משדר אירוויזיון 2019 שיצא מישראל לפני מעט יותר משבוע עבר בהצלחה יתרה בכל הקשור להפקה ולביצועים, אך מהלך פוליטי אחד הצליח להפתיע ולעצבן לא מעט מהצופים, כשהנציגים האיסלנדים הניפו דגלי פלסטין באמצע השידור. אמש עלה לרשת סרטון של ראיון עם חברי הלהקה, בו הם הסבירו את עצמם, וחשפו: "הברחנו את הדגלים מרמאללה, החבאנו אותם מהחיילים".



להקת הפאנק-טכנו "הטארי" (HATARI), המונה שלושה חברים ומגדירה עצמה כלהקת בדס"מ, הן מבחינת הסגנון המוזיקלי והן מבחינת ההופעה, ביצעה את השיר "השנאה תגבר", ואחריו בשלב ההצבעות לקראת סוף השידור הניפה את הדגלים.



בראיון שנערך עם שלושת חברי הלקה סיפר אחד מהם: "הייתה לנו תכנית ופעלנו לפיה, אך למען האמת, אלתרנו ולא ממש ידענו איך נעשה את זה ואיך זה ייגמר". 


חבר להקה אחר, מטיאס, סיפר גם הוא: "לקחנו את הדגלים איתנו כדי להשאיר את האפשרויות פתוחות, אבל לא ידענו מראש מתי נוכל להציג אותם כי לא ידענו מראש מתי יצלמו אותנו ולמשך כמה זמן".



"עיתונאים מאיסלנד נסעו לרמאללה והבריחו את הדגלים בחזרה לישראל", הוסיף חבר הלהקה. "הם אמרו לי שזו הייתה חוויה מורטת עצבים, לעבור במחסומים ולנסות להחביא את הדגלים מהחיילים". 

"העניינים נעשו חמוצים זמן קצר אחרי שהצגנו את הצעיפים. אנשים צעקו לנו 'בוז', בגרין רום לידנו היו הרבה ישראלים ששילמו על מושבים שם", סיכמו החברים. "הם צעקו לכיווננו והטרידו אותנו... למתמודדים האחרים לא ממש היה אכפת".



כזכור, מיד אחרי שעוררו סערה בשידור, הגיבו חברי הלהקה לתקרית בראיון: "אנחנו אסירי תודה על התמיכה האדירה שקיבלנו, הגיעו אלינו הודעות מחממות לב מרחבי העולם. כמובן שלא היינו בטוחים אם להציג את הדגלים, זה יכול היה להביא לפיטורינו".

"ההתייחסות הייתה אדירה. העניין זכה להד ופקח לאנשים את העיניים, אבל זה גם היה קשה", אמרו חברי הלהקה. "שום דבר ממה שעשינו או אמרנו במהלך המסע שלנו לא בא מרוע לב. אנחנו רוצים שהעם הישראלי ידע שעשינו את כל זה מתוך תקווה, לא משנאה. תקווה גם לישראל וגם לפלסטין".