סמל פופ במעמדה צריכה לסבול מהומור מאולץ של מנחה אירוויזיון שהוא גבר גיי נשוי, המציע לה לכאורה נישואים". באתר ה־BBC שאל אחד הטוקבקיסטים: "מדונה שחטה את השיר של עצמה. איך זה קרה?". באתר אקספרס נכתב: "מדונה קברה את הקריירה שלה באירוויזיון הזה".



לצד התגובות ברשתות החברתיות ובתקשורת, צוטט גם מי שמימן וארגן את הופעתה של מדונה באירוויזיון, המיליארדר היהודי־קנדי־ישראלי סילבן אדמס, שהשקיע כ־1.8 מיליון דולר בהבאתה לישראל. בראיון לרויטרס לקראת הגעתה של מדונה לישראל הביע אדמס דעה נחרצת בעניין: "לא אפסיק לנגן מוזיקה על מנת להתאים את עצמי לאג'נדות הפוליטיות של מישהו, ולא אפסיק לדבר נגד הפרת זכויות האדם בכל מקום שהוא בעולם".



במאי האירוויזיון יובל כהן, שהתארח באולפן וואלה במשדר אירוויזיון מיוחד של יגאל רביד, הגיב על נושא מדונה והדגלים: "לא היה לנו שום מושג. היא הפתיעה את כולנו. היו כמה שיחות ואמרנו שהאירוויזיון צריך להיות חף מסמלים כאלה ואחרים. היו זיופים, אבל עדיין מדובר במדונה, והיא עשתה את כל הדרך ומגיע לה את הכבוד על זה".



"מדונה לא הייתה ברמה הרגילה שלה, השנים ניכרות עליה וחבל. זה היה פספוס. גם הטריק של ישראל ופלסטין לא הוסיף לה כבוד", אמרה אלקה סלקניק, שצפתה במשדר. "זה היה מזעזע. היא מתנשאת, שחצנית ויהירה", הוסיף אסף רם, שנכח במופע. היטיב לתאר זאת הבלוגר של ה"גרדיאן" הבריטי, שמאמין כמו רבים אחרים כי השידוך בין מדונה לאירוויזיון היה מיותר לשני הצדדים. "טוב, בואו לא נדבר על זה יותר", סיכם.