כבר תקופה ארוכה שהמוזיקה היוונית היא קונצנזוס בלב הקהל הישראלי, כשבשנים האחרונות מרחף מעל כולם שם אחד - ניקוס ורטיס. ורטיס, נולד בהולנד ועבר בילדותו ליוון, החל לשיר מגיל קטן והפך לסנסציה בארץ בה גדל כשכל אלבום אולפן שהוציא שבר שיאי מכירות.



ורטיס, מהיוצרים הבולטים ביותר ביוון, ידוע באהבתו הרבה לישראל ובעיקר בשיתופי הפעולה הרבים שלו עם אומנים ישראלים, אחרי שהופיע עם שרית חדד ואייל גולן, עידן רייכל וגם שלומי שבת. אתמול בערב הוא עלה לבמה עם הזמר איתי לוי בפני קהל של אלפים בהיכל מנורה.



באיחור צנוע של כ-40 דקות, הפציע הכוכב היווני על הבמה בליווי של כ-20 נגנים, לבושים בלבוש אחיד, בחליפות שחור-לבן ומסודרים על הבמה כמו בקונצרט. את ההופעה פתח במילים "ערב טוב ישראל", ואל תטעו, אותם הוא אומר ממש בשפה העברית. "תודה לכם, זה תמיד כבוד בשבילי להיות פה בישראל עם כל האנשים האלו, כל כך הרבה שנים שאני מופיע ואתם יודעים תמיד להפתיע. אני לא אוהב לדבר הרבה כשאני מופיע אבל יהיה ערב בלתי נשכח", אומר ורטיס, בעודו נוכח אל מול אולם מלא בקהל מעריצים שאכן מצפה ללילה בלתי נשכח.


באדיבות הבלוג של יובל אראל: ניקוס ורטיס
באדיבות הבלוג של יובל אראל: ניקוס ורטיס


פיהוק או שניים

את המופע הוא בחר להתחיל בשיר רגוע, שאותי באופן אישי קצת עייף, אבל מיד לאחר השיר הרגוע הוא פצח בשירה יוונית והאווירה בקהל הזכירה לי טברנה יונית, לכמה רגעים אפילו שכחתי שאני בארץ הקודש.

בחלק הראשון של המופע, בו הופיע ורטיס לבדו ובעיקר שר את שיריו הרגועים, נראה היה כי חוץ מלהיות חתיך, לשיר יפה (ללא ספק) ולזרוק לא מעט חיוכים לקהל, הוא לא ממש התנועע או רקד על הבמה ואני מודה שאחרי פיהוק או שניים שהברחתי קיוותי שבקרוב איתי לוי יעלה ויצליח להקפיץ את האווירה. אלא שאז, אחרי שזה עלה לבמה, מודה שקצת התאכזבתי. אחרי מעט בדיחות בין ורטיס ללוי, סביב הנושא ששניהם נשרו מבית ספר השניים פצחו בדואט.

דף עם מילות השיר

השיר הראשון ששרו יחד היה שיר של ורטיס. בעוד הזמר היווני שר את החלק שלו, לוי שר את החלק המתורגם לעברית, אך מאחר ולא היה בקיא במילות השיר נאלץ להיעזר בדף מילים בזמן ההופעה החיה. קצת הובכתי בשבילו.

אחרי ששרו יחדיו שיר של ורטיס, משחק התפקידים בין השניים התחלף, והפעם ורטיס שר שיר של איתי. חייבת לציין שבעיני זה היה החלק הכי יפה במופע, שהצליח להזכיר לי את כוחה של המוזיקה, שאכן, בסופו של דבר מאחדת בין כולנו.



עוד חלק יפה ומרגש מאוד במופע, היה כשהזמר היווני פנה אל הקהל וסיפר שאת השיר הבא שישיר, כתב אחד האומנים הכי מוכשרים בישראל, שכמובן התכוון לעידן רייכל שתרגם לו את השיר "שאריות של החיים" לשפה היוונית. הביצוע של השיר היה מרגש ויפה, ורטיס ניצח על הקהל כששר את השיר ואפילו חשף בפנינו שיש לו צמרמורת. מתוק. חבל שעידן רייכל לא נכח ברגע כל כך יפה שיש לו בו חלק גדול.

ההופעה נמשכה כשעתיים, שלצערי את השירים המקפיצים והכיפיים יותר שמר ורטיס לסוף המופע, כנ"ל לגבי האנרגיות שלו. אם הייתי מסתכלת על החצי שעה האחרונה, בה הופיע לבד על הבמה ונראה כי בה השקיע את כל כוחו, המופע היה מצוין בעיני. רק שהחלק הראשון היה קצת משעמם וארוך. בגדול, אם אתם אוהבים מוזיקה יונית, קצת שמח, או רוצים אפילו לכמה רגעים להרגיש שאתם בטברנה יוונית השניים עולים להופיע גם הערב (20.6) בהיכל מנורה מבטחים. תהנו.